Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vervetting Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-07-08 - 08:15:33 send message to Hawkeye_NL

Het lijkt me verstandig niet al te zwaar te tillen aan de argumenten die hier worden afgewogen.wink ;)
Melk is in ieder geval geen oplossing tegen het vervetten. Nu wil ik ook niet gewichtig doen door te claimen dé oplossing aan te kunnen dragen maar ook ik sjouw natuurlijk wel een aantal kilo's aan kennis mee.wink ;)
Idd is het makkelijker te weten over wat voor soort vogel het gaat! Luc & Valerie hebben een lori v/d blauwe bergen die behoorlijk aan het aankomen was. Dit was snel verholpen toen ze hem meer lieten vliegen in huis en hem meer bezig hielden. Daarnaast werd er beter gekeken naar de hoeveelheid voedsel die ze aanboden.

razz :p erwin


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-07-08 - 09:42:05 send message to Karel

Zoals gebruikelijk brengt Hawkeye de balans, door zijn weloverwogen oordeel, weer in evenwicht en legt met zijn tonnen aan kennis weer het nodige gewicht in de schaal.

Dus....sterkte gewenst aan degenen die willen/moeten afvallen en niet kunnen vliegen laugh :D.

.......en nu zoek ik zelf eigenlijk nog een goede tip om eindelijk eens te kunnen stoppen met dat vervloekte roken........sad :( angry



marnic
Oud Lid
Posts :212

Oud Lid
2004-07-08 - 10:47:28 send message to marnic


quote
.......en nu zoek ik zelf eigenlijk nog een goede tip om eindelijk eens te kunnen stoppen met dat vervloekte roken........

Dat stoppen met roken he, dat heb dus ik november 2003 gedaan, resultaat... ik was al iets te klein voor mijn gewicht, en nu HELEMAAL dus Karel!laugh :Dlaugh :D



Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-07-08 - 10:54:20 send message to Hawkeye_NL

quote
.......en nu zoek ik zelf eigenlijk nog een goede tip om eindelijk eens te kunnen stoppen met dat vervloekte roken........
Karel,
Ik ben zelf een super kettingroker geweest (5 pakjes zware tabak per week!) en ben gewoon gestoptrazz :p Niets aan hulpmiddelen, afkikvertragers, nicothine pleisters, vreetbuien of agressievertoon gebruikt. Gewoon gestopt. Natuurlijk heb ik en mijn vrouw het vaker geprobeert zonder resultaat maar we zijn nu ruim 2 1/2 jaar volledig nietrokers. Hoe:

Wij zijn geen ex-rokers geworden!
Wij zijn niet rokers geworden!

Wij verbieden en vermijden mensen die roken niet!
We zetten gewoon een asbak voor je neer als je rookt.

Wij hebben niet geprobeert te stoppen met roken.
Wij roken gewoon niet!

Wij hebben niet in een opwelling de tabak aan de kant gegooit midden op een dag toen we besloten te stoppen.
Ik zei op dinsdag tegen mijn vrouw dat wij zondag voor het laatst zouden roken. Ze vroeg waarom Wij en niet Ik? Ik zei dat ik het gewoon doe en het als grote steun zie als ze het ook zou doen! We hebben gewoon doorgerookt die week en ook gewoon een nieuw pakje opengemaakt zaterdags. Zondags hebben we 's avonds voor het slapen gaan de laatste sigaret aangestoken en opgerookt en toen zijn we gaan slapen. Vanaf die dag zijn wij niet rokers! Geen EX-rokers maar NIET-rokers.

Leuk dat ook jij binnenkort een NIET-roker bent.
wink ;)wink ;)wink ;) Respect Erwin wink ;)wink ;)wink ;)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-07-08 - 11:54:03 send message to Karel

quote
Leuk dat ook jij binnenkort een NIET-roker bent.

happy :)

Jullie hebben me overtuigd. We gaan er voor! Zondag de laatste!

(Waar zo'n vogelforum allemaal niet toe leiden kanhappy :))


marnic
Oud Lid
Posts :212

Oud Lid
2004-07-08 - 13:12:17 send message to marnic

Erwin,

Helemaal juist, je moet er voor waken om een anti-roker te worden c.q. je als een anti roker te gaan gedragen.
Buiten het feit dat ik me altijd buitengewoon heb geergerd aan die mensen die nadat je zelf gestopt waren met roken, het roken het liefst wereldwijd wilden verbieden, en niets anders meer lijken te doen dan het de rokers maar te willen inpeperen hoe slecht en ongezond het is en ze hun verantwoordelijkheid dienen te kennen t.o.v. hun dierbaren.

Al die ex-rokers komen zo nooit los van het roken volgens mij, zelf mis ik nog elke dag mijn zware Van Nelle, en gek genoeg vind ik het ook nog heerlijk om in de rook van een roker te staan. mmmmmmmmmmmh


Maar Karel, je moet stoppen omdat je het zelf wil, en alleen daarom, dan heb je een goede kans van slagen denk ik.
En dan net zoals Erwin het ook aangeeft gewoon stoppen met roken, niet meer, niet minder.

Ik wens je ( jullie ?? )er gewoon veel succes mee.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-07-08 - 17:05:06 send message to Hawkeye_NL

Toen ik net gestopt was miste ik uiteraard de hele tijd het hele ritueel wat met roken samenhangt. Je weet wel, het zoeken naar je shag, draaien van de peuk, plukjes tabak die uitpuilt verwijderen, het aansteken, oproken en het uitdrukken van de peuk.

Na een tijdje vergeet je dit en raak je er aan gewent. Dan nog komt het af en toe voor dat je denkt hmmm?! zou ik eens .... Maar dan moet je juist standvastig blijven en niet toegeven aan de verleiding!

In eerste instantie komen de meeste mensen aan omdat ze gaan snoepen. Ik heb hier niet echt last van gehad maar was wel zo slim om niet gelijk te gaan dieëten. Als je alles tegelijkertijd wil doen gaat het zekers mis. Je lichaam is overigens niet eens in staat om de schade van het roken in een paar maand op te lossen. Hier gaat ongeveer een jaar of 2 aan voorbij. Pas na die periode blijkt je lichaam weer helemaal in balans te komen.

Het belangrijkste is dus idd gewoon doen. Geen poespas en geen gezeur! Denk maar zo: je bent roker of niet roker. Iets ertussenin bestaat niet! laugh :D


marnic
Oud Lid
Posts :212

Oud Lid
2004-07-09 - 11:06:11 send message to marnic

Erwin

quote
Na een tijdje vergeet je dit en raak je er aan gewent. Dan nog komt het af en toe voor dat je denkt hmmm?! zou ik eens ....
Hoe lang duurt dat tijdje eigenlijk? sad :( Vooral die gewoontes he dat is zo moeilijk, s'morgens dat eerste shagie draaien en dan lekker oprokem met een kopje koffie, of zo net na het eten, of als je moet telefoneren, of als .........pffffff

veel succes zondag Karel, en voor de rest ja je fam.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-07-09 - 11:28:15 send message to Niltava

Lol spreken hier nuweer de niet rokers of ex-rokers ; )

En gestopt met roken krijg je er 3 levensjaren bij
Succes Karel

Niltava


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-07-10 - 22:00:21 send message to natasja

haha wat een wending wink ;)

Nou Karel veel succes , ik .. wel roker .. ga jullie voobeeld niet volgen, ik geniet te veel van het lekker rustig even roken en met een vrij hectisch leven en behoorlijke lange werkdagen zou ik mijn minuutjes voor even lekker rustig roken niet willen missen , af en toe die rookpauze helpt mij mijn dag door haha

en wat betreft die 3 jaar erbij .. als ik 80 word ... stop ik op m'n 79ste wel met roken wink ;)


marnic
Oud Lid
Posts :212

Oud Lid
2004-07-10 - 23:24:22 send message to marnic

quote
en wat betreft die 3 jaar erbij .. als ik 80 word ... stop ik op m'n 79ste wel met roken
natasja,
En dat is het mooie dat een ieder nog!!!zelf kan en mag weten of hij wel of niet rookt, al gaat dat steeds moeilijker worden door allerlei regel/wetgeving die eigenlijk overbodig was als roker en niet roker iets meer coulance en respect voor elkaar konden opbrengensad :(.

Nou Karel nog even en dan, doe het alleen omdat je het zelf wil, en als dat zo is dan gaat het vast lukken, succes over een paar uurhappy :)


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-07-11 - 11:11:58 send message to natasja

en karel ... gelukt ? wink ;)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-07-11 - 13:30:53 send message to Karel

Nog even geduld Natasja,
het is nu zondag..........dus ik mag nog tot 12 uur vanavond....happy :)


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-07-11 - 16:59:05 send message to natasja

oeps sorry .. te snel wink ;)


marnic
Oud Lid
Posts :212

Oud Lid
2004-07-11 - 20:04:11 send message to marnic

Karel, even serieus, waarom zou je eigenlijk willen stoppen met roken?

Toch niet om die paar opmerkingen van ons hier?




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 168 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede