Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > zomaar Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-06-15 - 23:11:58

Ja nou Karel je hebt helemaal gelijk hoor .. die vrouwen ook altijd ,je mag niks van ze , maar eh karel .. hoeveel voliere's en hoeveel vogels heb jij nou eigenlijk ..?
razz :p


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-06-15 - 23:20:57

Ouch Natasja, dat is een gewetensvraag. Ik heb eigenlijk namelijk niets te klagen maar ben wel solidair met mannen die het minder hebben getroffen (qua ruimte bedoel ik dan natuurlijkwink ;))

Maar ok, om een idee te geven, onze site: members.chello.nl/j.verbrugge4


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-06-15 - 23:45:21

wink ;)

ben even op je website wezen kijken , in eerste instantie vond ik de Sneeuwuil het allermooiste , en vond ik qua eerste indruk de Harris Hawk erg lelijk .. zo hoog op de poten is niet bepaald mijn favoriet maar na de close ups van z'n kop te hebben bekeken ben ik ook meteen bezweken , wat een mooie vogel !!


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-06-15 - 23:56:45

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

quote
zo hoog op de poten is niet bepaald mijn favoriet
Heel goed van je, dat je dat opmerkt! Het "normale" type wat je meestal in Nederland en Belgie ziet, is meer gedrongen van bouw, met kortere poten en een kop die meer in de schouders ligt. Wij hebben dit "model" speciaal uit Engeland laten komen. Als ze namelijk na 3 jaar volwassen zijn, kloppen de verhoudingen van het Engelse model wat meer en komt de vogel veel forser over. Dit laatste is voor valkeniers met name van belang.

Dank voor je leuke reactie in het gastenboekhappy :)


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-06-16 - 00:11:24

uiteraard meteen even opzoek gegaan naar een volwassen vogel ,maar Whouw dan zijn ze inderdaad mooier in verhouding , nog even geduld in jouw voliere dus .. wink ;)

heb ik nog een vraagje gevonden .. tarsel .. waar komt dat woord vandaan ? niet bepaald een algemene benaming voor een mannetje toch ? ( althans ik had er nog nooit van gehoord )
de benaming van een vrouwtje is dan wel een schril contrast wink ;)


marnic
Oud Lid
Posts :212

Oud Lid
2004-06-16 - 12:09:13

quote

Wie heeft er een vrouw die dan meteen zegt:"hee, wat leuk! wat voor soort? Ik hoop dat je ze gauw gaat halen!Nee, de prijs hoef ik niet te weten!"??

Karel, nu ben ik gelukkig in het bezit van zo'n vrouw, dus ze bestaan toch wel hoorhappy :)laugh :D


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-06-16 - 12:22:26

quote
tarsel
Volgens van Dale ook wel Tersel heb ik (nog) niet kunnen achterhalen. Wordt vervolgd....

Marnic,
quote
nu ben ik gelukkig in het bezit van zo'n vrouw
Wouw! Ik denk dat er heel veel vogelliefhebbers jaloers op je zijn angryhappy :)!




Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-06-16 - 12:26:56

quote
Wat betreft het in de weg staan gaat bij ons niet helemaal op...wij hebben er achter huis op dit moment drie achter huis met het gevolg dat ik niet eens meer met de fiets in de tuin kan komen dus eigenlijk staat de voillere MIJ in de weg.
Ik geloof dat ik dan, als vrouw, iets niet goed doe?!
Denyse, je doet het juist geweldig. Een fiets in de tuin is toch ook geen gezicht! Bovendien kun je dan de vogels niet goed zienwink ;).


marnic
Oud Lid
Posts :212

Oud Lid
2004-06-16 - 13:58:30

Kijk Karel, alles heeft zijn voor- en nadelen, ik denk, laat mijn vrouwtje even zien wat ik gepost heb, en laat haar even je schitterende site zien, meteen vraagt ze " waarom ga je niet een aparte voliere bouwen voor het houden van een paartje Uilen".
Zo houden ze je aan het werk he??


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-06-16 - 16:42:09

Tjonge wat erg voor je laugh :Dwink ;)

Heb je al hout en gaas besteld?


marnic
Oud Lid
Posts :212

Oud Lid
2004-06-16 - 22:16:15

Karel, nee heb aangegeven dat het voorlopig zo wel goed is, heb momenteel 6 volieres ( niet zo groot als die van jouw) en 32 broedkooien en ben er druk zat mee.
Trouwens ik moet de broedkooien van mijn dochter momenteel ook nog doen en die heeft er 9 dus heb een beetje tijdgebrek.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-06-16 - 22:51:17

Ja, broedkooien zijn altijd een hels werk, daarom ben ik daar ook mee gestopt. Ik houd het nu op minder vogels, minder volieres, minder werk maar meer ruimte per vogel.

Ik kweek nu wel minder vogels per jaar, maar het plezier is er niet minder om!happy :)


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-06-17 - 00:57:48

Juist! Geen kwantiteit maar kwaliteit Karel! wink ;)


marnic
Oud Lid
Posts :212

Oud Lid
2004-06-17 - 11:26:34

Hawkey, idd, maar waar eindigt kwaliteit en begint kwantiteit?
Om mee te kunnen doen aan TT's en om op termijn goede gezonde vogels te kunnen blijven spelen/fokken heb je afhankelijk van de soort vogel toch wel enige kwantiteit nodig of je moet in zo'n een betrouwbaar circuit zitten waarin/door je makkelijk vogels kunt ruilen om zo goede stammen te kunnen blijven opbouwen.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 117 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede