Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Valkparkiet: vader en moeder verlaten het nest. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Valkparkiet: vader en moeder verlaten het nest.
Madelon61
Website Member
Posts :5

Website Member
2009-05-30 - 16:13:32 send message to Madelon61

Hallo,

Mijn 2 valken hebben 3 jongen ( ongeveer 1 1/2 a 2 weken oud). Sinds een paar dagen gaan de vader en moeder valk steeds minder in het broedhok, en vandaag zijn ze er amper nog in geweest. Ook zag ik vader valk vandaag een paar keer in een ander ( nog leeg ) broedhok. Ik heb bij de kleintjes gekeken, die zitten met opengesperde bekjes in het broedhok.

Ik ben een beginneling, dus wie geeft goede raad en tips?

Mvgr.
Madelon.


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2009-05-30 - 16:53:33 send message to Ramon

Hallo Madelon,
Kijk eerst maar eens of er voer in de kroppen zit. Als dit zo is, is er niets aan de hand.

Groeten, Ben


Madelon61
Website Member
Posts :5

Website Member
2009-05-30 - 18:26:44 send message to Madelon61

Hallo Ben,

Ik zag net de de moeder half in het broedhok hing, ik denk dat ze de baby's aan het voeren was.
Maar is het normaal dat de pa en ma niet meer de hele dag in het broedhok zitten, maar alleen een aantal keer per dag de baby's eten geven?

Ik zei al: ik ben een beginneling en heb niet veel info kunnen vinden over het gedrag van de valken als er baby's zijn...

Mvgr,
madelon


mila86
Website Member
Posts :111

Website Member
2009-05-30 - 19:24:42 send message to mila86

hoi

mijn koppel valken zitten ook de hele dag niet op nest het is ook warm genoeg ervoor.
als er voer in de kroppen zit hoef je nergen druk om te maken.
er bestaat een forum/site die gaat alleen maar over valkparkieten misschien is dat wat voor als je meer wilt weten ik stuur je zo wel een prive mailtje met de site.



pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2009-05-30 - 20:20:17 send message to pietparkiet 10

ja dat is vrij normaal ze hebben met afwisseling meer als 30 dagen gezeten en als de veren doorkomen en de temperatuur word hoger dan kunnen ze er af gaan alleen het nest in om te voeren pak een jong beet til hem er uit en kijk of de krop vol zit je ziet het zo zitten


Madelon61
Website Member
Posts :5

Website Member
2009-05-30 - 22:06:01 send message to Madelon61

Bedankt voor de reacties, idd de kroppen zitten vol en nu het avond is zit moeder weer gezellig met haar kids in het broedhok...

Ik zei al, ik ben een beginneling en wil graag dat het goed gaat dus maakte ik me zorgen, maar nu heb ik er weer vertrouwen in...Bedankt nogmaals...


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2009-05-31 - 23:05:28 send message to pietparkiet 10

dat geef niks je kan het beter vragen dan ben je ook weer gerust gesteld



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 201 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede