Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Zeldzame papegaai gestolen uit vogelpark Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Zeldzame papegaai gestolen uit vogelpark
blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2009-09-13 - 10:21:34

Nu.nl

VELDHOVEN - Een inbreker heeft in de nacht van vrijdag op zaterdag een zeldzame kaketoe gestolen uit het Papegaaienpark in Veldhoven.

De dader nam de vogel mee door een groot gat in de volière te knippen. De kostbare en tamme vogel was een publiekslieveling. Hij knuffelde altijd met bezoekers, liet een woordvoerder weten.

De zwarte roodstaart kaketoe komt uit een andere dierentuin en zit in het kader van een fokprogramma in Veldhoven. Daarom looft het park een beloning van 2000 euro uit voor de gouden tip die de vogel terugbrengt.

Op het Papegaaienpark leven ruim drieduizend papegaaien, kraanvogels en veel andere exotische vogels. Bovendien vangt het vele andere exotische dieren op die in beslag zijn genomen door de overheid.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-09-13 - 10:45:32

Erg triest dat men niet met de handen van andermans spullen af kan blijven. De laatste jaren zijn er tientallen (wellicht nog wel meer) dure vogels gestolen. Dat is ook niet zo moeilijk daar als ik naar de omheining etc kijkt.

Wat ik me wel afvraag is zou men niet beter geld kunnen besteden aan beveiliging i.p.v een park opzetten in waar was het ook al weer Ned Antillen???

Je zult toch maar je dure zwarte roodstaart kaketoe etc daar heen gebracht hebben , pffff.

Overigens mensen die in de toekomst daar van die dure kaketoes heen brengen (ook aivd) die mogen het ook hier heen brengen, wij hebben bewaking happy :)

Henk


bakeliet
Website Member
Posts :131

Website Member
2009-09-13 - 12:40:01

Mooi gesproken Henk sluit me daar bij aan.
groetjes Herman


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2009-09-13 - 12:59:09

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

user wiped their message


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2009-09-13 - 13:26:33

dit is een persbericht dus ik zou niet te veel waarde hechten aan de dat publiekslieveling gedoe.
Ik denk dat niemand van ons hier weet welk dier het is en of het in een kweekprogramma zat of niet.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-09-13 - 15:18:46

"Een woordvoerder"... dat is toch iemand die hoort te weten hoe het zit?


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2009-09-13 - 16:08:51

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ja dat klopt Ton, maar woordvoerders hebben ook vaak de neiging om dingen wat mooier te maken dan ze werkelijk zijn. En ik zie nergens staan dat de woordvoerder beweert dat het dier in een fokprogramma zit.


Mark Honsbeek
Website Member
Posts :22

Website Member
2009-09-13 - 18:30:26

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

jmmr


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2009-09-13 - 18:49:26

Hoorde of weet je het zeker.
Als je het hoorde van iemand moet je het niet verder vertellen.
weet je het zeker moet het aangeven doe je het niet ben je medeplichtig
Ik weet dat er op markten heel veel mis is qua ziekten ondanks controlles van dierenartsen


NTristan
Website Member
Posts :20

Website Member
2009-09-15 - 15:22:30

ben er toevallig laatst geweest,
dus ik weet om welke vogel het gaat een vriend van me heeft nog een foto van me gemaakt terwijl ik hem voer. dat van dat fokprogramma is onzin want ik heb gevraagd wat de reden was dat ze maar 1 zwarte roodstaart hadden (met 1 kun je immers niet fokken) toen werd mij verteld dat in het niet gefokt werd althans dat dit niet de bedoeling was. ik zei toen al dat er wel mensen zijn die hem wel hebben wilde ivm de kweek, maar daar wilde ze niks van weten.

als deze vogel voor de kweek gebruikt gaat worden neem ik het de inbrekers niet heel erg kwalijk deze vogel kan zorgen voor een grotere genetische diversiteit binnen de huidige in gevangen schap levende populatie.


NTristan
Website Member
Posts :20

Website Member
2009-09-15 - 15:22:36

ben er toevallig laatst geweest,
dus ik weet om welke vogel het gaat een vriend van me heeft nog een foto van me gemaakt terwijl ik hem voer. dat van dat fokprogramma is onzin want ik heb gevraagd wat de reden was dat ze maar 1 zwarte roodstaart hadden (met 1 kun je immers niet fokken) toen werd mij verteld dat in het niet gefokt werd althans dat dit niet de bedoeling was. ik zei toen al dat er wel mensen zijn die hem wel hebben wilde ivm de kweek, maar daar wilde ze niks van weten.

als deze vogel voor de kweek gebruikt gaat worden neem ik het de inbrekers niet heel erg kwalijk deze vogel kan zorgen voor een grotere genetische diversiteit binnen de huidige in gevangen schap levende populatie.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-09-15 - 17:20:14

quote
als deze vogel voor de kweek gebruikt gaat worden neem ik het de inbrekers niet heel erg kwalijk deze vogel kan zorgen voor een grotere genetische diversiteit binnen de huidige in gevangen schap levende populatie.



Wat een mooie nobele stelling! Terwijl ik in al mijn simpelheid niet verder kom dan: Als het niet van jou is, dan blijf je er van af!!!


NTristan
Website Member
Posts :20

Website Member
2009-09-15 - 19:53:26

uiteraard hoor je niet aan elkaars spullen te zitten, helemaal mee eens.
maar wat als jij een van de laatste mannen op aarde zou zijn, en jij wordt in een hokje opgesloten dan is de kans op uitsterven alleen maar groter, en uit laten sterven vind ik erg zonde. en met het papegaaien park is niet echt te praten, naar wat ik gehoord (en gezien heb)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-09-15 - 22:00:59

quote
uit laten sterven vind ik erg zonde. en met het papegaaien park is niet echt te praten


Dus in dat geval......shocked 8O



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-09-16 - 08:01:39

Nou weet ik niet of ik Hans dan zou willen stelen?! laugh :D sad :(

Helaas gedoemd uit te sterven in dat geval. razz :p

De gedachte is inderdaad leuk bedacht, ware het dat het natuurlijk absoluut 'not done' is.
Of men het nu eens is met het beleid of niet, 'hands off'!!!

Een park werkt mee aan een EEP, maar dat geldt natuurlijk niet voor alle aanwezige dieren. Ik weet niet precies wat de voorwaarden zijn om toegelaten te worden voor de kweek binnen de richtlijnen van EEP(?), dus.

Was de vogel wellicht ziek? Ofzo?

wink ;) Peter


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2009-09-16 - 09:28:16

Er is altijd eigenbelang. Ik ken een boel kwekers die het verrekken de laatste vogel van een bepaalde soort te verkopen aan een ander, zodat een koppel compleet wordt. (en dus kan kweken)

Hebzucht is een zeer vervelend trekje, van kwekers, maar ook van vogelparken.

Een vogelpark diend juist maatschappelijk draagvlak te ontwikkelen door er voor te zorgen dat er met zeldzame vogels wordt gekweekt. Niet een postzegel verzameling gaan aanleggen als een doorlopende grote tt show.
Gert



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 246 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede