Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Chinese Kwartelhaan niet geaccepteerd Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Chinese Kwartelhaan niet geaccepteerd
Pico'tje
Website Member
Posts :28

Website Member
2009-06-17 - 19:25:14 send message to Pico

Hallo allemaal,

Ik heb sinds gisteren een kwartelhaantje bijgekocht. Ik heb al langere tijd drie hennen zitten, maar nu ze goed aan de leg zijn leek het me wel leuk om er een haan bij te zetten. Nu heb ik het probleem dat er één hen constant achter de haan aan zit. Er wordt ook daad werkelijk gepikt. Wat kan ik hier tegen doen? Ik heb ze net met z'n allen al in een ander hok geplaatst in de hoop dat een nieuw territorium het zal doen ophouden. Iemand enig idee?

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groeten,

Luc wink ;)


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2009-06-17 - 19:47:17 send message to pietparkiet 10

weet je zeker dat het een hen is en geen haan plaats anders foto van allemaal


Pico'tje
Website Member
Posts :28

Website Member
2009-07-02 - 11:22:14 send message to Pico

Het probleem is ondertussen opgelost. Geen idee waar het aan gelegen heeft, maar het gaat nu weer goed tussen die twee.

Groeten,

Luc


Asura
Website Member
Posts :282

Website Member
2009-07-02 - 13:47:07 send message to Asura

Mooi te horen dat het nu goed gaat happy :)

Ons kwartelhennetje jaagt soms ook achter de haan aan; waarschijnlijk als hij wil paren en zij niet, ofzo. Vooral als ze zit te broeden of jonge kuikens heeft, kan ze nogal fel tegen hem zijn (maar even later liggen ze dan toch weer lief naast elkaar).
Wat bij ons wel lijkt te helpen is een doos in het midden van het hok zetten: dan kan de haan zich daar achter verschuilen en dan is het hennetje weer rustig als ze hem niet ziet.
Soms jaagt ze hem ook echt het binnenhok uit en achtervolgt hem een stuk in de buitenvoliere :P Maar zoals ik al zei, even later zitten ze gewoon weer vredig naast elkaar te eten enzo.
Ons hennetje is gewoon een beetje fel/dapper/chagrijnig ofzo. Ook mij probeerde ze aan te vallen toen ze kleine kuikens had, haha! Zo'n mini-bolletje veren dat op je af rent als je nieuw voer in het hok zet wink ;)


Pico'tje
Website Member
Posts :28

Website Member
2009-07-03 - 21:56:40 send message to Pico

Grappig, kleine brutalerikken. Ze zijn dus niet bang voor een groter exemplaar laugh :D.

Bedankt voor je reactie.

Groeten,

Luc


runningsimon
Website Member
Posts :105

Website Member
2009-07-11 - 19:58:42 send message to runningsimon

het kon zijn dat er nog een nieuwe pikorde moest komen, of dat ze hem eerst zag als indringer he happy :)

nog veel succes ermee



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 186 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede