Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > jonge kwarteltjes dood, Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


waaksens
Website Member
Posts :15

Website Member
2009-04-18 - 14:38:25 send message to waaksens

Hallo

Geld het zelfde met kippen??
Als je die in de broedmachine uitbroed gaan ze dan zelf ook niet broeden??
Want ik heb hollandse kuifhoenders en die wou ik graag ook in een broedmachine uitbroeden dus??

Alvast bedankt>

MVG Anne Mulder


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-04-18 - 19:18:03 send message to chrislaevers

Ik denk dat dat geen verschil maakt. Mijn eerste aangekochte kippen waren heel waarschijnlijk broedmachine en die hebben wel gebroed. Niet allemaal tegelijkertijd natuurlijk.
Ik denk dat het eerder afhangt van hoe rustig en hoe geschikt de aangeboden nestplaatsen zijn.
Bij mij begon er een kip dan te broeden in de nestkasten van het kippenhok op poten.
Na twee of drie of zelfs na vier dagen verplaatste ik die kip samen met haar eieren naar een aparte ren met een broedhok voor haar alleen. Na een half uurtje of zo na de verplaatsing gaat ze dan in dat hok kijken. Dat is een heel gedoe dat in stappen verloopt : eerst de ingang vinden, dan eens binnen kijken, dan een stapje naar binnen zetten, terug buiten komen en dan weer naar binnen...en dan zie je haar niet meer en zit ze knus op haar eieren.
Blijft een kip bij de andere kippen op haar eieren zitten dan wordt het moeilijk omdat de andere kippen vaak bij haar op die nest hun ei gaan leggen.
Vroeger op een groot erf met stallingen en schuren ging een broedse kip vaak op de gekste plaatsen broeden apart van de andere kippen en de normale slaapplaats en/of legplaats.
Van oorsprong zijn kippen eigenlijk junglehoenders en net zoals de kwartels zoeken ze voor een broednest een rustige plek weg van de andere soortgenoten.
Hopelijk heb je hier iets aan.

Christine.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 157 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede