Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Help! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Help!
Chantalliej
Website Member
Posts :27

Website Member
2009-04-19 - 14:01:57 send message to Chantalliej

Gisteren zijn een aantal eieren van mijn Chinese dwergkwartels uitgekomen. Drie jonkies, waarvan 1 dode. Vanmorgen was er weer een derde jonkie bij, maar het probleem nu is dat de jonkies door het gaas 1x1cm heen kunnen. Aangezien ik dubbel gaas heb kan ik ze niet pakken. Gelukkig kunnen ze ook weer terug, maar wat kan ik hier aan doen? Wanneer ik planken voor het gaas zet lijkt het mij dat ze daar ook weer tussen gaan en ik ze dus weer kwijt ben. Kan ik ze uitvangen en dan apart houden van de moeder onder een warmtelamp of overleven ze dat niet? Ik hoor graag van jullie.


Ruben89
Website Member
Posts :300

Website Member
2009-04-19 - 14:24:31 send message to Ruben89

hallo,

je schrijft al dat ze weer terug door het gaas kunnen. Ik heb dat ook gehad.
Laat ze maar gewoon lopen is mijn tip. De moeder houd ze wel in de gaten en roept ze terug als ze te ver uit de buurt zijn.
Over enkele dagen zijn ze te groot voor het gaas en blijven ze wel in de ren.
Bij mij liepen de kwarteltjes door alle 6 rennen maar kwamen altijd op tijd terug bij de moeder.
Verder: zoveeel mogelijk met rust laten, dus niet opjagen e.d. en dan moet het goed komen

suc6

mvg, ruben


sylvain
Website Member
Posts :178

Website Member
2009-04-19 - 14:33:25 send message to sylvain

hallo,
ik zou ze ook gewwoon laten lopen , heb vroeger hetzelfde meegemaakt ze liepen zelfs buiten de voliere omdat ik ze teveel opjoegangry maar zijn alle vier terug naar hun moeder gekomen en ik heb ze dan maar gewoon laten doenhappy :)


Chantalliej
Website Member
Posts :27

Website Member
2009-04-19 - 14:42:50 send message to Chantalliej

ik heb nu voor het gaas planken neergezet, dus daar kunnen ze niet meer door. Ik kwam er alleen achter dat 1 jong wel heeeel apart is. Hij heeft namelijk 5 poten. (3 in zijn nek). Alleen zijn de pootjes waar hij op loopt oranje en de pootjes in zijn nek rood. Ook lijken deze verdroogd. Heeft iemand dit al eens meegemaakt? Ik vind het zeer vreemd


goulds75
Website Member
Posts :74

Website Member
2009-04-19 - 15:23:29 send message to goulds75

Dat is wel raar.Heb je foto van??


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2009-04-19 - 16:09:45 send message to roodmus

Mooi hoor ,,Het is nu Kermis tijd,,


termaat
Website Member
Posts :61

Website Member
2009-04-19 - 16:38:17 send message to termaat

vroeger heb ik vleeskuikens gehad, en daar zaten ook wel eens kuikens tussen die een paar extra pootjes er bij hadden bungelen, in de meeste gevallen kan dit verder geen kwaad


Chantalliej
Website Member
Posts :27

Website Member
2009-04-19 - 19:42:52 send message to Chantalliej

Helaas heb ik er twee van de drie binnen moeten halen, omdat de moeder ze niet goed warm hield en ze dus onderkoeld in het nachthok lagen. Ze zitten nu onder de warmtelamp. Ik zal vanavond even een foto maken van de pootjes. We hebben er 1 afgeknipt (klinkt heel zielig). Dit pootje was al afgestorven en hij struikelde er elke keer over. Wat eten deze kleine hommeltjes? Ik heb ze nu opfokvoer gegeven, omdat ik dacht dat ze gewoon tropisch zaad nog niet wegkrijgen. Iemand verder nog een idee wat ik eraan kan doen?


jboe
Website Member
Posts :89

Website Member
2009-04-19 - 20:50:47 send message to jboe

in de handel (of boerenbond) is van die kuikenkruimel te koop. kwartelvoer in poedervorm.
daar eten ze prima van.
kijk wel uit met drinkwater, daar heb ik jaren geleden een aantal kuikens verdronken terug gevonden....


goulds75
Website Member
Posts :74

Website Member
2009-04-19 - 22:55:36 send message to goulds75

De meeste dierenwinkes verkopen kwartelopfokvoer speciaal voor kuikens.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-04-19 - 23:09:44 send message to Ton Koek

Trosgierst en buffalowormpjes vinden ze ook erg lekker.


vandervliet
Website Member
Posts :182

Website Member
2009-04-20 - 00:01:45 send message to vandervliet

bogena sivo start 0-4 wkn. Is speciaal voor kwartels en fazantenkuikens. Ik geef dit ook aan de roul roul, is perfekt.


Chantalliej
Website Member
Posts :27

Website Member
2009-04-20 - 10:40:26 send message to Chantalliej

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Bedankt voor al jullie reacties! Ik heb ze even een nachtje in de gaten gehouden en ze eten en drinken goed. Hieronder de foto van het vreemde pootje van de een. Gisteren was hij felrood, maar nu begint ie al zwart te worden. Ik denk dat hij langzaam afsterft, net als zijn andere twee pootjes die we er al afgehaald hebben. Hier heeft hij trouwens verder helemaal niks van. De gewone pootjes zijn trouwens gewoon oranje net als bij het andere kuiken.

Wat komt er trouwens veel geluid uit zo'n vogeltje zeg laugh :D

http://www.foto-uploaden.nl/upload/9d1a2331ec44d18938c8e8c6d3975cb7.jpg


Chantalliej
Website Member
Posts :27

Website Member
2009-04-21 - 22:13:50 send message to Chantalliej

Goed! Na twee baby's een nachtje binnen te hebben gehouden heb ik ze vandaag toch weer bij papa en mama gezet. De moeder verzorgde de derde ook erg goed. Wat ik wel heel apart vond is dat de extra pootjes van het ene kwarteltje vanzelf zijn afgevallen. Er zit van één pootje nog een heel klein uitstulpinkje, maar daar heeft hij geen last meer van.
Ik vond het wel vreemd dat hij vijf poten had. Heeft iemand anders hier nog ervaring mee?


Robert84
Website Member
Posts :44

Website Member
2009-05-22 - 23:50:36 send message to Robert84

Bijdrage verwijdert


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast


Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 246 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede