Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Nachthok voliere te donker of geen invliegmogelijkheid of...?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Nachthok voliere te donker of geen invliegmogelijkheid of...??
knyke
Website Member
Posts :103

Website Member
2009-09-06 - 22:29:28 send message to knyke

Hallo,
sinds zaterdag heb ik mijn voliere uitgebreid met een nachthok! Het nachthok is een meter hoog en 40 centimeter diep op een meter breed! Ik heb hierin ook nog twee nestkastjes gehange, en twee zitstokke! Nu is het zo dat het nachthok volledig uit hout is en winddicht (buiten het deurtje) en daardoor enkel door het deurtje licht kan! Ik heb aan het ingangetje geen stokje hange , dus ze moeten van de buitenzitstok rechtstreeks invliege! Is dit mogelijk, want ik heb nog geen enkele vogel erin zien vliege! Of is het te donker daarbinne waardoor ze er niet gaan invliege? Geef me raad!

Bedankt
knyke


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2009-09-06 - 22:56:49 send message to paintim

Als je in het nachthok voert,dan gaan de vogels
vanzelf naar binnen. Moet je even in het weekeind doen,zodat je ziet of ze het voer vinden. Ik heb voor het nachthok wel een aanvliegstok. Vandaar springen ze in het nachthok.
Succes en vr.groeten van
ANTONI


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2009-09-06 - 23:04:13 send message to roodmus

Ik heb wel een aanvliegstok voor mijn grote goudvinken maar als ze eenmaal gewend zijn dan gaan ze op volle snelheid door het gaatje .

Het nacht hok moet wel voldoende licht hebben ze gaan in een donker hok niet naar binnen.

En inderdaat voeren in het nachthok.happy :)


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2009-09-07 - 08:48:36 send message to Rogert

Eigenlijk geef je zelf al de problemen aan, dus waarom pas je ze niet aan?

Als je een stokje zo monteert dat ze zowel er voor als rechtstreeks kunnen invliegen maak je het voor elke vogel aantrekkelijk.

Vogels vliegen altijd naar het licht, dus een donker nachthok is niet aantrekkelijk. En als je daar dan ook nog eens gaat voeren kunnen ze niet eens zien wat ze eten.


knyke
Website Member
Posts :103

Website Member
2009-09-07 - 10:18:13 send message to knyke

ja maar hoe kan ik het verlichten als ik geen mogelijkheid heb voor stroom te voorzien. Dus lichten zijn al geen optie??


Latias
Website Member
Posts :141

Website Member
2009-09-07 - 10:20:03 send message to Latias

Zo'n lamp er in hangen die zich op laadt door de zo'n en gaat schijnen als het donker is.. :P
Dan leg je eentje in het licht, eentje in het donker, als de ene dan op is kan de andere er weer in razz :p


knyke
Website Member
Posts :103

Website Member
2009-09-07 - 13:00:28 send message to knyke

waar koop je zoiets?


Honsbeek
Website Member
Posts :88

Website Member
2009-09-07 - 19:04:09 send message to Honsbeek

Een lampje wat met zonnecellen kan opladen is heel leuk voor de zomer, maar in de winter moet deze wel voldoende licht opvangen om te functioneren.

Groetjes Peter


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2009-09-07 - 19:13:32 send message to goulds

Kun je geen verlengsnoer gebruiken,klein zitstokje bij ingang dit wekt sowieso nieuwsgierigheid op.

Het licht twee uur langer laten branden dan daglicht buiten dit lokt ze ook nachthok in,en gedurende de nacht een nachtlampje wat je op babykamers gebruikt,nodig 1 verlengkabel ,1 stekkerdoos met 3 of meer aansluitingen(3e voor eventueel verwarming) 2 tijdschakelaars,2 lampjes

De deur vervangen door dikke plexiglas geeft ook meer licht.


Jhoukes
Website Member
Posts :156

Website Member
2009-09-07 - 19:22:55 send message to Jhoukes

tijdelijk een bamboe stok in het invlieggat aanbrengen. wanneer de vogels het invlieggat gebruiken de stok weghalen. dat doe ik bij de nieuwe vogels.


knyke
Website Member
Posts :103

Website Member
2009-09-07 - 20:23:57 send message to knyke

maakt het uit dat het invlieggat vierkant is of moet dit rond zijn? het kan een fabeltje zijn maar ik wil het toch voor alle zekerheid checken... Waarschijnlijk gaan we het houten dak vervangen door een plastieken dak waardoor het licht wordt binnen! ondertussen heb ik al een aanvliegstokje aangebracht... en voedsel in het nachthok gezet en op de kant van het gat om erin te vliegen happy :) benieuwd, mss was het vandaag nog te warm en te windstil om al in het nachthok te gaan!


Chantalliej
Website Member
Posts :27

Website Member
2009-09-07 - 22:08:18 send message to Chantalliej

Mijn nachthok bestaat ook alleen uit hout en heeft voor het invlieggat een plankje waarop de vogels landen. Voor het licht in het hok heb ik een gat in het hok gezaagd en hierachter plexiglas gedaan. 's avonds gaat er bij mij zeker als het weer eerder donker wordt een lampje aan (met verlengsnoer naar de schuur). 's Winters heb ik er voor extra warmte nog een warmtelamp in hangen waardoor het water in het nachthok niet bevriest. Ik zal morgen even een foto plaatsen zodat je weet waar ik het over heb.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-09-07 - 22:47:16 send message to Ton Koek

Een rond of een vierkant gat maakt de vogels echt niets uit. Ik denk dat een lichtdoorlatend dakje inderdaad een slimme oplossing is.
Nu maar hopen dat ze er ook eens in willen, bij mijn gemengde volière sliepen alleen 2 kanaries heel soms in het nachthok, de watjes.... happy :)


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2009-09-08 - 08:43:48 send message to Rogert

Voor het dak zou je ook een solartube kunnen gebruiken. Dan weet je niet hoeveel licht je binnen krijgt, dit is echt heel veel.

Gebruik als lampje een zwakstroom lamp op 12 V, bv van een kerstversiering of zo.

Ik zou geen warmtelamp in je hok hangen als de vogels winterhard zijn. Door de temp. verschillen heb je je vogels zo ziek. Beter kun je een speciaal thermostaatje gebruiken voor je water. Scheelt ook een hoop stroom.

http://www.dedierenwinkel.nl/produkt_detail.asp?arintnum=37312&groepb_code=41&groepc=VOER/DRINKBAKKEN&merk=alle+merken


knyke
Website Member
Posts :103

Website Member
2009-09-08 - 09:41:23 send message to knyke

bedankt voor al de reacties, zaterdag ga ik een plastieken dak maken en daar de tochtgaten van afkitten. Wel geen doorzichtig aangezien de vogels er anders tegen gaan vliegen. Het eivoer, kiezel etc... staat momenteel in het nachthok, het gewone volierezaad hangt nog buiten, misschien dat ze toch eens gaan piepen daarbinnen, maar nu het nog zo donker is verwacht ik er nog niet veel van, dat zal mss pas voor zaterdag gaan worden. Ik hoop echt wel dat ze er gebruik van maken, anders heb ik het voor niets ineens gestoken. Allé coit ze hebben toch de mogelijkheid om uit te wind te gaan zitten deze winter, als ze dat niet doen, en ze worden ziek of sterven dan weet ik toch dat ik er moeite voor heb gedaan he.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2009-09-08 - 10:22:46 send message to Rogert

[quote]Allé coit ze hebben toch de mogelijkheid om uit te wind te gaan zitten deze winter, als ze dat niet doen, en ze worden ziek of sterven dan weet ik toch dat ik er moeite voor heb gedaan he. [quote]

Beetje verkeerde opmerking, als ze geen gebruik van deze mogelijkheid maken dan heb je iets verkeerds gedaan. Dan is de moeite goed bedoeld, maar het resultaat verkeerd. Maar als je dan niet de moeite neemt om het te willen verbeteren zodat je vogels er wel gebruik van maken ben je eigenlijk geen vogels waard!

Als ik een halfvolle voerbak in mijn hok zet terwijl mijn vogels een volle nodig heb, heb ik wel de moeite gedaan om ze te voeren, maar ben ik het dan waard om vogels te houden?

Fouten maakt iedereen, soms moet je expirimenteren om vooruit te komen, en af en toe verlies je een vogel door je eigen stommiteit, maar maak niet keer op keer dezelfde fout en neem advies van harte!

Misschien moet je het boek: Denken als de Dieren, van T.Grandin eens lezen.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 162 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede