Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Hulp nodig! Alles antwoorden zijn welkom. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Hulp nodig! Alles antwoorden zijn welkom.
Jhoukes
Website Member
Posts :156

Website Member
2009-07-02 - 15:08:09 send message to Jhoukes

Hallo,

Ik heb jonge binsenastrilde. En wanneer ik deze jonge vogels bij mijn oor houdt hoor ik ze af en toe een smakkend geluid maken. Nu ben ik bang dat het misschien een ziekte is? Misschien wel luchtpijpmijt? De ouders vertonen geen symptomen maar ik weet niet of het geluid wat de jonge vogels maken normaal is?

Kan ik nu het middel van beapher tegen luchtpijpmijt ook bij de jonge vogels aanbrengen. Deze jonge vogels staat op uitvliegen?

Ik moet er wel bij zeggen dat ze goed groeien en ze er verder goed uit zien. Wel is het rond de 30 graden op zolder.

Gr.

Jordy


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-07-02 - 16:44:32 send message to chrislaevers

Hall Jordy,

't Is moeilijk om daar iets over te zeggen.

Als de jonge vogels het goed stellen, zou ik koelere dagen afwachten en dan nog eens controleren of ze dat zelfde geluid maken.
Ondertussen kunnen ze ook uitvliegen.

Als ik Ivomectin (tegen longmijt e.a.) via een druppeltje in de nek toepas, dan is dat bij individuele volwassen vogels die meestal ouder dan 3 jaar zijn. De bek gaat open en toe.
Dat werkt bij mij voor 99%.
Ze zitten dan apart binnen en een geluidje uit hun bek heb ik eigenlijk nooit opgemerkt.

Heb je ook de luchtvochtigheid gecheckt in de zolder waar de vogels zitten? Ik zeg zo maar iets. Misschien is de lucht er zo droog, dat de jonge vogels dat geluidje maken.

Nog iets : vele mensen zien momenteel af van te hoge ozonconcentratie in de lucht. Dat kan ook op de ademhaling slaan.

Binnen een dag of drie zou het moeten afkoelen en onweer is hier in België op komst.
Misschien kan je overwegen om die afkoeling af te wachten en dan te kijken of de jongen nog steeds dat geluidje maken.

Wens je het allerbeste met je jonge binsen.
Ik heb een koppel op 6 eieren maar weet niet of ze bevrucht zijn.

Christine.




kommie78
Website Member
Posts :65

Website Member
2009-07-02 - 17:46:42 send message to kommie78

Als de jonge vogels het goed stellen, zou ik koelere dagen afwachten en dan nog eens controleren of ze dat zelfde geluid maken.
Ondertussen kunnen ze ook uitvliegen.

ik zou ook wachten tot het wat koeler is met zorgen maken....



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 211 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede