Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Muizen verjagen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Muizen verjagen
Twuijver
Website Member
Posts :13

Website Member
2009-05-13 - 13:25:51 send message to Twuijver

Het zal sommige van jullie niet vreemd in de oren klinken dat er soms muizen rond je vogelkooien (voederplaats)struinen naar voer. Ik heb wel muizenvallen maar dit houdt ze natuurlijk niet tegen om te komen kijken. Nu vond ik onderstaand middel op internet. Heeft iemand hier ervaring mee en is dit niet schadelijk voor m'n vogels?
Ecosect-repeller




--------------------------------------------------------------------------------
Verjaagt uw plagen
Artikelcode: ZV00009


Geschikt voor de wering van o.a.,
Ratten, muizen, mieren, spinnen vlooien, kakkerlakken, zilvervisjes, muggen, Houtworm , Boktor en de meeste anderen soorten insecten.
De repeller is onschadelijk voor mens en huisdier.
Eenvoudig inpluggen op 220V
Uitleg,
Schakelaar (Range knop) hoge en lage frequentie.
Lage frequentie Schakelaar voor o.a. Ratten, Marters, Muizen.
Hoge frequentie Schakelaar voor o.a. Mieren, spinnen vlooien, kakkerlakken, zilvervisjes, muggen, Houtworm , Boktor en de meeste anderen soorten insecten


Random Knop,
deze knop schakelt de speakers om de beurt in en uit.
Hierdoor treed er geen gewenning op, de plaag voelt zich van alle zijde aangevallen.
Pitch shakelaar,
Hier mee kan geregeld worden dat de speakers apart van elkaar werken.
het creëert een wirwar van geluiden.


Controle systeem,
Testknop ter controle
LED Indicators ter controle


Hoge kwaliteit Twin Dual Ceramische sirene speakers
Verbruik 3-4Watt
Ultrasound bereik van 18KHZ tot 80KHZ
CE Keurmerk
Laboratorium testrapporten verkrijgbaar.
De Ecosect Pest repeller is een hoogwaardig kwaliteits repeller, die u op al uw wensen kunt instellen.






AlmeerseParkiet
Website Member
Posts :238

Website Member
2009-05-13 - 13:45:26 send message to AlmeerseParkiet

Ik geloof die dingen allemaal niet


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2009-05-13 - 16:30:53 send message to pietparkiet 10

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

enigste wat helpt is gif in combi met klemmen tjak en je heb hem of haar en ik heb ervaring na 70 muizen hahaha maar ze zijn nu al een jaar weg


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-05-13 - 16:36:22 send message to Max.Weijers

Die dingen hebben wij ook gekocht. en volgens mij staat erbij (voor 20 meter) nou op een meter afstand van dat aperaat zit (zat, door ons zelf opgeruimt) een muizen nest. gewoon gif strooien. in een vogelbroedblok die je op de grond zet met 2 openingen, want een muiz zoekt altijd een vluchtweg. zo kan je ook in de volière gif strooien zonder dat de vogels erbij kunnen.

of gewoon zelf de muizen verzuipen.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2009-05-13 - 18:53:15 send message to Rogert

Een muizenplaag bestrijden is nog een hele kunst. Ben na één jaar 140 muizen verder en er zitten er nog 2 of 3.

Ik mag mijzelf nu wel een ervaringsdeskundige noemen en de volgende tips wil ik je graag meegeven:

Als je besstrijd gebruik dan één produkt waarmee je bestrijd. Muizen zijn slim en als ze een ander in de val zien lopen dan trappen er een heleboel muizen niet meer in. Pas als je denkt dat de opbrengst terug loopt stap je over op een andere val.

Begin bv met een multiple Catch trap. Hiermee vang je in het begin een hoop muizen. Let wel dat je deze met een groot- en klein inloopgat heb. Bestel van ieders een paar. Drachtige vrouwen vang je namelijk niet in het kleine inloopgat, maar deze vallen zijn kwalitatief beter.
Het nadeel is dat je na de vangst de muizen zelf moet doden.

Hierna kun je lijmplanken gebruiken. Ook met deze vallen heb je een hoge opbrengst als je een plaag hebt. Ook bij deze moet je sommige muizen nog zelf doden. Als je een zuinige Nederlander bent zoals ik, dan snijd je het deel waar de dode muis op zit af en kun je het andere deel nog gebruiken.

Voer de muizen ondertussen ook met pindakaas. Dit is in het belang van je volgende val, de traditionele muizenklem. Gebruik kunststof klemmen, want deze zijn beter schoon te maken.

Als de opbrengst met de lijmplank minder wordt dan kun je de traditionele klemmen gaan gebruiken met pindakaas. Waarom pindakaas: omdat muizen dat lekker vinden en je hebt ze eerder al laten proeven van deze lekkernij (wat een muis niet kent eet ie niet, vandaar dat je ze het eerst moet leren eten). De lokstoffen uit de winkel heb ik zelf geen goede ervaring mee en ik heb er nog geen één mee gevangen.

Nadat je het gros aan muizen hebt weggevangen kun je weer bij de eerste val beginnen of je gaat gif strooien. Maar als je nog te veel muizen hebt gaat er ook een hoop gif doorheen.

Let op! Als je muizen hebt gevangen in een val dan moet je deze schoon maken met heet water. Gebruik geen schoonmaakmiddel want dan kun je de val echt weggooien.
Plaats nooit de val op dezelfde plek terug. Als een muis in een klem zit verliest deze (angst) urine. Deze urine schrikt andere muizen af en ze zullen dan niet graag op dezelfde plek terug komen.

Wat ook een aanrader is om sávonds je voer weg te halen. De muizen worden nu hongerig en zullen eerder in de val lopen. Doe dit niet als je eieren hebt of jongen, want muizen eten uit noodzaak je eieren of jongen op!!

Ik hoop dat je een grote vangst mag hebben.

Nadat je de plaag bestreden hebt, moet je het goed bijhouden. Als je dat niet doet heb je zo de plaag terug.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2009-05-13 - 20:16:46 send message to P.Rooth

Hallo allemaal
140 muizen in een jaar is nog niet de helft van wat ik gevangen heb zit op ruim 300 en ben er nu hopelijk vanaf .
Muizenvallen schoonmaken met heet water heb ik nog nooit gedaan en vang evengoed met diezelfde vallen weer muizen soms had ik drie op een dag in dezelfde val en op dezelfde plaats waren zeker nieuwsgierig waar jantje joopje of joep gebleven waren .
Heb geen vergif in of bij m'n voliere .
Sinds er op Dumpert.nl een muizenval die een ieder zelf maken kan gevonden had ( wipplankje op een emmer ) veel met die val gevangen wil je zelf de muis niet doodmaken doe er dan een flinke laag water in de emmer en ze verdrinken vanzelf .

Pindakaas heb ik speciaal voor de muizen aangeschaft en ze trekken d'r neus voor op ,geen enkele muis is in een val gelopen waar pindakaas opzat wel kwamen ze op een zonnepitje af of een klein stukje trosgierst .

Voer 's avonds weghalen kan helpen maar wat te doen als er jongen in de nesten liggen ?
Kan dan moeilijk het voer weghalen en trouwens zijn muizen overdag ook wel actief als ze trek hebben of jongen hebben die gevoerd moeten worden .

Zaak is om ze buiten te houden door middel van hogere ( min 35 cm )gladde oppervlaktes

Kijk anders een in het archief bij muizenhappy :)
en succes met de muizenvangst

( ) heb ik nog geen electronisch apparaat gezien die echt alle muizen en ratten door middel van geluid die weg zou jagen het enigste wat ze volgens mij ( zo ben je altijd juridisch ingedekt ) het geld uit je beurs jaagt sad :(

Paul





pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2009-05-14 - 19:19:24 send message to pietparkiet 10

inderdaad muizen nemen altijd dezelfde weg je kan het spoor gewoon zien elke keer op dezelfde plek em tjaka weer een muis



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 184 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede