Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > glansspreeuwen hand voeren Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : glansspreeuwen hand voeren
parkiet24
Website Member
Posts :28

Website Member
2009-08-13 - 09:39:11 send message to parkiet24

hoi, ik heb op het moment 2 koppels blauwoorglansspreeuwen, het eerste koppel gaat over het algemeen goed, bij de eerste ronde hebben ze moeiteloos 2 jongen groot gebracht, de derde ronde ging iets minder, maar dat had ik al heel snel in de gaten doordat de jongen erg zwak en klein waren, en stierven hellaas alle 3, nu de derde ronde gaat het ook weer erg goed, je jongen zijn erg flink en krijgen goed te eten, maar nu dit: heb een paar maanden geleden nog een koppel bij gekocht, zitten in een andere voliére, het was vrij laat toen ik ze kocht, dus dacht niet dat ze al zouden broeien, maar toch heb ik er een blok in gehangen, nu pas geleden hadden ze der eerste eieren en ze waren bevrucht, het eerste jong was afgelopen zaterdag uitgekomen en de derde afgelopen maandag, heb ze een tijdje in de gaten gehouden, en in het begin voerde ze goed, en zat er bijna de hele dag op, gisteren gingen ik ze eten geven, en de pop was van het blok dus heb even snel in het blok gekeken, de jongen waren alle drie ijs en ijs koud, en er zat bijna geen leven meer in, had het nog even aangekeken maar ze ging het blok ook niet meer in! wat kan hier de oorzaak van zijn?? dus ik twijfelde nog even wat ik zou doen, maar een ding wist ik zeker als ik ze liet zitten gingen ze toch dood, dus heb ik de jongen eruit gehaalt, en opgewarmt in mijn handen, toen ze eenmaal opgewarmt waren kwam er weer wat meer leven in, toen heb ik geprobeert pinky's te voeren maar ze tufte ze iedere keer weer uit, ben ik naar de winkel gereden en heb puppy brokjes gehaalt en heb ze geweekt, maar ze wilde maar niet eten, tot gisteren avond tegen een uur of acht, ze begonnen met zijn drieen te sperren, en heb ze puppy brokjes gevoerd tot ze voldaan waren, nu hebben ze al regelmatig gespert, en heb ze dus kunnen voeren, na gister zit er dus weer erg veel leven in, is dit een goed teken?? en zal ik ze zo groot kunnen brengen?? ik heb alle tijd ze te voeren, dus houd ze de hele dag in de gaten, ook heb ik er een lampje bij hangen om ze op tempratuur te houden, de ontlasting ziet er ook goed uit, ik heb gelezen dat er in de puppy brokjes alles zit wat ze nodig hebben, of moet ik ze toch tussen door wat bestrooide pinky's geven??

graag reacties!!


hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2009-08-13 - 09:58:52 send message to hoogervorst

Hallo,
ik wil je verwijzen naar de volgende links, ik vermoedt dat je daar voldoende info krijgt op vragen die je hebt.
http://www.vogelspeciaalclub.nl/vogelforum/viewtopic.php?f=5&t=398
http://www.vogelspeciaalclub.nl/vogelforum/viewtopic.php?f=5&t=378


leila
Website Member
Posts :74

Website Member
2009-08-25 - 23:09:34 send message to leila

je kan ook wasmotten voeren die je voor het voeren even door het water haald waar wat vitaminen inzitten.
ook heel fijn gemalen ei en universeel voer werkt zeer goed.
dit maak je aan met warm water en dan in een voederspuitje of omgebogen lepel niet te vochtig maken en op de ontlasting letten.
dun teveel water.
heb nog diverse ideeen die ik zelf bij mijn vogels en wilde vogels heb uitgeprobeerd met een zeer goed resultaat.
u kunt ook meelwormpoppen voeren als ze nog wit zijn.
mvg wim


parkiet24
Website Member
Posts :28

Website Member
2009-08-27 - 11:35:26 send message to parkiet24

hoi allemaal, bedankt voor jullie reacties, het gaat erg goed met de jonge spreeuwen, de oudste zit al bijna helemaal in de veren, de jongste was al heel vroeg dood gegaan, maar de andere 2 hebben zich er erg goed door heen geslagen, echt geweldig, nu zit ik er alleen mee, hoed krijg ik ze straks zelfstandig, heb in een kweek kooi, nog 2 jongen zitten van de eerste ronden moet ze straks daarbij zetten??


sylvain
Website Member
Posts :178

Website Member
2009-08-27 - 16:57:46 send message to sylvain

Hallo,
Je kan er als de jongen uit het nest komen gewoon eten en drinken bij zetten , ze gaan toch zelf op den duur op zoek en beginnen automatisch beetje bij beetje te eten happy :)
Als ze zelfstadig zijn kan je proberen ze bij de jongen te zetten van de eerste ronde maar wel eventjes in het oog houden.
Mvg Sylvain



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 199 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede