Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Japanse kwartels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Japanse kwartels
ronbrum
Website Member
Posts :152

Website Member
2009-07-05 - 15:48:31 send message to ronbrum

Ik heb een aantal japanse kwartels, kunnen die net zoals kippen rondom het huis scharrelen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt.


112marc112
Website Member
Posts :378

Website Member
2009-07-05 - 16:35:21 send message to 112marc112

ik zou wel een hekje neerzetten...


stijnsuy
Website Member
Posts :114

Website Member
2009-07-05 - 19:00:04 send message to stijnsuy

hoi,

ik was overlaatst bij een vogelhandel en toen ik de eigenaar er op wees dat er een japanse kwartel losliep vertelde hij mij dat hij zwakke exemplaren losliet en bleef voeren. deze knapten (meestal) op waarna hij ze nadien kon terugvangen.

Ik denk dus dat dit wel kan maar de eigenaar zei ook dat ze in de buurt bleven omdat ze werden gevoerd en omdat de andere hanen kraaien die nog wel in de buitenverblijven zaten) .


suk
Website Member
Posts :503

Website Member
2009-07-05 - 21:03:55 send message to suk

ik zou het niet doen,

volgens mij kunnen ze toch aardig vliegen ,en ze zijn natuurlijk een makelijke prooi voor een roof vogel,zo los in de tuin.

sebastiaan


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2009-07-05 - 23:59:11 send message to dooren

Hmm volgens de fora en faunawet mag je deze dus niet loslaten in het wild, dus niet doen.
Gert


112marc112
Website Member
Posts :378

Website Member
2009-07-06 - 13:36:23 send message to 112marc112

als je dat doet zou ik dan toch maar voor een hekje kiezen maar als ze schrikken dan halen ze toch makkelijk de 4 meter met opvliegen...


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2009-07-06 - 17:32:09 send message to theelepeltje

Zoals dooren zegt, dit zijn exoten dus is het verboden deze los te laten. Faunavervalsing heet zoiets. Zo werk je hybridisatie met de zeldzame Europese kwartel alleen maar in de hand.
Daarnaast lijkt het me voor het welzijn van het dier een slecht plan. Als ze zo tam zouden zijn dat ze rond het huis blijven scharrelen zijn ze een makkelijke prooi voor roofdieren. Dit kan je zo'n beestje niet aan doen.


Pico'tje
Website Member
Posts :28

Website Member
2009-07-08 - 18:46:51 send message to Pico

Het is wel mogelijk om ze los te laten lopen in de tuin/ rondom het huis, maar ik raad je aan om ze elke avond terug te doen ik het hok. Ik heb het hier dan wel over tamme Japanse Kwartels. Als ze niet tam zijn zullen ze niet meer terug komen. Het is namelijk mogelijk om een tamme Kwartel een roepnaam te geven. Echt zo snel wegvliegen zal een Japanse kwartel niet doen. Ze zijn veel minder opvliegerig als de Chinese kwartel. Mijn advies is dus, doe het alleen als ze tam zijn en laat ze alleen eruit onder toezicht.

Gr.

Luc



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 191 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede