Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Bezoekje Walsrode: waarom niet te zien? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Bezoekje Walsrode: waarom niet te zien?
kraag_pap
Website Member
Posts :18

Website Member
2009-07-29 - 11:35:39 send message to kraag_pap

Graag jullie reactie,

Was een paar weken geleden in Walsrode na tien jaar er niet te zijn geweest.

Ik misste een aantal vogels die er toen wel zaten:

Koningsamazone
Amazone Pretrei
Amazone barbedensis
2 soorten qasuarissen (alleen de helm zat er nog)
2 soorten hoornraven
Hoornparkieten
Pompadourparkiet
raketstaart
paradijsvogels

Ik vroeg het de verzorger wat er mee was gebeurd. De meeste parkieten en papegaaien + paradijsvogels zaten achter de schermen voor het kweekprogramma. Het zijn tenslotte zeldzame vogels en de kans op kweek is groter zonder bezoek.

Ik was behoorlijk teleurgesteld. Je rijdt 400 km als liefhebber om ook deze soorten te zien, en nu zitten ze er niet.

Ben nog even achter de schermen gaan kijken (zonder toestemming)
Er zaten veel bijzondere soorten die ik in een paar minuten kon zien maar niet 'mijn liefhebbers'.



mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-07-29 - 11:48:27 send message to mijnkaketoes.nl

Hallo

Er zitten inderdaad een aantal koppels achter gesloten deuren. Echter heeft men ook een aantal koppels moeten verkopen i.v.m financiele problemen. Het park is een aantal jaren geleden door een andere eigenaar overgenomen die helaas wat dure koppels heeft moeten verkopen.

gr

Henk


danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2009-07-29 - 14:57:45 send message to danielkempenk

ik ben vorige week nog in walsrode geweest.
het viel mij echt tegen wat er aan papegaaien zat.
vorig jaar zaten er veel meer specialere soorten dan nu.
voor mij als kromsnavel liefhebber was het een beetje een domper...

gr.daniel


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2009-07-29 - 15:54:15 send message to johanblok

Wat mij van een bezoek een jaar of 9 vooral is bijgebleven zijn de lori's in prachtige verblijven, en dus niet de 'papegaaien', dat vond ik toen al ietwat tegenvallen.


Stefan Verhoeven
Website Member
Posts :77

Website Member
2009-07-29 - 16:20:03 send message to Stefan Verhoeven

Raken wij als vogelliefhebbers ook niet heel snel verwend? We gaan allemaal ieder jaar wel naar een vogelpark of dierentuin, het liefst ook op vakantie naar een dierenpark en komen ook af en toe bij particulieren met vogels. Hierdoor zie je al heel veel verschillende vogelsoorten waardoor ieder dierenpark bezoek minder speciaal wordt. Waren jaren geleden alle zwarte kakatoes nog heel speciaal, nu zijn ze bijna gemeengoed geworden. Hyacinth-ara's, blauwkeelara's? Ik kan ze bij de handelaar om de hoek halen kwam ik afgelopen weekend achter. Vroeger zag je die ook bijna alleen in dierenparken. Ik moet wel bekennen dat de voliere met blauwkeelara's in Loro Parque wel indruk had gemaakt (circa 70 bij elkaar in dezelfde vlucht). Paradijsvogels zijn ook leuk om te zien, maar als je ze al vaker hebt gezien gaat het speciale er wel van af, hetzelfde geldt zelfs voor spix en lears ara's.
Dierentuinen worden voor mij persoonlijk steeds minder interessant. Te veel dieren heb je al heel vaak gezien en voor het echt bestuderen van het gedrag ben meestal te kort in een dierentuin.


keizer
Website Member
Posts :37

Website Member
2009-07-29 - 19:09:45 send message to keizer

Ben anderhalf jaar terug in Walsrode geweest en een paar maanden geleden in het Loro Parque.

Het was mijn eerste keer in Walsrode dus ik kan het niet vergelijken met een vorig bezoek. Ik vond Walsrode nog zeker wel de moeite waard om te bezoeken.

Het Loro Parque blijft ook mooi, alleen moet je af en toe wel even op je plattegrondje kijken zodat je niet iets mis qua vogels. Als mijn vrouw mij er niet op had geattendeerd had ik onder andere het pad met de kakatoes en die mooie vlucht met blauwkeel ara's gemist.

Wat me opviel was dat ze in het Loro Parque zaad voeren met de nodige aanvullingen en geen pellets zoals veel vogelliefhebbers doen (ik ook voor 50%). Ook het kweekstation met alle handopfokvogels vond ik een beetje jammer. Zelfs grijze roodstaarten en massa's aratinga's worden hier met de hand opgefokt..


kraag_pap
Website Member
Posts :18

Website Member
2009-07-29 - 22:04:26 send message to kraag_pap

Walsrode heeft toch de naam dat ze het grootste vogelpark ter wereld zijn ( dat pretenderen ze ook) Ik vind dat je dan ook de bijzondere soorten moet laten zien.

Er zitten maar enkele soorten amazones, dat vind ik eigenlijk onder de stand van Walsrode.
De collectie lorries is inderdaad indrukwekkend. OOk de saffier gezien, voor het eerst.

Ps. ik ben nooit verwend genoeg als het gaat om de meest bijzondere soorten.

Heb colouni's, blauwkelen en roodoren in het wild in Bolivia gezien maar observeren zoals in een dierentuin is zeer, zeer moeilijk. Heb er een paar redelijke foto's kunnen maken op de kleiwand maar van echt observeren was geen sprake.

Hoop dat het in de toekomst beter gaat met Walsrode en dat de colectie voor de schermen weer wordt uitgebreid.



lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2009-07-29 - 23:01:57 send message to lapland

Compleet met Kraag pap eens, kom nu een jaar of 20 in dit prachtpark maar voor de papegaaien hoef je niet meer tegaan erg jammer, zo ook de paradijsvogels en andere PS OOK WIJ WENNEN NOOIT AAN VOGELS ze worden niet gewoon dus ook een kwartel blijft mooi laat staan BIJV.de konings amazone die we daar ooit mochten zien


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-07-29 - 23:45:16 send message to Ton Koek

Ik ben er nog niet geweest, ik kom eerlijk gezegd niet voor de kromsnavels, sorry. happy :)
Is er van "andere vogels" wel veel te zien nog?


lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2009-07-30 - 19:38:39 send message to lapland

Ja Ton het blijft de moeite waard zeker veel vogels die jij ook leuk vind


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2009-07-31 - 09:17:08 send message to oli4

ik vertrek vannacht naar walsrode, zal eens zien of het nu de moeite is of niet. Zal jullie zeker op de hoogte houden van enkele soorten die er nu wel of niet zitten.


Stefan Verhoeven
Website Member
Posts :77

Website Member
2009-07-31 - 10:55:04 send message to Stefan Verhoeven

Walsrode blijft interessant. Het is een prachtig mooi aangelegd park met een grote verscheidenheid aan vogelsoorten. De papegaaien-liefhebbers komen misschien iets minder aan hun trekken, maar die moeten dan maar naar Loro Parque gaan happy :). Van de vogelsoorten kan ik mij nog verschillende soorten uit Madagascar herinneren, verder de illustere Kagoe, de Waldrap, enkele duivensoorten, de doorloopvolieres (kas en buitenvoliere) waar je iedere keer wat nieuws kunt ontdekken en enkele leuke roofvogels en uilen.
Ondanks mijn eerdere post moeten jullie niet denken dat ik niet genoten heb, maar sommige soorten worden voor mij steeds minder speciaal, maar er blijft nog genoeg leuks over om te ontdekken wink ;)


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-08-01 - 00:55:38 send message to Ton Koek

Dank voor de reacties, dan blijft Walsrode dus hoog opde lijst ook hier.

Niet zo groot maar ook leuk; Parc Paradisio in België. Er mooie en ruime verblijven met behoorlijk wat aparte vogels.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2009-08-01 - 15:34:50 send message to Wickingh

quote
het speciale er wel van af, hetzelfde geldt zelfs voor spix en lears ara's.



laugh :D Als je al blase bent geworden mbt de Lears en de Spix is misschien een andere hobby een optie? laugh :D

Mvg Frank


Stefan Verhoeven
Website Member
Posts :77

Website Member
2009-08-01 - 15:37:25 send message to Stefan Verhoeven

Inderdaad, geen kromsnavels houden. Al verveerlde de lears minder snel dan de spix, die zijn toch wat intelligenter.


ferry1
Website Member
Posts :196

Website Member
2009-08-01 - 17:52:57 send message to ferry1

ook ik laatst samen met daniel wezen kijken voor de 2e keer nu.
het park zelf ligt er super bij echt heel mooi aangekleed. maar ik sluit me aan bij daniel er is een hoop te zien maar voor zo een groot park mogen best wat meer soorten gaaien.
op dat gebied viel het me ook wat tegen.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 234 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede