Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Jonge kanarie, ik dacht dat ie dood was......... Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Jonge kanarie, ik dacht dat ie dood was.........
theetje
Website Member
Posts :16

Website Member
2009-07-16 - 08:57:39 send message to theetje

Maar neeeeeee, het leeft nog!!
Afgelopen zaterdag 11 juli is de kanarie geboren. De eerste dagen ging het goed maar dinsdag keek de moeder er niet meer naar om. Ik dacht dat de jong was overleden maar tot mijn grote verbazing (onderweg naar de container) zag ik nog wat beweging. Heb het kleine humpie snel onder een lamp gezet en ja hoor....na een uurtje kwam het bekkie omhoog!! Jippie. Om de 2 uur geef ik nu (al 2 dagen) handvoeding (van CeDe). Nu is het zo dat de ontlasting wat dun is en ik weet niet of ik het goed doe. Heb geprobeerd haar terug te doen naar d'r moeder maar die ziet het jong absoluut niet meer zitten. Heb toen besloten om haar terug onder de lamp te zetten en verder voor het kleintje te zorgen.
Wie kan mij raad geven om dit kleine beestje te redden van de dood?
b.v.d.
Thea



AlmeerseParkiet
Website Member
Posts :238

Website Member
2009-07-16 - 09:14:32 send message to AlmeerseParkiet

Sja de enigste oplossing is met de hand blijven voeren nu he.
Maar goed dat je hem nog net optijd heb zien bewegen dan.


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2009-07-16 - 09:42:32 send message to lZebravinkjel

Ik vind het jammer voor je, maar bij een zelfde soort situatie enkele weken geleden heeft de kanarie het ongeveer 10 dagen uitgehouden en is toen alsnog dood gegaan. Dit ondanks goede verzorging, etc. Je kunt even zoeken naar dit topic, het zou nog makkelijk te vinden moeten zijn. Er staan nog veel meer tips in.


112marc112
Website Member
Posts :378

Website Member
2009-07-16 - 19:32:30 send message to 112marc112

als je toevallig nog een nestje hebt zou je hem daarin kunnen leggen verder zou ik het niet weten.

gtrs,
marc


theetje
Website Member
Posts :16

Website Member
2009-07-19 - 10:16:35 send message to theetje

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Goed, we zijn nu bij dag 8 en de kleine is er nog steeds. GELUKKIG!! een ander nestje is er niet dus kan het alleen zelf voeren. Kan iemand mij hierbij nog goede tips geven? Ik weet als strakjes de oogjes open gaan ze meestal wegduiken. Hoe moet ik dan voeren? En wanneer wordt het tijd dat ik het beestje iets anders moet gaan voeren dan alleen pap?

Ik hoop echt dat iemand mij op weg kan helpen.
Groetjes, Thea


roul rouls
Website Member
Posts :93

Website Member
2009-07-23 - 19:12:42 send message to roul rouls

Helaas moet ik op het moment ook jonge kanaries met de handgroot brengen. Ze zijn van 2 juli, hun moeder is overleden op 12 juli. Ik ben ze nu al bijna 2 weken aan het voeren. Van mij krijgen ze eivoer,brinta en water.(Door elkaar.)Het water kook ik in een pan. Vervolgens maal ik het eivoer en brinta fijn(In de koffiemolen bijv.) Met een theelepelsje doe ik er koken water bij, tot dat het gemengd is.Ik probeer het ze zo droog mogelijk te geven desnoods doop ik het stokje in het water zodat het er niet aan blijft kleven. Vervolgens voer ik het aan de jongen met een lucifer stokje.

De jongen zijn bij mij van de week uitgevlogen. Ze beginnen vandaag net met het proeven van eivoer uit een bakje ook proeven ze soms van het water. De zaadje krijgen ze nog niet kappot.
Ze gaan van zelf op ontdekking uit. Zorg dat je op de bodem van je kooi papier heb liggen, ik had er houtsnippers, die proberen ze namelijk ook op te eten.(Deste eerder vinden ze de voerbak.)Ik las dat ze na 4 weken geheel zelfstandig waren.

Veel succes, dit was voor mij ook de eerste keer.
De reden dat de vader ze niet voerd, is dat hij binnen in een kooi zat omdat hij niet fit was, hij herkende ze dus niet meer.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-07-23 - 19:38:07 send message to chrislaevers

Mijn laatste nest van 37 dagen oud worden nog steeds gevoederd. (5 weken en twee dagen).

Christine



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 176 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede