Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > hoe kan dit ?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : hoe kan dit ??
parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2009-04-30 - 22:22:03 send message to parrotmaniak

24 april heb ik 2 barnard eieren en 2 port lincoln eieren in de broedmachine gelegd ,deze eieren had ik al een aantal dagen eerder uit het nest gehaald omdat de oudervogels stopten met leggen ,na 4 dagen kon ik duidelijk zien dat de port lincoln eieren bevrucht waren [met een lampje]ik dacht dat de barnard eieren onbevrucht waren maar heb ze toch laten liggen.2 dagen later ,vanavond heb ik ze nog een keer bekeken en zag toen dat ze toch bevrucht waren,maar ze zijn lang niet zo ver ontwikkeld als de andere twee
mijn vraag ,hoe kan dit ,zo n groot verschil in ontwikkeling


Fonje
Website Member
Posts :439

Website Member
2009-05-01 - 14:52:04 send message to Fonje

Ik denk dat het belangrijkste verschil is dat je met 2 verschillende soorten/broedtijden zit. Bij de Port Lincoln zijn dit 19 dagen en bij de Barnard 20 dagen.

Een ander verschil zou de chronologie van de eieren kunnen zijn. Het testosterongehalte zou oplopen bij ieder opvolgend ei. Op die manier groeien laatstgelegde eieren vlugger dan de eerste. Dit zou een voordeel opleveren voor de jongere nestgenoten maar ik weet niet of dit al voldoende wetenschappelijk onderbouwd is.

Groetjes
Peter


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2009-05-01 - 23:00:10 send message to parrotmaniak

zou kunnen,de barnard eieren zijn als eerste gelegd ende port lincoln waren nr.7 en8


Robert84
Website Member
Posts :44

Website Member
2009-05-22 - 20:56:05 send message to Robert84

Hoi hoi,

Ik heb een voliere maar geen plek voor een nachthok. Nu wil ik er 1 boven op mijn voliere maken. Weet iemand of mijn grote parkieten er dan wel van onderuit in vliegen>??

Help help

Groeten,

Robert



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 197 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede