Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Redcaps : kweekkooi of vlucht Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Redcaps : kweekkooi of vlucht
Leandro
Website Member
Posts :234

Website Member
2009-05-18 - 20:18:52 send message to Leandro

Hallo allemaal,


Ik ben van plan om een koppel redcaps te kopen : (de man verkoopt het koppel omdat de jonge vogels altijd zich doodvliegen tegen de draad.

Nu heb ik ook gelezen dat dit een nerveuse vogel is en of ik deze vogels niet beter rustig in een ruime kweekkooi zou zetten dan in een vlucht,want bij de kweekkooien komt bijna nooit iemand en de kweekkooien kan ik ook beschutten als de jongen uitvliegen i.p.v. een hele vlucht te beschutten waar de jonge vogels meer snelheid kunnen maken.


IS dit een goed idee ?


Mvg,Leandro.


Ruben89
Website Member
Posts :300

Website Member
2009-05-18 - 20:24:51 send message to Ruben89

hallo,

ik heb geen ervaring met redcaps. maar k weet dat het vogels zijn die graag vliegen. Misschien kun je eens contact opnemen met R.Pool uit donkerbroek(staat ook op va), hij kweekt ook met redcaps. Wat ik wel deed met snelle en zenuwachtige jongen, een juuten zak ophangen aan het eind van de vlucht op het moment van uitvliegen. wordt het donkerder en zachter.
veel succes

mvg, ruben


lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2009-05-18 - 21:47:29 send message to lapland

Het schijnt tegenwoordig in te zijn de gekste vogels als bij voorbeeld Redcaps in een kweek kooi te stoppen hoop dat het nog een keer verboden word


Leandro
Website Member
Posts :234

Website Member
2009-05-18 - 21:47:35 send message to Leandro

Hoi ruben,


Ik denk dat ik ze eerst ga plaatsen in een volière,want ik zie vogels het liefst in vluchten en als de jongen zich echt doodvliegen of de redcaps voelen zich nerveus zet ik ze in de ruime kweekkooi.


Mvg,
Leandro.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-05-18 - 22:48:59 send message to Karel

Dergelijke vogels horen natuurlijk niet in broedkooien.

Mochten ze in de voliere te nerveus zijn, dan moet je de oorzaak niet bij de vogels zoeken maar je eerst afvragen of de inrichting e.d. van de voliere wel geschikt zijn. Mogelijk zul je een gedeelte of zijde van de voliere moeten afdekken met bijv. rietmatten, zodat ze een plek hebben waar ze zich veilig voelen. Als de voliere groot genoeg is, is zo'n plek altijd wel te creeren. Ook een plank aanbrengen aan het dak tussen het rustgedeelte en de open voliere is een goede oplossing.

Wat het doodvliegen van de jongen betreft geeft Ruben je al een nuttige tip die zeker gaat werken.

Mocht je niet aan de voorwaarden kunnen voldoen, dan moet je je serieus afvragen of je accomodatie wel geschikt is om dergelijke vogels te huisvesten en kun je er wellicht beter van af zien.

PS Ik zou graag een koppels pinquins houden, maar kan ze niet bieden wat ze nodig hebben....dus neem ik ze niet. Simpel.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2009-05-18 - 23:14:29 send message to blg

Wat ik ook weleens heb gezien dat tegen de tijd dat de jongen uitvliegen dat het gaas vol met takken van loofbomen of dennen wordt gehangen.


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2009-05-18 - 23:24:56 send message to parrotmaniak

en lang niet alle red cappeds zijn zo schuw
ik heb 2 x een mak koppel gehad nu heb ik een wilde pop en makke man .idd dennetakken tegen de achterzijde van de ren is een goede remedie


Leandro
Website Member
Posts :234

Website Member
2009-05-19 - 19:11:34 send message to Leandro

Oké,dank aan jullie allemaal.


Mvg,
Leandro.


Robert84
Website Member
Posts :44

Website Member
2009-05-22 - 23:35:23 send message to Robert84

Hoi,

Weet iemand wat een koppel red caps normaal moet kosten?? En of het slim is om in een drukke buurt deze vogels in een voliere van 3 m lang 2 m hoog en 80 cm breed te houden?


groetjes



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 166 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede