Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vogelcombinaties Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : vogelcombinaties
Asja
Oud Lid
Posts :9

Oud Lid
2004-06-16 - 22:01:05

Wij beginnend vogelliefhebbers willen graag antwoord op het volgende:
We hebben een voliere met de afmetingen: 5 meter breed en 1.40 meter diep. Hierin zitten twee koppeltjes grasparkieten en een koppel valkparkieten. Kunnen we er een koppel prachtrosella's bij gaan houden? Zijn er problemen te verwachten of laten deze vogels elkaar met rust? Tot nu toe hoor ik hier nogal wisselende berichten over. We hebben 1 voliere dus kunnen de vogels ook niet tijdelijk van elkaar scheiden. Wat zijn jullie ervaringen? Alvast bedankt.


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-06-16 - 22:22:14

Buiten het broedseizoen zal er geen probleem zijn maar tijdens het broedseizoen worden veel rosselas agressiever en dit kan wel voor problemen zorgen.
Doch zoals bij zoveel vogels hangt dit af van de instelling van de vogels zelf.


marnic
Oud Lid
Posts :212

Oud Lid
2004-06-16 - 22:37:50

sja, mijn ervaring met rosella's was dat ik ze niet met andere soorten mocht en kon houden, ik had ze apart zitten van mijn overige vogels, eert d.m.v. enkel gaas, na enkele schermutselingen heb ik zelfs dubbelgaas gmoeten gebruiken, anders trokken de rosella's de poten van de valken door het gaas heen.


Tenzi
Website Member
Posts :261

Website Member
2004-06-19 - 11:26:10

Rosella's zou ik ook niet aanraden. Ik heb wel bourke's bij grasparkieten gehad en dat ging op zich goed. Ze zijn echter nooit overgegaan tot de kweek. Onrust?
Succes.


Asja
Oud Lid
Posts :9

Oud Lid
2004-06-19 - 21:41:24

Bedankt voor jullie ervaringen, we zien van de rosella's af en zijn op zoek naar een extra koppel valkparkieten.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 123 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede