Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Export naar Zuid Afrika Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Export naar Zuid Afrika
P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2009-06-26 - 14:37:35 send message to P.Rooth

Hallo allemaal

Wie weet hoe je vogels naar Zuid Afrika exporteert ?

Welke hindernissen moeten genomen worden ?

Normaal werd dit door een vogelhandelaar gedaan die vogels wereldwijd exporteert , echter zijn er liefhebbers die die handel willen omzeilen en nu bij de liefhebber zelf aankloppen .

Paul


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-06-26 - 15:31:57 send message to mijnkaketoes.nl

Hallo

Ik heb je even een prive mail gedaan.

gr

Henk


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2009-06-26 - 22:28:45 send message to dun grijzeroodstaart

hoi henk ,

is het ook mogelijk om vogels via zuid afrika hier naar toe te halen , ik ben met iemand in contact maar weet niet of het betrouwbaar is die zegt dat het mogelijk is via DURBAN en daar met de boot naar hier !?
ben de kweker op het spoor gekomen via parrot [ google ] eind juli hoor ik meer .
Terry irwin heet ze .


gr

tim



Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2009-06-27 - 11:06:53 send message to Picolet

Quarantaine wetgeving en wettelijke gezondheidsverklaringen en keuringen maken het onbetaalbaar.

Ruud


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2009-06-27 - 11:18:36 send message to dun grijzeroodstaart

hoi ruud ,

oke zover was ik dus niet op de hoogte sad :(, de prijs overingens voor 3 meyers damarensis was wel heel aantrekkelijk , 150 dollar , dus nog geen 110 euro !

kun je ook prijzen noemen van transport en de rest van de verplichtingen ?

gr

tim


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2009-06-27 - 17:36:30 send message to P.Rooth

Hallo

Henk nog bedankt voor de info en de kosten en overige zaken die mij geschetst zijn door liefhebber expediteur is het schrikken .
Zal de bedoeling wezen om af te schrikken maar kort samengevat dienen de vogels min 30 dagen in qarantaine waarvoor als het ff kan bij jezelf een qarantaine ruimte geschikt maken .
De vogels dienen gekeurd voor en tijdens de qarantaine controle en na qarantaine weer controle door iemand van voedsel en waren autoriteiten .
Vervoer in zgn Jata ? kisten en in land aankomst weer keuring enz .
Kosten zijn niet gering wat ik gehoord heb en belopen al gauw een kleine 2 duizend euro .

Tel uit je winst als de vogels geweigerd worden in South Afrika want dan lopen de kosten razendsnel op .
Terug op Schiphol dienen de vogels weer in qarantaine gehuisvest te worden en dat zou al gauw 300 euro per dag wezen en nu weet ik niet meer hoelang deze qarantaine zou moeten duren maar dan zijn de vogels al flink gestrest lijkt mij als ze alles overleven is dan weer de vraag .
Vermoeden ze een ziekte gaan ze misschien wel door een schredder zoals enkel jaren geleden in het nieuws geweest was .

Dit heb ik gehoord van een grote kweker/handelaar/expediteur uit Vlaardingen nadat ik hem gemaild had met dezelfde vraag als op de vogelarena gesteld .

Als er iemand is die zegt van dat dit niet klopt hoor ik dat heel erg graag .

Paul


roberto
Website Member
Posts :9

Website Member
2009-06-27 - 19:16:46 send message to roberto

moi paul er zijn bepaalde soorten vogels die vliegen elk jaar vanzelf naar z africa. scheelt een hoop in de kosten.laugh :D


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-06-27 - 19:45:42 send message to mijnkaketoes.nl

Roberto

Laten ze op de terugweg dan even een paar mooie vogels voor ons meenemen. happy :)

Henk



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 103 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede