Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > kippenhok naast een papegaaien voliere kan dat Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kippenhok naast een papegaaien voliere kan dat
jeeg
Website Member
Posts :73

Website Member
2009-04-27 - 22:02:41 send message to jeeg

hallo mensen ik heb een voliere met papegaaien en nou wil ik daar twee meter ervandaan een kippenhok neer zetten met twee kippen erin kan dat kwaad voor mijn papegaaien.

mvgt jeeg


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-04-28 - 00:14:09 send message to Ton Koek

Kippen wat gevoeliger/vatbaarder voor luis en voor sommige bacteriële kwalen.
Met een perfect droog kippenhok zou het moeten lukken, maar het blijft een risico.
Ik heb geen papegaaien maar ik zou het zelf niet gokken.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-04-28 - 08:21:01 send message to ParkietenPeter

Wanneer er geen direct contact is met de uitwerpselen is het risico minder.
Of het 100% geen kwaad kan kan ik niet zeggen, hoewel ik zelf kippen bij rosella's gehad heb en heir geen problemen mee had.
Andere weer wel.

Maar omdat ze bij jou niet bij elkaar zitten is het risico in ieder geval minimaal.


esjo
Website Member
Posts :26

Website Member
2009-04-28 - 09:56:27 send message to esjo

Ik zou die combinatie niet maken en zeker niet op maar twee meter afstand.

Zie ook dit topic: http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=2736&recordnum=0


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2009-04-28 - 10:41:29 send message to johanblok

Ik heb dat ook een hele tijd gedaan, de kippen direct naast de voliere. De binnenhokken waren bovenelkaar gelegen. Ik heb er geen problemen mee gehad, maar ik vind de risico's op ziektes toch eigenlijk te groot om er weer aan te beginnen. Zeker als dit op een beperkt oppervlak plaatsvindt (indertijd ging het om een voliere van circa 10m met 1 koppel papegaaien en daarnaast over dezelfde lengte drie kippetjes).


lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2009-04-28 - 18:21:19 send message to lapland

Als je net zo schoon met de kippen als met jou papegaaien bent is het geen probleem en wat luis betreft ook dat heb je zelf in de hand ik gebruik onze zijde hoenders zelfs voor het uit broeden van papegaaien eieren als het zo uit komt


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2009-04-29 - 21:46:28 send message to parrotmaniak

dat is interesant,kippen die papegaaien uitbroeden ,kun je daar wat meer van vertellen ,welke papagaaien bvb,en gaan de eieren niet kapot door de zwaardere kippen==


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-05-01 - 12:22:05 send message to Max.Weijers

Maar de kippen brengen de papegaaien zeker niet groot razz :p, want kippen brengen alleen maar vogels groot die de eerste dag van hun leven al zelf kunnen lopen, eten en drinken.

Ps. wij hebben 30 hoenders (fazanten en kippen) en hebben die ook bij lori's, rosella's, bonte boertjes, kleinere parkieten en ook wel eens bij amazone's gehad. maar ik heb gehoord dat het beter is om alleen papegaaien te houden.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2009-05-01 - 15:03:55 send message to Rogert

Kippen worden veelal gebruikt als surrogaat broedmachines. Ze worden niet alleen in de papegaaienkwekerij gebruikt maar ook veelal bij Roofvogels.

Als de ouders zelf slecht broeden en je hebt een broedse kip, dan is dat een goed alternatief.

Het voordeel is dat kleine temperatuurschommelingen en vochtigheidsschommelingen door de kip sneller worden opgevangen als bij een broedmachine. Het komt de kwaliteit van de jongen ten goede.
Dit principe kun je niet bij elke vogel gebruiken want je dient rekening te houden met temperatuur en luchtvochtigheid van het te bebroeden ei.

Handopfok of terugplaatsing bij de oudervogels is dan een overweging.


dirkp106
Website Member
Posts :84

Website Member
2012-05-15 - 15:49:59 send message to dirkp106

k heb 3 volieres van 5 op 2 meter deels open en deels overdekt.
Hier zit telkens 1 koppel ara's in.
Nu was ik aan het overwegen om een koppel of trio kippen in de volieres te zetten eventueel 1 trio en dit elke week verzetten.
Op deze manier zouden ze de onkruiden kunnen bijhouden en blijft de bodem zuiver.
Aangezien een ara nooit op de grond komt denk ik toch niet dat dit een probleem zou zijn.
Heeft iemand hier ervaring mee?


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2012-05-15 - 16:17:08 send message to Daniel

In Europa wordt het vaak afgeraden, wegens de gevoeligheid voor bepaalde parasiten van kippen en de mogelijke gezondheidsrisico's voor papegaaien. In de Verenigde Staten zie je met name bij de grote kwekerijen juist overal kippen en parelhoenders. Dit om het voer dat op de grond valt op te ruimen. Dan is de locatie minder aantrekkelijk voor knaagdieren. Dus minder ziektes maar ook minder slangen die op de knaagdieren afkomen. Dit laatste is minder relevant voor onze streken. Wel worden meeste vogels daar in verhoogde rennen gehouden en lopen de kippen dus onder de volieres. Er is dus geen direct contact tussen de papegaaien en grondvogels.


Arianne-
Website Member
Posts :63

Website Member
2012-05-15 - 19:49:07 send message to Arianne-

Bij ons bij de kinderboerderij loopt een triootje kippen rond in de volière bij een kolonie muisparkieten. voor zover ik weet gaat dit nog altijd goed.

Bij mij thuis lopen de kippen gewoon los in de tuin, gaat ook goed maar dan heb je natuurlijk ook minder kans op infectiegevaar o.i.d.


dirkp106
Website Member
Posts :84

Website Member
2012-05-15 - 20:11:13 send message to dirkp106

Het zijn de uitwerpselen van kippen die slecht zouden zijn voor de vogels. Maar ik heb hier in de 5 jaar dat ik ara's heb nog gen ara op de grond gezien (tenzij met het vliegen dat hij niet kan landen ofzo en zo op de grond beland).
De volieres zijn ook maar een klein stuk overdekt dus wilde vogels zitten er soms ook open kakken door de draad. Koolmeesjes vliegens soms zelf in de voliere rond.


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2012-05-15 - 23:14:45 send message to kaapsen

Dag Dirk,voelen jouw Ara,s zich dan wel op hun gemak na al die jaren dat je ze hebt.

In mijn beleving en het in het verleden ook houden van ara,s,komen deze regelmatig EN ook graag op de grond,mits ze zich veilig voelen?

Ik zelf had en heb jammer genoeg weinig ruimte,maar bij grote ara houders zul je ze ook op de grond zien scharrelen.

Gr Kees.



dirkp106
Website Member
Posts :84

Website Member
2012-05-16 - 08:11:36 send message to dirkp106

Ik weet niet of mijn ara's zich veilig voelen maar ik ze nooit op de bodem.
Ik zou ook niet weten waarom ze zich niet veilig zouden voelen hebben volieres van van 5 op 2 en 2,6 m hoogen daaraan nog es een nachthok van 2 op 2.
Bovenkant van de voliere is 2 meter overdekt zijkanten zijn oojk 2 meter dicht en de rest is gaas.
Op de bodem groeien gras en onkruiden.
Nachthok is beton bodem


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2012-05-16 - 15:28:18 send message to rajar

Ara komen wel degelijk op de grond.
Sinds ik nieuwe volieres hebt en in de volieres kan kijken verbaas ik me iedere keer weer hoeveel tijd ara's per dag op de grond zitten en aan het graven zijn in het zand.
Om daar kippen bij te zetten is vragen om problemen.
Er bestaat zomaar kans dat een kip een ara beschadigd.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 185 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede