Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Vergunning voor voliere Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Vergunning voor voliere
AlmeerseParkiet
Website Member
Posts :238

Website Member
2009-07-13 - 10:38:59 send message to AlmeerseParkiet

Hoi,

Om eerlijk te zijn... heb ik nu geen vergunning, maar wel een voliere in de tuin shocked 8O

Is dat echt verplicht???

We zijn van plan de hele voliere af te breken en een hele nieuwe en grotere neer te zetten van alluminium panelen. Zal ik een vergunning voor de nieuwe voliere aanvragen?
Zo ja,... wat als ik een 'nee' krijg sad :(


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-07-13 - 10:45:33 send message to mijnkaketoes.nl

Chantal.

Ja moet je een vergunnig voor hebben. Valt gelukkig wel als je het niet te gek maakt onder de categorie lichte bouwerken (per gemeente wel verschillend) Over het algemeen doen ze daar dan ook niet zo heel moeilijk over.

Ja wat als ze weigeren.? Dan kun je nog een bezwaar aantekenen. Maar zoals gezegd volieres worden niet vaak afgewezen als je het binnen de proporties houdt. Voorwaarden kun je vooraf bij je gemeente opvragen.

Als je buren met de tijd gaan klagen en je hebt geen vergunning dan kun je het onmiddelijk afbreken en krijg je met een beetje pech ook nog eens een boete.

gr en succes met de aanvraag.

Henk


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2009-07-13 - 11:03:46 send message to Niltava



kevin74
Website Member
Posts :4

Website Member
2009-07-13 - 13:29:01 send message to kevin74

ik weet niet hoe groot je wilt gaan maar ik heb het ooit eens nagevraagd en men zei toen dat je tot 10 vierkante meter geen vergunning nodig had


AlmeerseParkiet
Website Member
Posts :238

Website Member
2009-07-13 - 17:18:28 send message to AlmeerseParkiet

Bedankt! 1 buurman heeft zelf ook een voliere.
De voliere moet ongeveer 9 meter lang gaan worden. Maar ik weet niet of de gemeete het wel pikt wegens het geluidoverlast? Onze andere buren met de voliere wonen op een hoekhuis, misschien dat dat verschil maakt. Ik durf het eigenlijk bijna niet aan te vragen. Als ik een 'nee' krijg zal ik waarschijnlijk doodgaan.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2009-07-13 - 17:25:47 send message to dooren

Ligt er eigenlijk hoe je het maakt, een stalen/aluminium constructie met gaas/netten is nogal anders dan een gebouw voor binnenverblijven. Hierin maakt men verschillen met objecten en gebouwen. Gemeenten hebben een binnenplanse vrijstelling (in het bestemmingsplan) en een buitenplanse vrijstelling volgens de nieuwe Wro. Hierin staat welke vrijstellingen je geniet. Bij een illigale bouw is de gemeente verplicht te onderzoeken of het gelegaliseerd kan worden.
Gert


Zonnetje
Website Member
Posts :33

Website Member
2009-07-13 - 18:43:51 send message to Zonnetje

Vraag ten alle tijden een vergunning aan en ik raad iedereen aan ook een rechtsbijstandverzekering af te sluiten.In
Friesland weer een Hobbykweker in de problemen
wegens geluidsproblemen. De gemeente kan je op
geluidsmetingen niets maken maar gooit het dan
op het bedrijfsmatig bezig zijn met vogels.


Zonnetje
Website Member
Posts :33

Website Member
2009-07-13 - 18:54:56 send message to Zonnetje

Laat je door de gemeente niet weg sturen met de mededeling hier is geen vergunnig voor nodig.
Vraag om een schriftelijke bevestiging
wat de betreffende ambtenaar je heeft medegedeeld.
Later kunnen ze zich niets meer herinneren of
hebben ze dat niet gezegd.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2009-07-13 - 21:36:49 send message to dooren

Ook het aantal vogels wordt in het bestemmingsplan geregeld van de plaatstelijke gemeente.

Eveneens zijn ook geluidswetten van toepassing (dbA piekbelasting van het geluid etc) Een hard geluid mag bv. overdag meer, 's nachts weer niet. Scheelt ook per gemeente wat men in het bestemmingsplan opneemt.

Belangrijk is altijd te vragen aan je gemeente een motivatie van de reden waarom iets niet mag. Deze moet behoorlijk goed onderbouwd zijn en niet op vage feiten. Vaak moet men dan met metingen aantonen dat je in overtreding bent.
Gert


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2009-07-14 - 12:14:26 send message to paintim

Als je nu al denkt overlast te veroorzaken, dan kan je jezelf ook afvragen waarmee ben ik bezig.
Goed overleg is zeker nodig in zo'n geval.
Vr.groeten
ANTONI


Cees
Website Member
Posts :21

Website Member
2009-07-15 - 22:25:05 send message to Cees

Wees voorzichtig vraag je buren om een verklaring dat ze geen bezwaar hebben tegen en bouw en eventueel geluids overlast er zijn al volieres in almere op last van de burgemeester gesloopt.


wilbor
Website Member
Posts :121

Website Member
2009-07-17 - 19:33:27 send message to wilbor

hallo

Voor zover ik weet kan je de hele tuin met gaas overspannen en gebruiken als voliëre en daar is wettelijk niets tegen te doen door anderen. Bouw je daarbij een nachthok tot 15 vierkante meter dan heb je meldingsplicht, wordt het nachthok groter dan 15 vierkante meter dan heb je een bouwvergunning nodig. Je moet dan een tekening met de te gebruikte materialen enz. indienen bij de gemeente. De wet kent niet een voliërenachthok, maar wel een berging of schuur, vandaar. Dit is mij dus overkomen.

mvg.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2009-07-17 - 19:54:08 send message to Niltava

mijn "nachthok" en dat is niet eens een nachthok maar voergang is maar 90cm x 530 cm met aansluitend volere 530 x 210 en daar moest ik wel degelijk en vergunning voor hebben!

Mogelijk is een golfplaatdak meteen wel een "verblijf"
Verder moest er een ontheffing komen vanwege het bestemmingsplan. Er mocht eén bijgebouw zijn, nu is de bijkeuken er alijd geweest maarde voliere was dus een tweede bijgebouw. Kreeg daar uiteindelijk wel een ontheffing voor maar daar ging dus nog eens 6 weken overheen, al met al dus 12 weken(midden in het broedseizoen) dus bezig geweest!!!
Denk er dus niet te licht over! Ik was ook aan het opnieuw bouwen en met bovenstaande adviezen in gedachten. Kreeg echter wel een bouwstop!! en weg broedseizoen(en het heeft me een aantal vogels gekost).


AlmeerseParkiet
Website Member
Posts :238

Website Member
2009-07-17 - 20:03:20 send message to AlmeerseParkiet

wat een gedoe allemaal, misschien kan ik het beter gewoon helemaal niet aanvragen laugh :D


runningsimon
Website Member
Posts :105

Website Member
2009-07-17 - 20:05:16 send message to runningsimon

ga toch maar eens langs bij de gemeente voor info hoor,, anders krijg je problemen


AlmeerseParkiet
Website Member
Posts :238

Website Member
2009-07-17 - 20:06:32 send message to AlmeerseParkiet

hij staat er al behoorlijk wat jaartjes...



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 142 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede