Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > albino zebravink Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : albino zebravink
zebravinkje123
Website Member
Posts :40

Website Member
2009-08-07 - 13:35:39 send message to zebravinkje123

ik had even een vraagje over een jong dat 2 dagen geleden uit is gevlogen.
het jong heeft rode ogen en is helemaal wit. is dit nu een albino en zo ja zijn er foto's aanwezig waarmee ik hem/haar kan vergelijken?

mvg
zebravinkje123


Richard V
Website Member
Posts :392

Website Member
2009-08-07 - 14:39:23 send message to Richard V

dat klinkt haast wel zo, en dat zou uniek zijn want dat bestaat nog niet. Heb je een foto? Het kan ook een lichte masker roodoog zijn. In het verleden bestond ook een mutatie onder de naam Phino. Deze vogels werden echter niet veel ouder dan een half jaar.


zebravinkje123
Website Member
Posts :40

Website Member
2009-08-07 - 15:20:34 send message to zebravinkje123

ik zal zo snel mogelijk een foto maken. weet je misschien een site waar wat staat over die phino?
mvg
zebravinkje123


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2009-08-07 - 15:45:17 send message to blg



zebravinkje123
Website Member
Posts :40

Website Member
2009-08-07 - 15:51:51 send message to zebravinkje123

dat is hem al niet want de snavel is niet zo rood.
mvg


zebravinkje123
Website Member
Posts :40

Website Member
2009-08-07 - 15:56:53 send message to zebravinkje123

hij staat nu op mijn site beter dan dit krijg ik hem niet op de foto.
http://www.vogelarena.com/voliere/voliere_1000001110.html


Richard V
Website Member
Posts :392

Website Member
2009-08-07 - 17:10:19 send message to Richard V

ik meen toch iets van tekening te herkennen en gok op een masker grijze. Even wachten tot ie is uitgekleurd. De oranje wang verschijnt trouwens zowieso pas bij volwassenkleed.


ronbrum
Website Member
Posts :152

Website Member
2009-08-07 - 21:36:22 send message to ronbrum

Albino zebravinken uniek?


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-08-07 - 22:13:27 send message to Karel

Eerst even afwachten of de rode ogen wel rood blijven.....


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-08-08 - 00:37:50 send message to Ton Koek

Bij een echte albino zouden ook de snavel en poten nagenoeg kleurloos zijn, dat lijkt niet zo op de foto.


ronbrum
Website Member
Posts :152

Website Member
2009-08-08 - 07:43:34 send message to ronbrum

Bij mijn weten heb ik 2 jaar geleden diverse albino zebravinken gekweekt. Ze waren spier wit en de ogen rood. De poten en snavel waren zeer bleek van kleur. Ik zal eens kijken of ik daar nog foto's van kan vinden


Richard V
Website Member
Posts :392

Website Member
2009-08-08 - 10:40:11 send message to Richard V

ik ben erg benieuwd naar die foto's ronbrum!


gravaka
Website Member
Posts :283

Website Member
2009-08-08 - 12:25:05 send message to gravaka

albino's zijn er wel maar worden niet veel aangeboden.had vorig jaar bij een koppel allemaal wang grijzen en in elk nestje zaten 1 of 2 albino's.



zebravinkje123
Website Member
Posts :40

Website Member
2009-08-08 - 13:36:22 send message to zebravinkje123

bedankt voor jullie reacties ik ga afwachten hoe hij/zij bijkleurd. en ik wil die foto's ook wel eens zien.
mvg
zebravinkje123


Stefan Verhoeven
Website Member
Posts :77

Website Member
2009-08-08 - 13:51:54 send message to Stefan Verhoeven

Ik ben heel benieuwd naar jullie foto's en kweekresultaten bij iedereen die zegt albino's te hebben/hebben gekweekt. Een echte albino zebravink zou lichte hoorndelen moeten hebben, dus enkel de beschrijving van Ronbrum komt in de richting.

Ten eerste: Niet iedere vogel met rode ogen is een albino. Ino en albino wordt heel vaak door elkaar gehaald.
Ten tweede: Niet iedere witte vogel met rode ogen is genetisch een albino.
Ten derde (heb ik ook nooit begrepen): niet iedere witte vogel is een witte vogel -> hoe vaak ik niet witte zebravinken te koop heb zien staan, welke gewoon maskers zijn (zowel goed, dan wel slecht van kleur naar TT-begrippen beoordeeld).

Dus een albino hoort echt WIT te zijn. Geen donker veertje hier of daar, geen oogstreep, ook niet heel vaag, geen staartblokken. Verder hoort een albino vuurrode ogen te hebben, dus niet een beetje pruimrood.. Verder moet die oogkleur nog steeds zo zijn wanneer de vogel door de jeugdrui is geweest (sommige kleurslagen worden met behoorlijk heldere rode ogen geboren, welke op latere leeftijd nog donkerder kleuren). Verder is een witte vogel, met wat roodachtige ogen (dus niet vuurrood) meestal een witte vogel die tevens masker bruin is of een jonge witte die tevens masker roodoog is.
Verschillende kleurslagen geven een rodige gloed tot pruimrode ogen bij zebravinken. Maskers met roodoog factor, maar bijvoorbeeld ook bruinserie vogels. De ene vogel van dezelfde kleurslag kan dat wat erger hebben dan de andere, daar kun je ook op selecteren. Daarbij kunnen witte vogels alle andere kleuren maskeren. Dus een witte vogel kan genetisch daarbij oranjeborst zwartborst blackface bruin isabel zijn, maar toch als een 'gewone' witte zebravink eruit zien. Hetzelfde geldt voor een witte die genetisch grijs (=wildkleur) is. Wanneer je nu bijvoorbeeld een witte hebt die genetisch ook masker bruin is (roodoog masker en nog wat versterkt door de bruinfactor), dan heb je heel vaak een witte zebravink met rode ogen. Maar deze zal nog steeds (mits gezond) rode hoorndelen (=snavel en poten) bezitten.
De bleke hoorndelen is nog wel echter theorie (gestaafd aan het uiterlijk van (alb)ino's in andere vogelsoorten met rode hoorndelen), aangezien er nog nooit bewezen een albino zebravink is gekweekt. Dus een zebravink die door proefparingen bewezen heeft een echte albino te zijn en iet een witte die toevallig ook masker bruin is...


`leroy
Website Member
Posts :1

Website Member
2010-09-18 - 19:42:48 send message to `leroy

mijn zebravinkjes heeft ook rode ogen
maar is niet wit ???



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 196 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede