Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > hoe oud rose kakatoe Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : hoe oud rose kakatoe
mila86
Website Member
Posts :111

Website Member
2009-04-10 - 20:56:24 send message to mila86

ik vroeg mij af hoe oud kan een kakatoe worden ???
en tot hoe oud gaan ze door met kweken...
iemand ervaring hiermee??


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2009-04-11 - 10:21:36 send message to Rogert

Uitzonderingen daar gelaten, maar een rose kan tot 20-25 jaar kweken en een gemiddelde leeftijd is 35 jaar.

Hoe eerder je begint met kweken des te beter is het voor de vogel. Om met de kweek op 20 jarige leeftijd te beginnen kan voor complicaties zorgen.

Waarschijnlijk zul je ook reacties krijgen dat rose's 60 jaar kunnen worden, maar dit zijn echt uitzonderlijke gevallen. Ik denk dat je in Nederland geen één vogel vind die zo oud is.

Evenals ara's die uitzonderlijk mensen kunnen overleven, zijn dergelijke gevallen uiterst zeldzaam. Zie het maar als een mens die 120 wordt. Onze gemiddelde leeftijd is 74 jaar en wij kunnen voor nakomelingen zorgen tot onze 35e.


mila86
Website Member
Posts :111

Website Member
2009-04-11 - 10:31:42 send message to mila86

oke dan.
ik heb nu een koppel van 10 jaar en ik dacht dat ze misschien tot 20 jaar kweekte.
dit koppel gaat niet meer weg kweekt super en voetballen niet met eieren.

en die leeftijden van 60 tot 100 jaar zijn zeker uitzonderlijk alhoewel ik een koppel lori's van de blauwe bergen ken die nu 40 jaar oud zijn en tot 2 jaar geleden hun nestje nog hadden dat vind ik ook wel bijzonder.



blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2009-04-11 - 12:28:23 send message to blg

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Onze gemiddelde leeftijd is 74 jaar en wij kunnen voor nakomelingen zorgen tot onze 35e.

De gemiddelde Nederlandse vrouw ovuleert tot haar vijftigste levensjaar en kan dus zwanger worden.
En voor de mannen geld een nog hogere leeftijd dat ze nakomelingen kunnen verwekken.

35 jaar is de gemiddelde leeftijd voor in het wild levende, in gevangenschap levende worden veel ouder en is een leeftijd van 60 jaar te verwachten, hoelang ze kweken zal voor een groot deel van de verzorging afhangen.

Kij eens op,
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cacatuidae



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 154 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede