Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > eier slopers? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : eier slopers?
kimberleyvm
Website Member
Posts :18

Website Member
2009-06-08 - 21:41:10 send message to kimberleyvm

Hallo,

Ik heb een koppel kakarikis. Die zijn nu aan de tweede ronde bezig. de eerste ronde is compleet mislukt, was het eerste legsel van dit koppel, en eigenlijk werden alle ( onbevruchte, alle eieren waren onbevrucht ) eieren kapot gemaakt. ze lagen uit het blok of aangepikt in het blok, de pop bleef er wel op broeden en de man komt niet in het blok. Ze krijgen elke dag vers voer, ze hebben voldoende grit en ze krijgen ook genoeg eivoer. Meelworen etc krijgen ze wel maar eten ze niet..

Nu heeft ze een tweede legsel ( na 2 maanden ) en vandaag, een week voordat het eerste ei zou moeten uitkomen vind ik weer een ei uit het blok. Het was onbevrucht.

Heb ik nou gewoon een heel stoute pop die haar eigen eieren molesteert of is hier een andere verklaring voor? ze ligt nu wel nog steeds op eieren, hoeveel weet ik niet want ik zie haar nooit van de eieren af.


kimberleyvm
Website Member
Posts :18

Website Member
2009-06-08 - 21:42:50 send message to kimberleyvm

sorry voor de dubbelpost, ik heb ook een koppel pennanten waar ik 3 dagen geleden de eieren van heb weggehaald ( dode kuikens )
kan ik eventueel de resterende eieren van de kakariki hier in het blok van leggen? of zou ze er niet op gaan broeden meer. ze zit nog veel in het blok, deze mama pennant..


kimberleyvm
Website Member
Posts :18

Website Member
2009-06-11 - 20:26:52 send message to kimberleyvm

niemand heeft een tip/advies/idee/ervaring hiermee? sad :(


twan111
Website Member
Posts :55

Website Member
2009-06-12 - 10:33:03 send message to twan111

ik heb hier een koppel kakarikies is nu aan de derde ronde bezig eerste 2 rondes hele maal niks
eerste ronde niets uitgekomen tweede ronde alle eieren kapot gepikt laatste kans nu
of je ze ergens anders onder kunt leggen geen idee maar je kunt het altijd proberen.
succes ermee
gr twan



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 267 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede