Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > wat zijn rustige papegaaien???? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : wat zijn rustige papegaaien????
marco
Website Member
Posts :58

Website Member
2004-06-06 - 09:09:46 send message to marco

ik zit met een probleempje ik wil graag een koppel ducorps kaketoe's kopen maar zijn dit rustige vogels (geen krijsers) ik heb nu dwerg ara's en die krijsen echt veel en ik kan deze niet houden ivm de buren nu wil ik dus een koppel ducorpsen kopen omdat ik denk dat dit rustige vogels zijn heeft iemand hier ervaring mee???? of welke papegaaien zijn geen erge krijsers

mvg marco rijndorp


agtenkr
Website Member
Posts :54

Website Member
2004-06-06 - 10:40:43 send message to agtenkr

Ik heb een koppel grijze roodstaarten, deze hebben nog niet gekrijsd (heb ze nu 3 maanden), ze fluiten alleen op elkaar maar dit is zeker niet storend.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2004-06-06 - 10:43:02 send message to Dennis Fr.

Hallo Marco

wat ik zo`n beetje weet is dat alle kakatoe`s wel scheeuwen.mocht je rustige papegaaien willen zit je vast aan een kleinere soort en dan kom je bij de poicephalus familie
dan moet je denken aan
bonte boeren
roodbuik papegaai
bruinkop papegaai
meyer papegaaien
jardine papegaai
kaapse papegaai

Groeten Dennis


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-06-06 - 12:59:40 send message to Niltava

hmm grijze roodstaarten geen lawaai?? heb een koppel dat inderdaad fluit ed, gelukkig wel redelijk (alleen denkt iedereen en met name vrouwen dat ik naar hen fluit). Een probleem is echter dat ze 's morgens vroeg het gaas van het metaal lostrekken en dan weer loslaten waardoor het er tegenaan knalt.
En hiermee doen ze een wedstrijdje met de caiques.
Gezien het feit dat ze op zolder zitten is dit dus zeer irritant (vooral als ze al om 6 uur beginnen).
Iemand een idee wat er tegen te doen??

Ik denk inderdaad dat pionussen wel stille vogels zijn. Evenals de poicehalessen

Niltava


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2004-06-06 - 21:10:44 send message to goffini

Als de dwergara's al problemen geven zet dan de ducorps maar uit je hoofd.
Ik heb een koppel goffini's gehad, en weggedaan vanwege het geschreeuw ik heb nu dwergara's(severa en maracana) en die vind ik rustig vergeleken met die kleine kakatoe's.
Uitzonderingen altijd daargelaten. Maar wil je dat gokken!?!


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-06-06 - 23:19:07 send message to Hawkeye_NL

Uit ervaring weet ik hoe de dwergara's kunnen zijn. Maar dat is niets bij wat de kaketoes kunnen. Het voornaamste verschil is ook nog eens dat de ara soorten alleen overdag luid zijn en gaan slapen zodra het donker word. De kaketoes gaan juist snachts tekeer. Denk dat je buren daar nog veel meer bezwaar tegen zullen maken.

Ik sluit mij dan ook bij de anderen aan en adviceer dan ook richting de bonte boeren of meyer papegaaien te gaan.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-06-07 - 09:42:37 send message to ParkietenPeter

Ik denk dat alle papagaaien wel eens schreeuwen, zelfs de tamme. Ik heb een edlpapagaai, heel erg tam, fluit mooi , praat leuk en heel soms schrik ik mij rot. Het schreeuwen hoor je wel vaker 's ochtends dan overdag.

Nu weet ik niet of alle edelpapagaaien schreeuwen maar ik heb het idee van wel. Alleen, wat is storend? Natuurlijk. Van kakatoes hoor je dit inderdaad vaak. Van bonte boeren minder.

Succes met jou keuze.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-06-08 - 13:07:55 send message to Karel

De ene vogel is de andere niet, maar dit zijn mijn ervaringen met schreeuwers in de buiten volieres:

Ooit heb ik een koppel Goffini's weg moeten doen vanwege de herrie (6 uur 's-morgens en 5 uur 's-avonds). Echt niet uit te houden!
2 koppels kleine geelkuiven heb ik nooit gehoord. Die waren vrij zwijgzaam (behalve alleen gehouden mannen van +4 jaar oud zijn weleens luidruchtig)
Ook een koppel ara manilata's moest vertrekken, die begonnen al om 4 uur 's-ochtends.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 179 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede