Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > harrison pallets Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>


Auteur Onderwerp : harrison pallets
kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2004-06-12 - 20:21:20 send message to kakatoe

Wie heeft zijn vogels op harrison pallets zitten?
Hebben jullie betere kweek resultaten en minder ziekten?
En leven de vogels langer?
wat is het verschil tussen de pallets waar alle voedingstoffen in (zullen)zitten en niets bij hoeft te voeren en zaden waar waarschijnlijk landbouwgif in kan zitten
En zijn die pallets echt zoveel duurder dan zaden en eivoer en dergelijke?
Ik zou gaarne jullie ervaring willen weten plus wat jullie kwijt waren aan zaden en eivoer ten opzichte van de pallets.
Zijn de resultaten daadwerkelijk beter met die pallets of is dat bedrog.
Ik weet dat er voor en tegenstanders zijn maar die discusie behoef ik niet teweten
Zou alleen antwoorden van mensen willen op deze vragen als dat mogelijk is


9549374
Oud Lid
Posts :3

Oud Lid
2004-06-16 - 21:18:24 send message to 9549374

Voor meer uitleg over pellets en andere soorten vogelvoeding, kijk eens in het maandblad van de NBvV,`Onze Vogels`, aflevering van mei 2004, pagina 162/164


timney
Website Member
Posts :66

Website Member
2004-06-17 - 20:24:41 send message to timney

Ik heb mijn papegaaien ongeveer 2 jaar op Harrison gehad. En ben er zeer tevreden over. De vogels zien er goed uit. Het voordeel is dat het biologisch is. Een nadeel is dat het 'duur'is. Ik heb mijn vogels sinds kort op Eco-bird. Dit nemen ze ook goed op. Is ook biologisch en net als alle andere pellets, alle voedingstoffen zitten erin. En nog een voordeel, het is veel goedkoper dan Harrison.
Van Eco-bird zijn geen resultaten over langere termijn, aangezien dit voer er nog niet zo lang is.
Ik geef mijn vogels nog wel fruit en noten bij. Maar geenzaad.


ricco
Oud Lid
Posts :10

Oud Lid
2004-06-17 - 22:25:02 send message to ricco


hoi,

ik heb mijn dubbele geelkop amazone nu al 4 jaar op harrison zeggen en ik zou niets anders meer willen. ik heb zoveel vooruitgang gezien in alleen al de veren,ze is veel intenser van kleur en veel strakker in de veren!
Ook is mij opgevallen dat de vogel veel vrolijker is en levendiger.

Ik kan je vertellen dat de kwaliteit van harrison veel beter is dan die van de zaden in de winkel(werk zelf in een dierenzaak). tegen de tijd dat de zaden in de winkel liggen zijn ze al zo oud dat de voedingswaarde natuurlijk erg daalt.en dan nog geen eens gesproken te hebben over het vitaminen gehalte.Ook worden de zaden uit landen gehaald waar nog vaak ouderwetse landbouw giffen gebruikt. Dit wordt door groothandels vaak ontkend omdat zij alleen op de verpakking hoefen te zetten,wat zij er zelf aan toegevoegd hebben en niet wat er al in zat toen zij de partij zaden kochten.

over de prijs: Ik ben juist minder kwijt aan voer kosten mits je het natuurlijk per maand berekend. Ook zie ik dat op mijn werk,hoe vaak mensen wel niet zaden komen kopen. Ik ben gemiddeld 15euro per vogel kwijt per maand,een gemiddelde hond van 30kg kost gemiddeld 40 euro met een voer van een goede kwaliteit.
welke vraag je jezelf zou moeten stellen is: wat wilk ik uitgeven aan mijn vogel per DAG! en kijk dan maar welk voer geschikt is ik weet uit ervaring dat de meeste mensen zeggen 1-2 euro per dag. daar kom je niet of net aan met harrison.

over verdere verbeteringen met kweekresultaten,weet ik niks uit ervaring maar als een vogel gezonder(kijk maar naar de veren) en veel levendiger is,het niet onwaarschijnlijk is dat de kweek resultaten ook beter zijn! 1+1=2!!!

ik hoop dat je er wat aan hebt,en mocht je nog wat willen weten dan mag je me ook altijd mailen!

mvg pascal!


marajo
Website Member
Posts :60

Website Member
2004-06-24 - 18:31:52 send message to marajo

harrison is ongetwijveld de beste voeding, het heeft voor mij de voordelen dat het een goede form heeft het pakt goed voor de vogels, het is niet zacht andere pellets zo als eco en wagner zijn te zacht voor papegaaien je heb ermeer sroep van. van harrison hoef je geen bakken vol te geven ik geef gemiddeld 30 gram per vogels dat zijn zón 35 brokjes en ze gaan allemaal op en je vind er wijnig van weer pretty bird daar in tegen is heel licht en het stinkt vooral de ontlasting de stank bij harrison is minder.

de kweek daar in tegen is moeilijker geworden je moet er veel meer aan doen om ze op gang te krijgen alleen de hige potensie brok is nie vol doende je moet ver voor het broed seizoen het dieet aan passen 2a3 keer per week gekiemt en gekookt voer veel fruit en bij kakatoes veel groen voer. en kunnen ze tot broeden over gaan
ik zeg niet dat ze het op de pellet allen niet overgaan tot kweken maar het zal zeer moeizaam gaan. dat is het enige na deel aan pellet harrison maar verder is her uitstekend


Birdygirl
Website Member
Posts :13

Website Member
2004-06-25 - 20:07:50 send message to Birdygirl

Ik heb geen kweekvogels, maar huiskamervogels.
Ze eten beiden zo'n twee jaar de Harrison pellets. Ik heb niets gemerkt aan de kwaliteit van de veren, niet dat ze zachter werden of gingen glanzen tenminste.
Een van mijn vogels had trouwens wel armoedestrepen. Die heeft hij nu niet meer.

Ik krijg wel vaak te horen dat ze mooi in hun veertjes zitten.

Ze zijn nog niet ziek geweest in de tijd dat ze op de Harrison pellets zitten.

Ik doe 2-2,5 maand met een zak van 5 pond.


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2004-06-27 - 18:02:59 send message to kakatoe

Ik vind het jammer dat hier geen kwekers op reageren uitzonderingen daar gelaten.
Is het zo kwekers dat jullie je schamen dat jullie harrison voeren daar het duur is of is het zo dat de 1 niet mag weten wat de ander voerd dat zou dan erg jammer en zielig zijn


ricco
Oud Lid
Posts :10

Oud Lid
2004-06-27 - 19:19:57 send message to ricco

Ik denk dat dit inderdaad het geval is en veel kwekerd geen harrison voeren omdat het inderdaad te duur is,en veel kwekers toch liever hun winst gezond zien,dan hun vogels. want hoe je het went of keert,het is beter dan gewone zaadmengsels.Het zou logischer zijn je kweekvogels te minderen en dan goed voer gaan geven,zodat je de vogels die je hebt wel het beste geeft(1 van de)

groeten ricco,

Natuurlijk,geldt dit niet voor iedere kweker,en wil niemand zwart maken!


kurt
Oud Lid
Posts :45

Oud Lid
2004-06-27 - 21:29:43 send message to kurt

Ik heb hier enkel grote vragen bij.
Een kweker zal in de eerste plaats zijn brood proberen te verdienen en hoe kan hij dat,
Enkel door zijn vogels in de beste conditie te huisvesten en de beste voeding voor te schotelen
enkel zo kan hij het meeste resultaat van zijn dieren verkrijgen.Enkel door een goede hygiene en een degelijke voeding kan hij zijn vogels gezond houden en dit is voor een beroepskweker enkel in zijn voordeel.Met verkeerde en slechte voeding gaat het niet.Natuurlijk kan ik begrijpen dat zij moeilijk iets loslaten zeker als je weet dat ook zij jaren hebben moeten proberen en zoeken hoe het nu moet om tot een goed resultaat te komen.Ik heb geleerd dat je met luisteren en kijken heel wat kan bijleren.
(Ik ben geen beroepskweker enkel een liefhebber)


bosch424
Website Member
Posts :25

Website Member
2004-06-27 - 21:43:08 send message to bosch424

Hallo,
Ik kweek met 50 koppel papegaaien,en ben er ook absoluut van overtuigd dat Harrison veruit de beste pellet is,maar zo lang Hr.Hooymeier het alleenrecht heeft zal het peperduur blijven,en is het voor mij onmogelijk blijven om deze pellet te voeren.
Ik heb geprobeerd om de harrison via andere wegen in Nederland te krijgen,maar dit is nog niet gelukt,en tot zolang voer ik Prettybird pellets.
Mvg.
Gerard


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2004-06-28 - 08:22:00 send message to kakatoe

1lb kost in amerika $11.65 en hier in nederland 1 pound €12,90
maar neemt niet weg dat mijn vragen nog niet zijn beantwoord jammerlijk


Clint
Website Member
Posts :70

Website Member
2004-06-28 - 09:50:24 send message to Clint

Op;
www.goldweb.nl/culinair/maten.htm

lees ik dat 1 lb niet meer is dan een "good old" Engels pound. Vierhonderdvijftig gram dus.

Met een omrekenfactor aangaande de US. Dollar en de Euro, rekening houdende met relatief hoge transportkosten, zullen de verdiensten aangaande dit produkt niet erg hoog zijn voor de handelaar hier ter velde.


Jannes
Website Member
Posts :32

Website Member
2004-06-28 - 23:12:18 send message to Jannes

Ik vraag mij af? hoe kan harrison zoveel beter zijn. Hier in nederland, zijn mensen die biologies zaden verbouwen. Wordt zaad gemalen en tot brok verwerkt maakt het niet uit of het gierst of rogge is als de gehalten maar aan de voedingsnorm (waarde) voor de vogel voldoen, als het, (zelf heb ik het nooit harrison gevoerd ,dan alleen die ene zak die me aan de broek gesmeerd is)inderdaad zoveel beter is wordt er m.i. iets anders toegevoegd b.v dierlijk eiwit. Of dat erg is weet ik niet. Wel weet ik dat diervoeder doorgaans goedkoper is dan mensen voedsel, wat kost biefstuk ook al weer.


agtenkr
Website Member
Posts :54

Website Member
2004-06-29 - 03:40:16 send message to agtenkr

Daar zijn we weer met ons als broodwinners bestempeld te worden, ik kweek met grasparkieten, personata's, grijsrug sperlings en enkele grote parkieten. Tijdens de kweek ben ik ruim 1.5 uur bezig om mijn vogels te verzorgen en het kost mij ruim 1000 eur per jaar, als ik het dus voor het geld moet doen moet ik dringend uitkijken naar een andere hobby. Ik geef geen pellets maar zaad en zeker niet om de prijs. Het voordeel bij de pellets is minder poetsen (geen vuil van de pelletjes) en minder werk bij het voeren (geen eivoer aanmaken, grit zou niet nodig zijn? ...) Ik twijfel over de kwaliteit op lange termijn van pellets en wat als onze vogels achter 20-30 jaar geen zaad meer kunnen pellen??? Het valt mij trouwens op dat vogels die lichtjes ziek zijn bep. zaadsoorten gaan uitkiezen, hoe gaan zij dit doen bij pellets?


DE MOTOR
Website Member
Posts :138

Website Member
2004-06-29 - 06:31:41 send message to DE MOTOR

Hallo over pelletvoeding ik ben nu in amerika en probeer kwekers te vinden lukt nog niet echt. maar merk wel dat vele vogels in vooral dierenwinkels hier op palletvoeding zitten maar sommige niet zoals vele tropen. Want ik kweek goulds en een collega kweker van mijn heeft palletvoeding gebruikt maar lukte absoluuut niet bij goulds. Misschien dat het bij parkieten wel lukt maar een gould is een vogel die moet zaad pellen gek maar hij wil en moet het. Net als in mijn eivoer heb ik pellet voer in vermengd maar het enige wat ze niet eten van moijn eivoer is pallet eivoer dus misschien is het voor sommige soorten beter om geen pellet voer te gebruiken. Of zijn er misschien mensen die wekl geluk hebben met pellet voeding met tropen???? Zou het grag willen weten. Maar ik zle wel willen kijken wat pelletvoeding hier kost in een winker als ik de naam een de hoeveelheid maar weet. goeten uit Amerika


E.bakker
Website Member
Posts :135

Website Member
2004-06-29 - 20:32:55 send message to E.bakker

Ik heb ongeveer 11 jaar geleden harrison geprobeert na een vergadering door hooimeiyer bij onze vereniging Zang & Kleur te Emmeloord.

Naar aanleiding van onze leden die zich afvroegen of het wel zo goed is als hij zegt(4 eieren,4 eieren uit, 4 opstok)de prijs is te overbruggen ik begon met 30,-gulden per kilo.
Ik ben in sep./okt. begonnen, na overschakelen van zaad naar pellets vielen ze na 6 weken in de rui ongeacht jaargetijden.
Ze kwamen perfect in conditie de kleur was mooier en dieper, het eerste kweekseizoen moest ik niet te veel van verwachten inverband met de overgang zaad/pellets, het tweede jaar wel eieren maar bevrucht ook bij koppels die ik al 6 jaar heb en altijd jongen erbij.

Het kan door omstandigheden zijn het weer drukte in de buurt dus wachten op het volgend jaar, het zelfde laken en pak niks,weer was beter geen rare gebeurtenissen in de buurt onderhand ben ik van 400,- gulden (zaad/eivoer/kiemzaad) naar ongeveer1750,- gulden per jaar kwijt.
Ik heb toen nog een jaar geprobeerd na 3 jaar mag je toch wel wat verwachten maar niks.

Ben via (fitas Trading uit Mill) pretty bird (gelijk volgend jaar jongen) naar robbybush (ook uit amerika)toen naar wargner's gemaakt volgens de zelfde bestandsdelen voor menselijke consumptie als robybush.

Alles met een tussenpoos van ongeveer 2 jaar
het kost een kwart van harrison.

Ben vorige week bij hooimeijer geweest met een blvh amazone pop met een mogelijke kankergezwel.
Hij zij dat ze perfect van kleur en in een zeer goede conditie is.

Ik kweek blvh amazone's, rose kaketoe's, berg parkieten en pennanten.

succes Ed



Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 205 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede