Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Inbraken Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Inbraken
schriemer33
Website Member
Posts :16

Website Member
2009-08-03 - 16:58:43 send message to schriemer33

Vogeldieven handig met Google Earth
DVHN | Gepubliceerd op 03 augustus 2009, 09:33
groningen/assen -
Houders van volièrevogels in Groningen en Drenthe worden geteisterd door een golf van inbraken in hun vogelhokken. Op meerdere plaatsen zijn de afgelopen maanden vogels gestolen. De schade bedraagt al snel duizend euro per kraak.

Gedupeerde liefhebbers verbazen zich over de kennis van de dieven. Minder kostbare vogels blijven achter in de hokken, terwijl eieren en jongen van duurdere soorten worden meegenomen. De inbrekers weten ook precies waar ze langs moeten om de volières te bereiken.

Vermoed wordt dat de dieven gebruiken maken van Google Earth, het programma waarmee op de computer gedetailleerde plattegronden van bebouwing kunnen worden bestudeerd. Adressen van vogelhouders halen de dieven uit catalogussen van tentoonstellingen.

De prijzen van kooi- en volièrevogels zijn de afgelopen jaren sterk gestegen door een totaal importverbod. Dat werd destijds ingesteld als gevolg van de heersende vogelgriep.
Groningen


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2009-08-03 - 17:12:08 send message to lZebravinkjel

Klootzakken


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-08-03 - 18:05:01 send message to chrislaevers

Hebben ze ooit al eens zo'n mensen geklist?
Waar moet je die gaan situeren?

Christine



ferry1
Website Member
Posts :196

Website Member
2009-08-03 - 18:34:31 send message to ferry1

te gek voor woorden.
alleen helaas wel zeer voor de hand liggend.
ik vind google earth ook niet voor de gewone mens. een keer je huis kijken is wel leuk alleen zoals blijkt kunnen anderen er de hele dag over nadenken hoe ze binnen gaan komen.



postvogel
Website Member
Posts :165

Website Member
2009-08-03 - 18:55:26 send message to postvogel

Het zal je maar gebeuren dat de hokken leeg zijn shocked 8O,ik moet er niet aan denken.
Gr. Chris.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-08-04 - 07:28:26 send message to mijnkaketoes.nl

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Diefstal is al bijna zo oud als het andere oudste beroep van de wereld happy :) En hier zie je ook dat ze hun beroep goed bijhouden ofwel innoveren.

Helaas moet je je volieres tegenwoordig steeds meer beveiligen. Men heeft natuurlijk met de fikken van je spullen te blijven, maar ik ben wel eens situaties tegen gekomen waar het wel heeeeeeeeeel gemakkelijk wordt gemaakt.

Het nadeel van dit alles is helaas dat je steeds minder mensen je hobby's aan anderen kunt tonen. Het wereldje wordt steeds geslotener.

gr

Henk


Sootje
Website Member
Posts :21

Website Member
2009-08-04 - 11:11:53 send message to Sootje

Hoe moeilijk je het ook maakt, een gaaspaneel knipt iedereen toch zo doorheen?
Er is volgens mij maar een oplossing en dat is een hond met een beetje karakter als bewaking.


AlmeerseParkiet
Website Member
Posts :238

Website Member
2009-08-04 - 13:51:27 send message to AlmeerseParkiet

tijd voor camera's dus

haha grappig trouwens... Een overbuurman van mij (heeft ook een voliere) die heeft dus een zeer groote lamp geinstalleerd die aangaat als je in de tuin stapt.
We hebben het 1 keer uigeprobeerd in de nacht en je staat dus vollop in de spotlight laugh :D


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2009-08-04 - 14:00:10 send message to whitebulldog

schrikdraad en beetje opvoeren maar ( hahahah)
maar er staan nu voor de liefhebbers in de nieuwe Gamma krant goedkope beveiliginginstallaties te koop, en zéér makkelijk te monteren voor 59 euro, hij kan zelfs doorgeschakeld worden naar je GSM of huistelefoon, dus al slaap je krijg je toch noog een belletje.
En voor de echt professionele dieven is niets afschrikkend, zelfs waakhonden niet, die gevn ze gewoon een stuk worst met gif of slaapmiddel erin.Maar mocht je zoiets vrezen, dan heb je denk ik wel heel kostbare vogels zitten, en als je die kan bekostigen, dan kan je denk ik ook wel voor voldoende afweer tegen inbraak zorgen denk ik, dan besteed je denk ik ook wel wat meer euris aan beveiliging lijkt mij, anders ben je denk ik verkeerd bezig in deze tijden.( helaas)


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2009-08-04 - 14:14:28 send message to goulds

[Maar mocht je zoiets vrezen, dan heb je denk ik wel heel kostbare vogels zitten, en als je die kan bekostigen, dan kan je denk ik ook wel voor voldoende afweer tegen inbraak zorgen denk ik, dan besteed je denk ik ook wel wat meer euris aan beveiliging lijkt mij, anders ben je denk ik verkeerd bezig in deze tijden.( helaas)]


En als je nou een topkweker van kanarie bent bijvoorbeeld ,straatwaarde is niet veel maar voor kweker onbetaalbaar ,beetje kortzichtige opmerking met enige logica dat dan weer wel.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2009-08-04 - 20:58:46 send message to whitebulldog

ja dat bedoel ik ook enerzijds, anderzijds , iets wat voor jou onbetaalbaar is, besteed je gewoon wat meer geld aan toch? neem aan dat iemand met de door jou aangehaalde topkanaries ook bijv topvoer verstrekt toch?
althans je weet het maar nooit de een is de ander niet, maar de dieven waar we het over hadden weten echt wel waar ze op uit zijn, dus zullen de vogels waar ze op uit zijn denk ik wel iets meer dan 10 euro waard zijn denk ik, en zullen ze bijv de aangehaalde kanaries wel voorbij gaan denk ik, die zijn voor jou dan bijv goud waard, maar voor hen dus niet zoals je al aanhaalde ( waarde kanarie) hebben we het over wereldkampioenen bijv, dan zal je toch best wel wat geld aan je jongen overhouden, en dan lijkt me een goede beveiliging een eerste vereiste, je bent immers bekend, en trekt aandacht!!!!!!
Maar goed zoals gezegd het blijft een mening.wink ;)wink ;)wink ;)wink ;)wink ;)


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-08-05 - 07:24:58 send message to mijnkaketoes.nl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb slechts een paar vogels. Maar wel een paar behoorlijke dure. Heb de boel voor een paar duizend euro moeten beveiligen. Had dat als het dievengilde niet zo actief was geweest toch liever in de hobby gestoken. De methode die de arabieren vroeger hanteerden bij diefstal nl de hand eraf hakken was nog niet zo slecht. Gewoon met de spullen van andermans spullen afblijven

Henk


AlmeerseParkiet
Website Member
Posts :238

Website Member
2009-08-05 - 09:20:15 send message to AlmeerseParkiet

waar woon je henk? laugh :Dwink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 117 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede