Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > dood kuiken/ eieren die nog uit moeten komen? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : dood kuiken/ eieren die nog uit moeten komen?
kimberleyvm
Website Member
Posts :18

Website Member
2009-05-31 - 16:40:41 send message to kimberleyvm

Goeie middag,

Ik heb een koppel pennant rosellas. Die hebben voor de eerste keer eieren gelegt. Ik heb niet gezien wanneer ze gelegt waren, het viel mij op dat ik de pop al een tijd niet buiten het blok had gezien. Zodoende besloot ik toch te gaan kijken in het blok, en jawel, 8 (!) eieren. Ik had haar al een poos niet buiten het blok gezien dus had zoiets van ik geef het nu weken, want ze zat er al plusminus twee weken op. Na twee weken ben ik nogmaals gaan kijken ( met schouwlamp ) en heb de eieren bekeken.Er zaten er een aantal in die bevrucht leken, dus besloot ze nog een week te laten liggen. Na die week had ik zoiets van ik haal ze nu weg. En toen ik het hok opendeed lag er 1 kuiken! Snel het hok dichtgedaan. Na drie dagen ( vandaag dus ) wilde ik even kijken hoe het stond met het kuiken en of er eventueel nog meer uitgekomen waren.. En tot mijn grote schrik lag het kuikentje dood. Ik heb het dode kuiken weggehaald, en heb met de schouwlamp alle andere eieren nagekeken. In elk ei zitten al barstjes.. En kuikens zag ik met het lampje.
Heeft iemand hier ervaring mee? Het kuiken was overigens helemaal intact, niet doodgepikt ofzo.

Kunnen die andere eieren nog uitkomen? Op internet las ik dat het vrij lang kan duren voor zo'n jong uit het ei is, maar wat is de maximum tijd dat ik zo nog moet laten liggen?

groetjes, Kim


sylvain
Website Member
Posts :178

Website Member
2009-05-31 - 18:25:53 send message to sylvain

hallo, de eieren kunnen zeker nog uitkomen daar pennanten zoals alle parkieten om de twee dagen leggen en het jong is waarschijnlijk gestorven omdat de ouders het niet gevoerd hebben en dat gebeurd wel eens daar ze de eerste keer eieren hebben
groetjes



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 154 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede