Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > gestolen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : gestolen
112marc112
Website Member
Posts :378

Website Member
2009-08-10 - 12:55:32 send message to 112marc112

OPPGELET BELANGRIJK NIEUWS!!!!

M.Vr,Gr,

Ben

Edelpop gestolen op 08-08-09 in Valkenburg aan de Geul

Hier het bericht van de gedupeerde. Zet dit spoedig door naar alle vogelsites die iedereen kent. Kaya moet weer terug naar haar baasjes die nu erg verdrietig zijn. Help de baasjes van kaya aub.

===========================

We gaan nu officieel aangifte doen bij de politie (waar we het gisteren wel al gemeld hebben enz.)
en voor de rest het internet in de gaten houden of iemand haar aanbied.

Vanochtend hebben we ook een oproep gedaan op 3 fm
We gaan ook proberen het op hart van nederland te krijgen

Avast hartelijk bedankt


Groetjes Saskia

===================

Weet niet of je het nodig hebt maar hier een stuk tekst dat we al overal hebben geplaatst.
Foto's stuur ik zo nog in een nieuw mailtje. Onze dank is groot!!!

HELP, ONS KINDJE IS ONTVOERD!!!!

Gisteren 08-08-'09 is er iets verschrikkelijks gebeurd. Onze Edel Papegaai is gestolen!!
Ze is waarschijnlijk tussen 15:15u en 15:45u meegenomen uit de zaak van mijn vriendin.
Het is in Valkenburg aan de Geul gebeurt waar nu natuurlijk zeer veel toeristen zijn die
wellicht iets gezien of gehoord hebben. Want met Kaya trek je doorgaans veel bekijks.

U moet zich voorstellen dat dit ons kindje is dat we letterlijk met babyvoeding groot
hebben getrokken. We hoeven geen kinderen, maar in plaats daarvan hadden wij
Kaya, ons mooi edel papegaaien meisje.

Mijn vriendin en ik zijn er helemaal kapot van en zijn bereid iedere prijs te betalen om
ons meisje terug te krijgen. Ze is nu 7 maanden oud en begon net wat zelfstandiger te
worden. Ze gaat iedere dag mee naar de dierenspeciaalzaak van mijn vriendin waar ze
natuurlijk het lievelingetje van vele klanten is. Dit is ook de plek waar ze nu verdwenen
is.

We zijn helemaal radeloos. Al zal ik u dat nooit zo duidelijk kunnen maken via deze post.
We zijn overal langs geweest en mijn vriendin Saskia is op dit moment nog foto's op aan
het hangen hier in de omgeving. Ook de politie is er al van op de hoogte en ben ik op
3fm geweest bij Domien is wakker.

Als iemand iets weet, hoort of ziet dan zouden wij dit dolgraag horen en mocht het
er toe leiden dat we Kaya terug krijgen zal daar een beloning van EUR250 aan vast hangen!!

We zijn ook zo bang dat ze bij iemand is die er geen verstand van heeft en haar niet
de zorg en liefde geeft die ze verdient en nodig heeft. Ze moet dagelijks vers fruit hebben
want edelpapegaaien zijn echte fruiteters die een speciaal dieet nodig hebben. Maar aan
avocado kan ze juist weer dood gaan!! Ook moet ze regelmatig onder de douche.

Ik denk dat mensen niet door hebben dat ze een gezinslid meenemen waar wij en Kaya
helemaal kapot aan gaan!!

Tenslotte nog het volgende. Ze is bijna helemaal rood met een blauwe buik en heet zoals
gezegd Kaya.

Mijn naam is Yvo Verheijden en ben te bereiken op nummer 06-39213775


Met vriendelijke groet,

Yvo Verheijden



p.s. dit is niet van mij marc


tigra
Website Member
Posts :195

Website Member
2009-08-10 - 14:58:58 send message to tigra

ik hoop dat ze haar terug vinden en de daders ophangen


112marc112
Website Member
Posts :378

Website Member
2009-08-10 - 21:12:52 send message to 112marc112

ik ook met taakstraf 12 uur per dag vogelhokken schoon makenwink ;)


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2009-08-10 - 22:59:20 send message to Rik

Dat je een papegaai steelt vind ik ziek, maar deze oproep om 'm terug te bezorgen vind ik net zo ziek. (Da's mijn persoonlijke mening)


tigra
Website Member
Posts :195

Website Member
2009-08-10 - 23:09:08 send message to tigra

volgens mij begrijp je het niet helemaal rik.
ik vraag me af wie er nu ZIEK is


Geert-Best
Website Member
Posts :198

Website Member
2009-08-10 - 23:54:19 send message to Geert-Best

Alleen deze zin zegt mij al genoeg:
"HELP, ONS KINDJE IS ONTVOERD!!!! "

Dat je gehecht bent aan zo'n beestje kan ik begrijpen, maar vergelijk dit alsjeblieft niet met een kind!

Groetjes uit Best


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2009-08-11 - 01:36:31 send message to Rik

quote
volgens mij begrijp je het niet helemaal rik. ik vraag me af wie er nu ZIEK is


Ik heb het zo gelezen: er is een papegaai gestolen en die wordt gelijk gesteld met een kindje. Daar krijg ik heel erg kippenvel van.

Oké...misschien ben ik wel ziek. Ik zal hulp zoeken.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-08-11 - 10:55:51 send message to Ton Koek

Voor sommige mensen is een huisdier net zo belangrijk als voor anderen hun kind, dat kan toch?
Ik zou dat niet ziek noemen, laat ieder in zijn waarde. Ik lees dit liever dan verhalen over lui die "slechte" zebravinken in de kliko gooien.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-08-11 - 12:23:38 send message to chrislaevers

Het plots ontvreemden van een kind, een dier of zelfs iets materiaal waar je een band mee hebt kan zeer ingrijpend werken op de psyche van een mens.
Uiteindelijk is het dat wat telt.
Dit is nu een positieve band die er plots niet meer is.

Als je de hechtheid van die band niet mag uiten, of mag uit drukken hoe erg dit verlies je aangrijpt,tja dat vind ik veel erger.

De vogel moet terecht, en ook alle andere vogels die de laatste twee maanden gestolen werden in Nl en in Be.

Een fotootje zou wel welkom zijn en een ringnummer, maar misschien ook weer niet want dan kan daar weer aan gesleuteld worden.

Christine



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-08-11 - 12:27:27 send message to ParkietenPeter

quote
Ik heb het zo gelezen: er is een papegaai gestolen en die wordt gelijk gesteld met een kindje. Daar krijg ik heel erg kippenvel van.

Oké...misschien ben ik wel ziek. Ik zal hulp zoeken.


Dat heet eigenlijk inlevingsvermogen en mededogen.
Iets wat je best kunt ontwikkelen hoor. wink ;)

Zoals er al geschreven werd hebben deze mensen geen kinderen MAAR een papegaai. (De reden kan allerlei zijn en niet aan ons natuurlijk.)

En ik kan mij best voorstellen dat je hier behoorlijk ziek van kunt worden.

Succes.
wink ;) Peter


mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2009-08-11 - 12:52:06 send message to mreyder

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

.


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2009-08-11 - 13:06:00 send message to rajar

Maar het is en blijft een papagaai en geen kind.
Door deze instelling krijg je dus verknipte relaties tussen mens en dier.



PS (ik zal ook hulp zoeken)


MVG Rob


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2009-08-11 - 13:38:35 send message to Rik

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Vandaag ben ik even bij de dokter geweest. Het schijnt dat ik last heb 'boeren-nuchterheid'. Da's niet besmettelijk maar aangeboren en er is weinig aan te doen.

Natuurlijk begrijp ik dat mensen die geen kinderen hebben hun huisdier als surograat kunnen zien. Dat brengt echter niet met zich mee dat je dieren moet gaan vermenselijken. Da's (zoals Rajar) ook aangeeft een verknipte relatie tussen mens en dier. Da's net zo ongezond als zebravinken in de kliko gooien.

Dat je vogel komt te overlijden is toch niet te vergelijken met als een kind komt te overlijden?
Met je kind naar het ziekhuis is toch heel iets anders dan met je vogel naar de dierenarts?


quote
Dat t voor jou anders voelt wil niet zeggen, dat deze mensen het wel zo ervaren!


Dit bedoel ik...alleen de gedachte al dat je denkt dat je hetzelfde ervaart vind ik zwaar ongepast.

quote
de eigenaresse zei:"t voelt alsof een kind gestorven is"

Zoiets kan verklaard worden uit het feit dat je veel verdriet in je leven hebt gehad en veel troost hebt gevonden in je dier. Op het moment dat je hond dood gaat kunnen die oude gevoelens inderdaad weer weer naar boven komen. Da's niet onmenselijk.


Natuurlijk vind ik het ontzettend erg dat die mensen hun vogel kwijt zijn, dus inlevingsvermogen heb ik nog wel.



Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2009-08-11 - 13:43:19 send message to Ramon

Ik ben het helemaal met Rik eens.

Groet, Ben



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 196 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede