Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > eierpikken Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : eierpikken
carduelis
Oud Lid
Posts :17

Oud Lid
2004-06-21 - 20:03:32

Hallo allemaal ,

Ik vind het forum gewoon een te gek medium om allerlei dingen de "bediscussieren" en heb al enkele keren "meegediscussieerd".
Nu heb ik zelf een onderwep waarmee velen al wel een keertje in contact zijn gekomen denk ik , ongeacht de soort vogels die je houdt.
Zelf ben ik kweker van sijs- en distelvinkachtigen (vandaar mijn nicknaam "carduelis" , wetenschappelijke naam van de familie waarvan ik dus liefhebber en kweker ben) maar mijn vraag gaat op voor zowat alle vogelkwekers denk ik.
Het is het volgende ; ik heb een barmsijspop , een agaatje , superkwaliteit , een jong van vorig jaar waarop ik veel hoop had gevestigd voor dit kweekseizoen.
Ijle hoop is nu gebleken want dit popje pikt haar eitjes aan... Aan de voeding kan het mijns inziens niet liggen want geen enkele van m'n andere vogels doet dit en ze krijgen allemaal dezelfde voeding.
Weet er iemand een "remedie" tegen deze hatelijke eigenschap of kan ik die vogel misschien maar beter afschrijven ? (dat is niét verder verkopen want dan zadel je iemand anders met het probleem op , en dat zou ik zelf ook niet erg fijn vinden...).
Eén mogelijke remedie zou zijn een eitje injecteren met pure tabasco , dat heb ik een keertje gehoord van een collega-kweker , maar of het helpt ??
Hebben jullie andere suggesties of ervaringen ?

Groetjes , Gert .


Gert Jan
Website Member
Posts :191

Website Member
2004-06-21 - 20:50:41

Inderdaad zijn velen hier al mee in aanraking geweest en dus; jawel is er al eens een topic over volgeschreven. 21 april j.l.>
www.vogelarena.com/pcs/philboard_read.asp?id=746

Het valt me overigens op dat veel vragen al eens aan de orde geweest zijn. Dit niet om nu Carduelis in de grond te boren, zeer zeker niet zelfs! Misschien zijn er zelfs ondertussen weer andere meningen danwel oplossingen. Maar ik vraag me af of de "search posts" functie wel optimaal functioneert.
Jan, misschien heb ik het mis of vraag ik nu iets wat technisch heel moeilijk is (of heel veel tijd kost, die je nu niet hebt geloof ik), maar is het mogelijk om de zoekfunctie te verbeteren. Je krijgt nu bijvoorbeeld maar ca 15 topics als je iets vraagt dat veel voorkomt.
groeten GertJan


carduelis
Oud Lid
Posts :17

Oud Lid
2004-06-21 - 21:10:04

Bedankt GertJan voor je verwijzing , en wees gerust , ik neem je dat helemaal niet kwalijk hoor , in tegendeel.
Ik had misschien beter eerst eens gekeken of er inderdaad al iets over geschreven stond maar het onderwerp schoot me gewoon effe te binnen bij het typen van een reactie op een andere topic.
Overigens kan het volgens mij geen kwaad hoor dat af en toe eens een onderwerp terug wordt aangehaald , er komen immers constant nieuwe mensen bij en niet iedereen gaat zitten grasduinen in "oudere" topics (wat anders best wel leerrijk kan zijn !).
Ik ga het alvast eens bekijken , bedankt !

Groetjes , Gert .


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-06-21 - 22:17:34

Zelf heb ik succes gehad met het injecteren van een ei met afwasmiddel.
Hielp prima, was bij chinese dwergkwartels

Niltava


carduelis
Oud Lid
Posts :17

Oud Lid
2004-06-21 - 23:48:27

Goeie tip , wie weet schuurt het gelijk ook nog de darmen !



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 205 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede