Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Diervriendelijke tuinbeits Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Diervriendelijke tuinbeits
Pastis
Website Member
Posts :111

Website Member
2004-07-01 - 16:29:22 send message to Pastis

kan iemand mij advies geven welke tuinhoutbeitsen geschikt zijn om bij volieres te gebruiken. Ivm met de giftigheid/gezondheid vogels.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-07-01 - 17:03:46 send message to Hawkeye_NL

Als je naar de doe het zelf bedrijf gaat of naar een erkende schilders bedrijf, die vertellen je dan perfect wat je wel of niet kan gebruiken.
Ieder zijn of haar vak zeg ik dan maar! wink ;)


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2004-07-01 - 22:02:40 send message to dooren

Hallo,
Iets als gifvrije verf bestaat niet, maw er zit altijd of je nu wel of niet milieu vriendelijke produkten gebruikt schadelijke stoffen in.
Bij de traditionele verven obv alkydhars welke met terpentine verdund moeten worden zijn in het algemeen schadelijker dan de waterverdunbare verven welke obv polyurethan/acrylaten. Maar acryl is dus voor vogels ook niet geheel onschuldig. Voorts zitten in waterverdunbare produkten vaak toeslagproduken in zoals schimmelremmers e.d. welke ook giftig zijn. Als je kromsnavels wilt houden in een houten voliere zou je beter aluminium kunnen toepassen. Als je dit niet wilt of kunt dan zou je kunnen zorgen dat het gaas aan de binnenkant zit van de houten frames zodat knagen wordt beperkt eventueel aangevuld met extra knaagtakken of wat aangeplante dennen/wilgen.wink ;) Nadeel van houten volieres vind ik dat ze toch een keer geschilderd moeten worden en dat de vogels gevangen of verplaatst moeten worden, hetgeen weer extra stress geeft.
Groet Gert


Pastis
Website Member
Posts :111

Website Member
2004-07-02 - 10:56:43 send message to Pastis

Was ik ook van plan; om de draad aan de binnenkant te bevestigen. Misschien aan gevuld met alu latten er op zodoende het houtwerk tegen knagen te beschermen.
De reden waarom ik opteer voor een houten voliere, is ten eerste dat vrouwlief een houten mooiervind ( zou ook beter passen in de tuin), en ten tweede ze keurt het ook niet goed dat ik eventjes zo om en bij de 5000€ zou gaan uitgeven om mij een alu voliere te bouwen.
Persoonlijk vind ik een houten voliere ook mooier staan, en moet dit bij kromsnavels ook lukken. Vroeger lukte dit ook. Trouwens een mooi voorbeeld hiervan is de voliere van Bleekie. Vrouwlief en ik zijn helemaal weg van deze voliere.
Groeten


gouldamadine
Website Member
Posts :262

Website Member
2004-07-03 - 20:49:52 send message to gouldamadine

ik heb een houten buiten voliere en houd engelse grasparkieten de buitenkooi heb ik in de tuinbeits van de gamma gezet en de vogels kunnen er wel bij komen het gaas zit overigens wel aan de binnenkant bevestigt ik heb nog geen vogels gehad die dood gingen doordat ze aan het hout vraten .
mvg arjan


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-07-03 - 22:16:06 send message to Hawkeye_NL

Pastis,

Ik heb een binnen en buiten volière van aluminium. Deze heb ik achteraf volledig met hout bekleed waar ook mijn schutting van gemaakt is (blokhutprofiel). Dit geeft een compleet geheel aan de tuin en komt ook zeer natuurlijk over.

Kosten van deze volière: kleine 2000 € incl. de complete schutting a 15 mtr.

zie mijn site voor de foto's www.macawclubholland.nl


sansear
Oud Lid
Posts :46

Oud Lid
2004-07-04 - 22:05:54 send message to sansear

Als je je voliere wilt beschermen met een laagje beits, dan kan je het beste beits op lijnzaadolie basis nemen, dit is niet giftig voor je vogels.

Sansear


Pastis
Website Member
Posts :111

Website Member
2004-08-04 - 10:06:51 send message to Pastis

Heb tuinbeits gehaald bij HUBO, en deze op waterbasis, + het gaas aan de binnenkant van de frames bevestigd. Hoop dat dit goed is en dit geen nare gevolgen met zich meebrengt.


leekgloster
Website Member
Posts :249

Website Member
2004-08-04 - 20:01:15 send message to leekgloster

mijn voliere is geheel van hout.
voordat ik deze inelkaar heb gezet zijn alle delen 5 maal in de bruinoleum gezet en de kopse kanten goed vol laten trekken.
na het inelkaar zetten heb ik alles nogeens in de bruinoleum gezet en moet nu om het jaar de voliere weer in de bruinoleum zetten.
ik sluit de vogels s'morgens op verf de boel en laat ze s'middags weer los.
tot op heden geen problemen ondervonden


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2010-06-21 - 11:29:13 send message to oli4

OK, is al een vrij oud topic,
maar vroeg me af of je lijnzaadolie ook kunt gebruiken om broedblokken mee in te strijken.
zou dit schadelijk zijn voor kromsnavels?


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2010-06-21 - 11:32:18 send message to rajar

Waarom zou je dat doen?


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2010-06-21 - 12:19:33 send message to oli4

heb een beuken blok,
maar beuk is nogal gevoelig voor vocht,
om het blok dus te beschermen tegen teveel vocht en scheuren en krommingen te voorkomen.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2010-06-21 - 19:59:34 send message to dooren

Deze olie droogt wel erg slecht, maar goed het is een alternatief.
Gert


jordain
Website Member
Posts :80

Website Member
2010-06-21 - 21:51:33 send message to jordain

wat zijn beits?
razz :p


yaro
Website Member
Posts :177

Website Member
2010-06-21 - 22:04:47 send message to yaro

je kan ook en voliere maken van hard hout
ik heb de hele voliere van bankirai gemaakt en dat gaat prima .
het staat nu 10 jaar en nog nooit geverft
maar ik had het geluk dat ik een maat had die aannemer was met een goede zaagmachine
ik heb palen gekocht van 7 bij 7 cm en die in de lengte doorgezaagd
dan hou je ongeveer 3 bij 3 over en daar kun je prima mee bouwen
het gaas kan je er aanmaken met een tacker
en zoveel mogelijk aan de binnenzijde
het hout is zo hard dat ze er niet aan knagen



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 183 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede