Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kwartels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kwartels
pluutje
Website Member
Posts :4

Website Member
2009-05-05 - 13:24:35 send message to pluutje

In mijn voliere zit al meerdere jaren een toompje chinese dwergkwartels, nu zou mijn dochter daar graag een toompje japanse kwartels bij willen hebben. Kan dit of is het vragen om problemen? De grote is 2,5 bij 2,5 meter.


zourky
Website Member
Posts :215

Website Member
2009-05-05 - 14:10:20 send message to zourky

Een toompje leg even uit want dat ken ik niet ?
groetjes Richard


pluutje
Website Member
Posts :4

Website Member
2009-05-05 - 15:06:27 send message to pluutje

Een toompje is 3 hennen en 1 haantje happy :)


zourky
Website Member
Posts :215

Website Member
2009-05-05 - 17:41:56 send message to zourky

weer iets bijgeleerd bedankt.
Richard


knyke
Website Member
Posts :103

Website Member
2009-05-05 - 18:12:48 send message to knyke

Niet alle kwartelsoorten kan je bij elkaar houden. Ik denk niet dat de Japanse kwartel het gaat "pikken" (letterlijk) dat er een andere soort bij zit. Ik heb vroeg chinese gehad, veel eitjes van gehad, jammer genoeg geen succes gehad in de broedmachine en geen natuurbroeders. Japanse kwartels hebben dit jaar nog maar één ei gelegd (heb twee hennen en één man).
Deze zondag heb ik een derde hen gekocht, de haan heeft deze zo toegetakeld (pikken)dat ik toen ik thuis kwam vant werk apart moest zetten want nog enkele minuten en ze was dood denk ik. Wel geen uiterlijke wonden ofzo. Ofwel was ze gewoon ziek(hoop van niet). Momenteel is ze al iets beter, maar nog niet hoe het hoort.

Maar dus zoals gezegd denk dat er niet veel chinezen gaan overleven moesten er grote jappen bijkomen...


suk
Website Member
Posts :503

Website Member
2009-05-05 - 19:12:27 send message to suk

ik heb de 2 oorten bij elkaar gehad
5 japanse en 3 chinese in een voliere van 3 bij 2 meter.
dat ging goed,zolang ze maar genoeg schuil mogelijk heden hadden .

mvg seabstiaan


pluutje
Website Member
Posts :4

Website Member
2009-05-05 - 19:18:10 send message to pluutje

Tot zover bedankt voor jullie reactie!!! Wel grappig twee totaal verschillende meningen, helaas schiet ik er nu nog weinig mee oprazz :pwink ;) .
Hopenlijk komen er nog meer reacties zodat ik een duidelijk beeld kan gaan vormen.


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2009-05-05 - 19:40:54 send message to digipeet58

wat bij de 1 goed gaat, wil nog niet zeggen dat het bij de ander ook kan.
ik persoonlijk zou het risico nooit nemen.
en als je het wel doet, zul je de eerste dagen naast de kooi moeten gaan zitten om direkt in te kunnen grijpen, als dat nodig is.
sterkte met de beslissing.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2009-05-05 - 19:42:39 send message to Rogert

Ik zou het risico ook niet lopen.

Een toompje is al riskant (hoewel je over 3 hennen spreekt ipv 2, waardoor de aandacht verdeeld wordt). Als je dan te veel dieren opéén huisvest dan wordt het risico van verdraagzaamheid over het algemeen alleen maar kleiner.

En als de dieren de hele dag van het ene schuilhutje naar het andere moeten rennen om de andere dieren te ontwijken, dan is dat voor de dieren niet prettig. (stress, pikorde, concurentie bij de voerbak)

En als het dan voor je dochter is dan moet zij de teleurstelling verwerken als het niet gaat.


knyke
Website Member
Posts :103

Website Member
2009-05-05 - 20:53:44 send message to knyke

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ja ikzelf persoonlijk denk dat het eeen beetje van je haan afhangt.. en de haan die je zou gaan kopen. mijn japanse kwartel haan is echt niet normaal "hitsig" in de kweekperiode.. Hij zit constant achter de hennen aan. Daarmee dat ik dacht dat een derde hen wel goed zou zijn. ja verkeerde keuze. Hij begon ineens alledrie de hennen te "pikken", met gevolgen voor de nieuwe hen,die zit nu halfdood in een apart hok. Niet normaal hoe hevig die haan staat. Mijn chinese kwartelhaan was vroeger veel rustiger (ook in de kweek) en dan zou het mss wel gaan als je er zo twee kan vinden. Maja dat zie je niet meteen in de winkel.

Je hebt twee mogelijkheden als je ze bij elkaar zet:
1. je richt een bloedbad aan.
2. ze leven vredig met elkaar en leven nog lang en gelukkig laugh :D

maar de kans is toch 70-30 dat het optie één wordt. laugh :D

Wat je wel kan doen is ze apart in de voliere zetten. Zet er bv. een hoog schutsel in zodat ze van elkaar afgescheiden zijn, maar zie dat er niet teveel kwartels zijn zodat ze nog voldoende ruimte hebben.


mearn
Website Member
Posts :45

Website Member
2009-05-05 - 22:06:03 send message to mearn

Kwartels bij elkaar zetten is altijd lastig, wat ik doe is de vogels in een dubbele broedkooi zetten met een gazen schuif (voorfront) tussen de kooien. De dieren blijven zo 2 weken zitten. Hierna doe ik het schuifje tussen de beide kooien open en laat de vogels met rust. Dit gaat altijd goed. Hierdoor wennen ze aan elkaar zonder te vechten.
Let op ook de hennen kunnen een nieuwe hen behoorlijk toetakelen.
Wat betreft Japanse en Chinese kwartels bij elkaar zetten, dit is geen aanrader, het kan lang goed gaan maar er komt een moment dat er gevochten gaat worden. Vooral de hanen kunnen elkaar behoorlijk toetakelen.

Gr. Jos


pluutje
Website Member
Posts :4

Website Member
2009-05-06 - 09:32:19 send message to pluutje

oké de besliising is gevallen, we houden het alleen bij de chineesjes. Bedankt voor jullie reaties



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 200 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede