Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Cubavink mist opeens een pootje! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Cubavink mist opeens een pootje!
jordy87
Website Member
Posts :17

Website Member
2009-05-18 - 19:46:56 send message to jordy87

Hallo, vanmiddag toen ik bij mijn vogels keek merkte ik opeens op dat mijn mannetje van de Cubavinken ineens een pootje miste.
Plots zag ik ook het enige jong dat ze hadden dood op de grond liggen nadat het(vermoedelijk) net uit gevlogen was.
Ik heb een koppel Huum fazanten bij de tropen inlopen die ik verdenk. Die gaan er dus direct uit.
Maar de cubavinken zijn ook alweer aan het nestellen, het mannetje kan het popje toch niet meer treden nu hij een pootje mist?
Heeft iemand misschien wat advies voor mij want ik vind het een vrij lastige situatie!

mvg Jordy


ronbrum
Website Member
Posts :152

Website Member
2009-05-18 - 19:59:54 send message to ronbrum

Dat is niet zo mooi! Ik heb ooit een keer een koppel zebravinken gehad waar na een ongeluk de man nog 1 poot had, ik had ze in een kleinere kooi gezet, maar ik had toch 4 bevruchte eieren van de 5.


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2009-05-18 - 20:17:31 send message to lZebravinkjel

Dat is erg rot.
Heb je de voliere gecontroleerd op eventueel scherp uitstekend gaas of andere dingen waaraan de vogel zich mogelijk heeft verwondt?
Uitstekend gaas heeft een mozambiqesijsje bij mij ooit een voetje gekost...


jordy87
Website Member
Posts :17

Website Member
2009-05-18 - 20:23:26 send message to jordy87

Ik weet haast zeker dat het de fazanten waren omdat het jong ook dood gepikt was, misschien wou het mannetje het jong beschermen en misschien dat de fazanten hem daardoor ook hebben kunnen pakken.
Normaal keken de fazanten niet om naar de andere vogels, daarom is het opeens wel raar.


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2009-05-19 - 15:08:48 send message to lZebravinkjel

Kijk, het kan natuurlijk wel met elkaar samen hangen, maar dat hoeft niet... Dus ik zou ook een check van de omgeving doen.


hansbuffel
Website Member
Posts :116

Website Member
2009-05-20 - 11:35:32 send message to hansbuffel

Bij vinkachtigen kan een man met één poot de pop bevruchten, ik heb dit al gehoord van andere kwekers en heb het dit jaar zelf voor. Misschien lukt het dit jaar niet meer omdat de man moet wennen aan zijn handicap maar als het goed klikt tussen het koppel dan is verdere kweek mogelijk.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2009-05-20 - 16:46:10 send message to meyer

Als ze weer aan het nestelen zijn kun je beter even afwachten of de eieren bevrucht zijn dan heb je meer zekerheid.

Wat heb je nog meer bij deze vogel zitten?

Groeten Meyerwink ;)


jordy87
Website Member
Posts :17

Website Member
2009-05-20 - 17:51:37 send message to jordy87

Bedankt voor jullie reacties, ze hebben nu alweer een nest klaar dus de eitjes zullen wel snel volgen.
Ze zitten bij een koppel binsen in, koppel ceresamadines, koppel bichenows, koppel Mozambiquesijzen en een blauwfazant, dus hier verwacht ik geen problemen mee.
Tevens is de voliere redelijk groot en beplant.
Ben benieuwd of de eitjes nu dan ook daadwerkelijk bevrucht zullen zijn!

gr jordy



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 246 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede