Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Rupicola Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Rupicola
rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2009-07-06 - 17:32:04 send message to rupicola

Beste Forumleden:


De afgelopen 6 jaar heb ik met doorgaans veel plezier op het VA-forum vertoefd.
Naast het ontspannende gedeelte van deze activiteit is onder andere door mij erg veel tijd en energie besteed aan het verstrekken van informatie en het ‘on topic’, maar vooral ook via PB en rechtstreekse e-mail contacten, beantwoorden van talloze vragen.

Helaas moet ik constateren dat er bij mij, met name voor wat betreft het openbare forumgedeelte een behoorlijke vorm van laat ik het noemen ‘forummoeheid’ is opgetreden.

Voor wat betreft de oorzaak daarvan zal ik trachten mijn gedachtegang hieromtrent in grote lijnen aan te geven:

Een geintje moet uiteraard kunnen, maar het gehalte flauwe reacties, of het zomaar ventileren van allerlei ongefundeerde meningen/beweringen is niet zelden hoog te noemen.
Verder blijkt het aantal (doorgaans beginnende) liefhebbers dat alle ins and outs omtrent de vogelhouderij allemaal al weet gestaag is gegroeid, waardoor bij mij de indruk is ontstaan dat ik daar verder weinig aan toe te voegen heb.
Niet in de laatste plaats blijkbaar de hardnekkig vertegenwoordigde onderlinge haat en nijd blijkt ook op dit forum eveneens van niet aflatend kaliber.
Allemaal prima, . . . . . maar in deze mate niet meer mijn kopje thee!

Daarnaast zie ik al jaren met enige regelmatig allerlei onderwerpen bij herhaling terugkeren in de vorm van steeds weer dezelfde nieuwe topics, hetgeen aangeeft dat de zoekfunctie op deze site voor velen blijkbaar teveel moeite kost.
Let wel, dat de ‘waarde’ van alle eerder geplaatste antwoorden en informatie hiermee in zekere zin als nutteloos wordt geclassificeerd!

Bovenstaande zal door de een wel en door de ander niets worden herkend, maar feit is dat er de afgelopen jaren al (te) veel kennis en kunde is ‘opgestapt’ en dat gegeven zou bij een aantal lieden toch de nodige vraagtekens moeten oproepen!

De afgelopen periode ben ik al uiterst terughoudend geweest met het plaatsen van openbare berichten op dit forum, maar kortgeleden was ik weer een beetje begonnen met het hier en daar beantwoorden van vragen of verstrekken van informatie.
Helaas moet ik constateren dat door een aantal reacties de aardigheid er eigenlijk meteen al weer behoorlijk af is!

Alles overwegend heb ik besloten dat ik mij vanaf heden volledig terugtrek als deelnemer/poster op dit forum.

Ondanks de vele positieve reacties die ik in de loop der jaren mocht ontvangen (waarvoor dank!) is mijn persoonlijke plezier/ergernis balans toch net even te ver doorgeslagen naar de laatstgenoemde waarde.

Af en toe zal ik nog wel eens wat meelezen en met een specifiek aantal forumleden zal ik, weliswaar langs andere wegen, uiteraard gewoon contact blijven onderhouden en gegevens/informatie blijven uitwisselen.

Onder voorbehoud blijf ik (uitsluitend via PB of e-mail) nog wel beschikbaar voor het beantwoorden van serieuze vragen op Ornithologisch gebied.


Rest mij de forumleden van VA het allerbeste te wensen.


Met vriendelijke groet,

Rupicola


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2009-07-06 - 17:48:44 send message to lZebravinkjel

Jammer, maar soms is het inderdaad beter om je wat meer van een forum terug te trekken. Helaas is dit het internet.
Ik hoop dat je, zoals je zegt, wel actief blijft op Vogelarena in het algemeen.


112marc112
Website Member
Posts :378

Website Member
2009-07-06 - 17:55:23 send message to 112marc112

jammer je kan goede tips en informatie geven


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-07-06 - 18:15:35 send message to mijnkaketoes.nl

En hier gaat dus weer een zeer deskundig en gerespecteerd lid van dit forum. Meer dan jammer.sad :(


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-07-06 - 18:41:47 send message to Karel

Een zeer betreurenswaardig, doch niet geheel onverwacht besluit, Hans.

Via pb en e-mail had ik al van je begrepen dat je niet veel plezier meer beleefde aan va. Ik hoopte echter dat het van tijdelijke aard zou zijn en je gaandeweg toch weer wat vaker te lezen zou zijn.
De trieste reacties die je onlangs kreeg op je laatste kundige bijdragen (zie onderwerp: wat doet iedereen tegen de hitte) waren ongetwijfeld -en niet geheel onbegrijpelijk- de druppels die de emmer hebben doen overlopen.

Zeer jammer!sad :(


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2009-07-06 - 18:48:47 send message to Rik

Ik sluit me helemaal bij Karel aan.

De toon die is aangeslagen tegen jou is absoluut onjuist en onnodig.sad :(


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2009-07-06 - 19:01:09 send message to Picolet

Ontzettend jammer, we houden wel via Pb contact.

Hopelijk is dit een waarschuwing, en bloedt het forum niet leeg met goede informatie.

Hier gaat een groot vogelliefhebber met een grote kennis van soorten en verzorging in dit forum verloren.

Groeten Ruud


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2009-07-06 - 19:37:51 send message to molineti

Echt jammer Hans,ik las Jouw bijdrages altijd bijzonder graag.
Maar Je keuze is te begrijpen.

MVG Rene


AlmeerseParkiet
Website Member
Posts :238

Website Member
2009-07-06 - 19:55:27 send message to AlmeerseParkiet

Heey jammer.
Ik dacht dat ik altijd de enigste was uit Flevoland hiero, maar kom er dus te laat achter dat er nog een kweker is sad :(


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2009-07-06 - 20:00:47 send message to dooren

jammer jammer sad :( Ik denk persoonlijk dat vele ervaren forumleden zich vinden in jouw woorden.

Respect voor meningen en ervaringen zijn minder geworden.

Iedereen moet maar alles kunnen "zeggen" en korte lontjes zijn er in overvloed.

Maar reageer als het moet, Hans, laat niet alleen de korte lontjes hun woorden hier kunnen verkondingen.

Bedankt voor je bijdragen, ik waardeer deze wel.
Gert


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2009-07-06 - 20:44:43 send message to Niltava

Ik sluit me aan bij Gert


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2009-07-06 - 20:55:09 send message to ineznick

Heel jammer Hans,
Maar ik begrijp het wel. Maar we kunnen je gelukkig wel gewoon mailen voor informatie.

gr gerben


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2009-07-06 - 22:41:54 send message to rajar

Ik vind dit een beetje de weg van de minste weerstand. Op bijna ieder forum heb je hufters die iedereen proberen te overschreeuwen. Dat jongeren denken dat ze het beter weten is inherent aan het internet waar je alle informatie waar of niet waar kan vinden en vooral de niet ware info als waarheid verkondigd wordt. Even terzijde in boeken wordt dit ook gedaan daar komt tenslotte het spreekwoord Hij liegt alsof het gedrukt staat vandaan. Dat er dubbele vragen gesteld worden is niet zo'n ramp je hoeft er tenslotte geen antwoordt op te geven. De nieuwe vragen die gesteldt worden die je met google binnen 2 minuten kan beantwoordden zijn ietwat irritanter maar niet iedereen is handig met internet. Zo krijg ik nog steeds geen foto op het forum en dat boeit mij helemaal niks.
Tenslotte mijn opa zei altijd schelden doet geen pijn.

Veel wijsheid; Rob


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2009-07-06 - 23:52:24 send message to denegon

Ja jammer wat moet je er over zeggen.

Ik heb hier wel vaker gelezen dat er reacties staan, die slaan als een tang op een varken. ik heb er ook wel eens zeer emotioneel op gereageerd. toch hoop ik dat er mensen zullen blijven die info openbaren want ik probeer nog altijd te leren binnen de vogel hobby. een ervaren kweker als rupicola kan hier aan bijdragen maar als die niet meer wil on de voor hem terechte redenen dan helaas niet.

ik hoop dat ik binnenkort eens een lezing van je bij kan wonen dan kan ik meteen info vragen. als ik info wil hebben over vogels waar ik van verwacht dat je er info over kan krijgen schrijf ik je wel direct aan.

suc6 verder en groetjes egon


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-07-07 - 01:12:30 send message to Ton Koek

Erg jammer, maar je beslissing is uiteraard enkel te respecteren.
Ik denk dat het wel gezegd mag worden dat dit niet aan Vogelarena op zich ligt. Ik vind het nog steeds een van de beste forums.

Ik stoor me ook af en toe, hier maar ook op andere forums, maar het blijft toch ook leuk de echte liefhebbers er uit te filteren en die te helpen waar mogelijk.

Bijna iedereen is leuk, sommigen net wat minder maar dat is voornamelijk sneu voor hen zelf.

We komen elkaar vast wel weer tegen Hans, het ga je goed!


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-07-07 - 09:27:11 send message to ParkietenPeter

Natuurlijk is het als een zeer ervaren lid minder actief wordt.

Het is ook niet altijd even makkelijk om juist te modereren, zeker omdat het de laatste tijd met een mentaliteitsverval te maken heeft.
Hoewel als het echt over de schreef gaat er natuurlijk ingegrepen wordt.
Zo zijn er de laatste maanden toch enkele leden geblokkeerd n.a.v. hun manier van posten.

Het wordt dus zeker in de gate gehouden. Als een moderator te veel ingrijpt dan wordt dit ook gezien als censuur en dat mag natuurlijk ook niet de bedoeling zijn. Daarnaast heb ik al vaker gevraagd als iemand in een conflict dreigt te komen of onheus bejegend wordt, mij dit gemeld wordt. Dit gebeurt niet zo heel vaak.

Maar ik wens je wel veel succes,

ParkietenPeter
Moderator VA



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 149 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede