Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > nu moet er toch een ander manier zijn om vogels te doden Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>


Auteur Onderwerp : nu moet er toch een ander manier zijn om vogels te doden
marie rose
Website Member
Posts :377

Website Member
2009-08-13 - 18:33:34 send message to marie rose

daarjuist gelezen.denk wel dat er toch nog veel andere manieren om dieren te doden.
http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... bsection=3

_________________


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2009-08-13 - 20:13:31 send message to Rogert

denk dat je de link nog een keer moet opzoeken. Als ik hem aan klik krijg ik geen onderwerp waarnaar jij refereert.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2009-08-13 - 20:51:58 send message to meyer

http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=DMF20090813_026

Ik hoop dat deze het beter doet.

Groeten Meyer wink ;)


Peggy
Website Member
Posts :153

Website Member
2009-08-13 - 23:00:41 send message to Peggy

wat is dit nu weer voor manier om dit formaat vogel zo te killen?
ik denk dat iedereen nu ook wel de beelden voor de ogen krijg dat die hersenloze met knuppelen alleen maar mis kunnen slaan.
ik ben er sowieso niet voor voor dit soort praktijken, want je zou toch denken dat daar waar geen voedsel te vinden is deze vogels niets te zoeken hebben.
misschien dat er veel dood gereden konijnen liggen ofzo?
zover ik weet is nekkie draaien de snelste manier?
ik heb in een vogel opvang gewerkt en daar ging het ook zo, behalve bij grote vogels.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-08-14 - 00:19:57 send message to Karel

En dan te weten dat er liefhebbers zijn die deze vogels graag zouden willen houden en kweken. Maar ja, dat mag niet....doodmaken wel.
Mmmm, Australische toestanden in Europa...


Kieba
Website Member
Posts :67

Website Member
2009-08-14 - 00:47:42 send message to Kieba

Peggy

In wat voor soort vogelopvang heb jij dan wel gewerkt ??

Waar slaat dit nu weer op ?? Ik doe dit werk nog steeds en bij ons krijg iedere vogel een spuitje, of het nu een mus is of een zwaan wij DRAAIEN NIET AAN NEKKEN !!

Vrijwilligster in een vogelhospitaal en opvang van alle vogels.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2009-08-14 - 08:59:11 send message to Rogert

Ik ben wel benieuwd naar de beelden. Het betreft hier een geschreven bericht en daarin kan een hoop opgeblazen worden alleen al om de sympathie van de lezer te beďnvloeden.

De manier van euthanasie is ook discutabel. Ik kan mij voorstellen dat een opvangcentrum met weinig geld er voor kiest om kosten te besparen door nekken om te draaien. Ik weet dat er veel liefhebbers zijn die dat ook doen. En waarom niet?

Om voor elk vogeltje naar een dierenarts te gaan wat extra lang lijden en stress betekend kun je de vogel ook zelf snel uit zijn lijden verlossen. Dus wat is erger voor het dier? En het zijn de mensen die beslissen over leven en dood, of het nu de verzorger is of de dierenarts. We doen allemaal mee aan de hypocratie.

Maar om weer terug te komen op het doodknuppelen: betreft het hier 10 keer knuppelen omdat er 9 keer niet goed geslagen wordt of betreft het hier 1 goede knuppelslag en is het vogeltje gelijk dood?


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-08-14 - 09:02:15 send message to ParkietenPeter

Nu wil ik op voorhand gaan waarschuwen dat het niet toegestaan wordt om mensen hier persoonlijk aan te gaan vallen.
Daar heeft VogelArena zich nooit voor geleend en nu ook niet!

Dit is een gevoelig onderwerp en daarom is het eens te meer van belang om niet te gaan "flamen"
( http://www.vogelarena.com/forum/reglement.php )

Houdt je emotie in bedwang, is dit neit mogelijk voor jou persoonlijk, reageer dan niet!

Je kunt ook met gewone woorden je afschuw uiten.

ParkietenPeter
Moderator VA


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-08-14 - 09:03:59 send message to ParkietenPeter

Mijn persoonlijk idee bij dit soort voorvallen;

Is het wellicth mogelijk voor zo'n vogelbescherming om aan te bieden om die gevangen vogels zelf te ontdoen?

Is zo'n optie al eens overwogen in plaats van alleen maar met de vinger te wijzen?

Misschien een ideetje?

Peter


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2009-08-14 - 12:10:10 send message to meyer

Rogert
quote
Ik ben wel benieuwd naar de beelden. Het betreft hier een geschreven bericht en daarin kan een hoop opgeblazen worden alleen al om de sympathie van de lezer te beďnvloeden
Even doorscrollen en je hebt de beelden.

Deze karweitjes worden beslist niet door dierenliefhebbers uitgevoert, dat zie je wel aan de manier waarop..

Ik herinner me ook zo'n geval maar dan hier in Nederland, hier ging het om eekhoorns.

Dit is ook niet de manier om van deze vogels af te komen want waar je vogels weghaald komen ook weer nieuwe vogels, het probleem neemt niet af.
Ze zouden zich ook af kunnen vragen waarom zitten deze vogels er. Misschien is de oplossing vele malen makkelijker.

Groeten Meyerwink ;)


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-08-14 - 12:18:48 send message to chrislaevers

Gisteren hebben ze de opname op TV1 (Be) getoond in het nieuws.
Jan Rods van de Vogelbescherming Vlaanderen is aan het woord gekomen. Hij zegt dat deze vogels normaal gezien moeten meegenomen worden naar bakken waar ze dan geëuthanaseerd worden met CO2.

't Was misschien teveel moeite zeker? (mijn mening).

Verder vraag ik me af of ze kraaien en eksters altijd vangen. Als dat zo is moet je toch ook jongen in de nest er bij rekenen die van de honger sterven. Dat ze daar ook eens een filmpje van maken: een lang filmpje van het begin tot de dood intreedt.

Verder begrijp ik niet waarom ze op deze open grasvlakten geen andere lage begroeiing kunnen planten die niet aantrekkelijk is voor eksters en kraaien. Iets met stekels of iets dat fel ruikt of iets dat een bepaalde kleur heeft of een combinatie er van.

Dat knuppelen is beneden alle peil.

Christine



Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2009-08-14 - 12:58:25 send message to Rik

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Ik ben het helemaal eens met Rogert.

Hoe komt de kip uit de supermarkt om het leven? Niet veel anders denk ik.

p.s. de beelden zien er wel hard uit, maar het is moeilijk om het van zo'n afstand te kunnen beoordelen.


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2009-08-14 - 15:05:45 send message to rajar

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


AlmeerseParkiet
Website Member
Posts :238

Website Member
2009-08-14 - 15:06:23 send message to AlmeerseParkiet

Alsof er dan geen andere vogels meer durfen te komen shocked 8O


lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2009-08-14 - 21:44:41 send message to lapland

Wil het niet zien


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2009-08-14 - 21:50:45 send message to meyer

quote
Hoe komt de kip uit de supermarkt om het leven? Niet veel anders denk ik.


Beste Rik, dus jij vind het normaal dat er dieren doodgeknuppeld worden omdat het ook normaal is dat er kippen doodgemaakt worden.
Rare gedachte heb je.


Groeten Meyerwink ;)



Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 190 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede