Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > wat doet iedereen tegen de hitte Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : wat doet iedereen tegen de hitte
arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2009-07-04 - 20:38:14 send message to arjandaf

ik bevoorbeeld legde altijd matten van wilgentak op de voliere maar smeer nu het dak in met witkalk wat ik ook gebruik om op de tuin de broedramen mee intesmeren . wie nog meer of andere tips ?
gr arjan


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2009-07-04 - 21:01:59 send message to rupicola

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

het is handig om als de mogelijkheid zich voordoet een bladverliezende boom of bomen te plaatsen.

Dit geeft immers schaduw in de zomer en laat toch gewoon voldoende licht door in de winter periode.

Verder kun je je volière beplanten of door beplanting laten overgroeien door b.v. druif of bruidsluier.


Met name oorspronkelijke bos/oerwoudbewonende vogels hebben een hekel aan direkt en veel zonlicht.
Zij blijven aanzienlijk langer in de buitenverblijven als deze zijn overspannen met schaduwnetten.
Bovendien levert het aanbrengen van schaduwnetten een verschil van enkele graden celsius.

nog enkele acute noodoplossingen voor deze warme dagen:

een plaat hout op het dak zorgt voor schaduw.
takken met blad op de volières hebben hetzelfde effect.
je kunt ook een paar keer per dag de hele zaak koelen met water (tuinslang)



medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2009-07-04 - 22:08:07 send message to medaar

hier ook met witselkalk en met wa cement er bij doen. plakt beter aan plafond. beste is wanneer je volière met plastiek golfplaat bedekt is. ze schilderen met witte verf latex aan de onderkant. en laat het maar regenen, komt er nooit meer af. is de van de , is mooi ook nog, geen last van katten of andere brol.wink ;)
.


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2009-07-05 - 04:34:40 send message to arjandaf

ja rupicola bedank voor het wikkipedia antwoord maar wat zijn JOU oplossingen ik heb er zelf genoeg maar ben benieuwd naar wat de andere er aan en voor doen

gr arjan


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2009-07-05 - 10:46:05 send message to rupicola



quote
ja rupicola bedank voor het wikkipedia antwoord maar wat zijn JOU oplossingen ik heb er zelf genoeg maar ben benieuwd naar wat de andere er aan en voor doen


@ arjandaf:

Het is me niet helemaal duidelijk wat je met deze reactie tracht te bewerkstelligen, maar je toon staat me vooralsnog niet echt aan!

Als dit niet het soort antwoord is wat je wilt horen stel je vraag dan duidelijker of vraag niets.


and for the Record: de door mij aangegeven informatie betreft door mij toegepaste en beproefde oplossingen!



Jhoukes
Website Member
Posts :156

Website Member
2009-07-05 - 10:47:05 send message to Jhoukes

Hallo,

Zoals ik ook al in een ander topic aan gaf. Heb ik bij het tuincentrum een vernevelaar systeem aangeschaft. Deze hangt boven in de voliere en sluit ik aan op de gardena slang. Op die manier kun je de voliere mooi vochtig houden en lekker koel.

Gr.

Jordy


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2009-07-05 - 11:52:53 send message to blg

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ja rupicola bedank voor het wikkipedia antwoord maar wat zijn JOU oplossingen ik heb er zelf genoeg maar ben benieuwd naar wat de andere er aan en voor doen



@ arjandaf:

Het is me niet helemaal duidelijk wat je met deze reactie tracht te bewerkstelligen, maar je toon staat me vooralsnog niet echt aan!

Als dit niet het soort antwoord is wat je wilt horen stel je vraag dan duidelijker of vraag niets.


and for the Record: de door mij aangegeven informatie betreft door mij toegepaste en beproefde oplossingen!

Oeps, het wordt weer warm en de lontjes korter, beide heren.

rupicola, wat het probleem denk ik is, door de vele lezingen die je geeft rollen de antwoorden er zo compleet in volzinnen uit.
Dan lijkt het net op knippen en plakken, wat het ergens ook is maar dan uit je eigen ervaring.




kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2009-07-05 - 12:09:26 send message to kaapsen

Nou Heren,het gaat weer lekker,geeft iemand een ''in mijn ogen tenminste';normaal antwoord,met diverse oplossingen,wordt hij vervolgens beschuldigd van knippen en plakken en daarna weer door iemand anders, van te mooie volzinnen.

Waar gaat dit over,ik heb even jouw vollieres opgezocht Arjandaf,kort en krachtig,geen mooie volzinnen,Plaats je ,ik dacht 6 bomen weer terug en je had deze vraag niet hoeven stellen dacht ik zo.

Gr Kees.
ps,welk commentaar kan IK hier nu weer op verwachten.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2009-07-05 - 12:37:13 send message to blg

daarna weer door iemand anders, van te mooie volzinnen

Nou beschuldigen wil ik dat niet noemen.

Mij maakt het niet uit wat voor antwoord ik zou krijgen, als ik het maar begrijp en mijn vraag beantwoord, daarom staat er ook "beide heren".
Mijn reactie gaat niet over antwoorden maar hoe er gereageerd wordt.

Verder ben ik het volkomen eens met het antwoord van rupicola, voor iemand die op dit moment problemen heeft met de warmte een compleet antwoord en tips om het in de toekomst te voorkomen.




mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-07-05 - 12:39:12 send message to mijnkaketoes.nl

Het vervelende is dat mensen soms conclusies trekken terwijl ze de personen achter de boodschap niet kennen. Heb daar ook wel eens last van gehad. pfff

Nu ken ik rupicola toevallig en zijn volieres verschillende malen live mogen aanschouwen. Deze kweker heeft wipikedia niet nodig voor zijn antwoorden. Dus ik kan mijn zijn reactie ook wel voorstellen, terwijl het de rust zelve is.
Heeft meer kennis van vogels en de randverschijnselen dan menige plaatser hier.
Dus verdiend het ook om serieus genomen te worden.

Maar goed nu maar weer naar de maatregelen.
Ik heb voor de helft plastic platen op de voliere die al wat groen zijn dus dat houdt de zon tegen. Verder staat er een grote boom/struik naast.

Ik laat ze met deze warmte met rust en sproei ze ook niet overmatig. Is alleen maar extra inspanning voor de volgels.

Als ik s'avond de tuin sproei dan gaat de slang ook even door de buitenvolieres zodat het wat kan afkoelen/verdampen.

Verder is mijn ervaring dat de vogels zelf wel de schaduw opzoeken en zodra er een zuchtje wind is ze er in gaan zitten.

gr

henk


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2009-07-05 - 16:00:02 send message to kakatoe

Dit is nu het mooie van deze site.
Leuk he z'n forum als dit


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-07-05 - 16:13:33 send message to chrislaevers

Ik heb overal golfplaten en leg boven de nestkasten waar gebroed wordt en jongen zitten bamboematten, oude lakens, zelfs oude plaids.
't Is geen zicht maar het scheelt enkele graden.

Wat ik ook doe is de was ophangen langs de zijkanten die de volle zon krijgen : de grote handdoeken o.a.

't Is ook weer geen zicht maar mijn was is direct droog en de vogels hebben wat koel vocht tijdens de piek van de hitte.

Op sommige plaatsen groeien planten tussen de golfplaten en de draad (wilg, rozen en andere).
Dat helpt ook maar in de herfst moet ik die takken duchtig gaan snoeien want die takken worden dikker en dikker.

Voor mij mag het nu wel gaan regenen, al is het maar om die hoge ozonconcentratie uit de lucht te wassen.

Christine




zourky
Website Member
Posts :215

Website Member
2009-07-06 - 08:21:14 send message to zourky

IK doe niets voor de vogels tijdens de warmte ze kunnen overal schuilen in de blad houdende struiken
en hebben altijd lopend water om te baden,iedere vogel doet wat hem het best past.
Natuurlijk iedereen heeft een andere volière,voor die met een plastiek dak en zonder planten zou ik ook doen zoals Medaar witte,in iedere tuincentra verkopen ze het,aan de zijkanten waar de zon schijnt maat je een versleten wit bedlaken vast
en zorg dat ze zeker water hebben om eens in te duiken.
groetjes Richard



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 177 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede