Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > lawaaierige ara's en klagende buren Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : lawaaierige ara's en klagende buren
japenga
Website Member
Posts :48

Website Member
2009-04-26 - 18:16:22 send message to japenga

Vorige week een buurman op de stoep die klaagde over mijn luidruchtige ara's (8 koppels). Nu kunnen ze inderdaad tijdens broedseizoen zich flink laten horen . Een paar keer per dag gedurende 5- 10 minuten.
Ik woon landelijk met dichtsbijzijnde buren op zo'n 100-150 meter afstand.
Ik heb met andere buren (4)contact opgenomen; deze geven als reacties: we wonen landelijk en we horen ook schapen, koeien en landbouwvoertuigen.
We horen de vogesl wel degelijk maar gunnen jou je hobby en hebben er geen problemen mee.
Stadhuis zelf ook maar eens gebeld: zo'n beetje zelfde reactie.
Al met al toch een domper op mijn hobby, we zijn express buiten gaan wonen om overlast zo veel mogelijk te vermijden maar ara's hoor je nu eenmaal op kilometers afstand.
Ik wil de vogels ook niet op gaan sluiten . Tegelijkertijd vind ik het wel naar voor buren dat ze last hebben van mijn hobby. Het gevolg is dat ik nu mogelijk meer last ervaar van een schreeuw van mijn ara's als mijn buren.
Een moeilijk dilemma.


Tenzi
Website Member
Posts :261

Website Member
2009-04-26 - 18:31:18 send message to Tenzi

Dat is wel vervelend. Je zou toch denken dat 100-150 mtr. voldoende afstand moet zijn, ook voor ara's?
Ikzelf woon in het centrum van een dorp met de dichtbijzijnde buren op plm. 25 meter afstand van de volieres.Ik probeer met de keuze aan vogels hier wel rekening mee de houden. Mijn grootste schreeuwers zijn pruimekoppen en rozekoppen (in totaal 5 stellen + jongen).
Ik sluit de vogels 's nachts op en laat ze (ook zomers) pas na 8.00 uur naar buiten.
Ze kunnen behoorlijk schreeuwen, zodanig dat ik me er zelf soms een beetje aan stoor. Op warme zomeravonden (wannneer ze echt tekeer kunnen gaan) sluit ik ze wel eens eerder op in hun nachthhok. Daarin hebben ze per stel een ruimte van 1,5 x 1 meter, dus nog ruimte zat.
Het geluid is dan wel stukken minder.


keizer
Website Member
Posts :37

Website Member
2009-04-26 - 18:53:27 send message to keizer

Woon in een woonwijk met de buren op 0 meter afstand (bij wijze van spreken). Heb zelf o.a. zwartkopcaiques, Deze heb ik wel in een buitenvlucht gehad, maar daar had ik zelf last van ( gehele dag door schreeuwen), dus deze vogels naar een vlucht binnen in een geisoleerde schuur geplaatst ( op dit moment twee jongen).

Op dit moment een jong koppel geelvoorhoofdamazones, pruimekoppen, roodruggen en kolonie catharina's in verschillende buitenvluchten. De amazones laten 's ochtends en 's avonds even horen dat ze er zijn. Heb nog geen mensen aan de deur gehad met klachten.

Voor wat betreft het probleem met de buren: De wettelijke geluidsniveaus die je mag produceren liggen vrij hoog en zal je niet snel overschreiden. Misschien is het een idee om je buren enthousiast te maken vwb vogels. Nodig ze uit voor een kijkje in je "vogel keuken".
Het blijft een lastig probleem zolang je er zelf een probleem in ziet. Het kom eigenlijk neer op een drietal keuzes die je hebt:
- Vogels opsluiten
- Vogels wegdoen (weet nog wel een adresjehappy :)
- Jammer voor de burenangry,


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-04-26 - 19:58:55 send message to Max.Weijers

Wij wonen ook ik het centrum. en habben in totaal 13 hanen van kippen en fazanten en hebben 5 soorten lori's, 2 soorte amazone en een koppel bonte boeren gehad en het eenigste waar de beuren over geklaacht hebben is over de duiven dat ze op hun stoep poepen. (dit hebben we dan ook meteen opgelost).


hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2009-04-26 - 20:52:17 send message to hoogervorst

Hr. Japenga,

Heb u een PB gestuurd.

Ronald



Frankies
Website Member
Posts :162

Website Member
2009-04-26 - 21:35:12 send message to Frankies

Max, hoe los je poepen op de stoep van je duiven op ?
Duiven weggedaan of opgesloten ?
Of iets inventiever ?


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2009-04-26 - 23:48:35 send message to meyer

De poelierlaugh :D

Japenga,

Heb je een open tuin of is deze afgeschermd met beplanting? Ik weet dat het geluid van een ara niet makkelijk te dimmen valt maar je moet het toch op één of andere manier kunnen breken met beplanting of een hoge schutting.

Groeten Meyerwink ;)


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2009-04-26 - 23:55:21 send message to ineznick

Misschien dat je de ara's s'nachts naar binnen doet en sóchtends pas tegen een uur of 8,9 naar buiten laat gaan.
En in het weekend iets later , tegen 10 uur of zoiets.
dan laat je ook merken aan de buren dat je er serieus mee bezig bent.
Je had mijn buurman wel mogen zijn, maar dan kwam ik, denk ik elke dag even bij je kijken.

gr gerben


Patrick
Website Member
Posts :80

Website Member
2009-04-27 - 12:43:01 send message to Patrick

Sluit me redelijk aan bij het verhaal van Gerben.
S,morgens (als het kan tenminste) een klein beetje voeren fruit en een beetje zaad,daarna na buiten.In de weekenden later uur of 10.Vervolgens een uur of 17.00-18.00 voeren en dan naar binnen.Dit beperkt de "overlast" aardig.
Maar goed inderdaad nu je de melding hebt gekregen hebt ga je er zelf ook op letten en
storen.

succes.
gr.Patrick


japenga
Website Member
Posts :48

Website Member
2009-04-27 - 15:46:45 send message to japenga

Al vast bedankt voor reacties. Ik probeer met de buurman in gesprek te blijven. In begin broedseizoen zijn de ara''s bij tjd en wijle erg aanwezig.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2009-04-27 - 16:32:32 send message to wiechmann

wat ben ik blij dat ik geen buren heb.happy :)


japenga
Website Member
Posts :48

Website Member
2009-04-27 - 16:40:35 send message to japenga

dat dacht ik ook: afstand van 150 m blijkt niet afdoende. Al hoor je op 1 km afstand deze vogesl ook Ik was 2 jaar terug in Suriname en daar hoorde je de geelvleugels bij het op stok gaan al van veel verder afstand. Alleen passen die geluiden dan in een ecologisch verantwoord plaatje.


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-04-27 - 20:45:08 send message to Max.Weijers

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Frankies De duiven gingen altijd op het venster van het raam boven de voordeur zitten. Zodat er altijd poep voor de deur lag. Dus hebben we de buuren als tip gegeven om voor het raam een dun toutje te spannen.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2009-04-27 - 20:58:13 send message to denegon

das nog eens een vernufte oplossin g max
goed hoor en zeer simpel
groetjes egon
happy :)


Cees
Website Member
Posts :21

Website Member
2009-04-27 - 21:24:58 send message to Cees

Hallo Japinga,
heb met het zelfde te kampen gehad door omstandigheden bosjes weg gekapt daarna problemen. opgelost door de buurman uit te nodigen een kijkje te nemen in mijn vogel verblijven, aanplant nieuwe bossages en de vogels in het weekend niet voor 12.00 uur en door de weeks 10.00 uur naar buiten. in ieder geval laten zien dat je er wat aan doet. succes Cees.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 202 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede