Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > webcam etc Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2009-04-07 - 19:19:58 send message to Niltava



Gert Jan
Website Member
Posts :191

Website Member
2009-04-07 - 19:53:03 send message to Gert Jan

Bedankt,
Heb ik in ieder geval vanavond wat te doenjavascript:smileyInsert(topicform.message,%20'wink ;)');


Gert Jan
Website Member
Posts :191

Website Member
2009-04-07 - 19:59:59 send message to Gert Jan

Er staat in bovengenoemde link van Niltava een wel treffende omschrijving van het stukje software (pico2000) wat wordt meegeleverd met de draadloze cams waarmee hier op v.a. geadverteerd wordt. Ik wilde het jullie niet onthouden.

Pico 2000
All we can say about this one is don't waste any time and certainly no money on this loser of a program. It will lock up your computer and operating system no matter what drivers you use or any way you configure it. It has support for multiple cameras and is supposed to work with the 4 port video capture boards. Stay away! Most users refer to this program as "Pico Crap".



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-04-07 - 20:05:37 send message to Karel

happy :)
Dat is duidelijke taal. In ieder geval 149 euro bespaard!


Tens
Oud Lid
Posts :204

Oud Lid
2009-04-08 - 12:34:10 send message to Tens

Een draadloze camera van hoge kwaliteit voor een goed beeld met afstandsbesturing, hoge zoom enzovoorts kost je minimaal 175 euro excl. btw (ter vergelijking: een goede ethernet camera kost je ongeveer de helft).

Deze camera's hebben high-end beeld maar zij zijn vaak niet geschikt voor buiten. Voor een schuur of afgeschermde voilere zijn ze mogelijk wel toepasbaar maar dat hangt van je netwerk af en van de omgeving.
Je hebt wel stroom op locatie nodig en de camera moet binnen het bereik van je Wifi netwerk in en om het huis kunnen vallen, tenzij je een harddisc recorder plaats bij je camera en de beelden niet live hoeft te zien.

Betaalbare Wifi camera's die geschikt zijn voor in de voilere zelf of voor buiten gebruik zijn nog veel moeilijker te vinden; ongeacht of deze draadloos zijn.

Voor de helft van de prijs die de high-end camera's kosten heb je de reeds bekende camera's die ook niet geschikt zijn voor buiten, maar die beschermd wel zouden moeten blijven functioneren.
De bekende merken hebben draadloze camera's vanaf ongeveer 60 euro die alle extra functies missen.

Ik mag niet expliciet producten noemen of hyperlinken vanwege de forum regelementen.

Voor een goed beeld dien je uit te kijken naar de nieuwe maar prijzige 54Mbps 802.11g Wifi camera modellen. Als je het vetgedrukte invoert in een zoekmachine dan kom je al een heel eind.
Bijna iedere Wifi beveiligingscamera van dit type bezit over een bewegingssensor die je videobeelden naar je E-mail adres zou kunnen verzenden en / of zou kunnen opslaan op een harde schijf van een recorder op locatie of van een PC.
Dit vereist wel een gemiddelde kennis van electronica en software.

De oudere 11Mbps 802.11b Wifi modellen leveren beduidend minder goed beeld en geluid en leveren dus geen verbetering op het bestaande systeem.

Verwacht geen wonderen van goedkope camera's voor buiten het huis. Verwacht ook niet dat ze goed werken op lange afstand. Hetzelfde geldt voor Dlan camera's via het lichtnet.
Ik heb reeds aangegeven wat de nadelen en vereiste zijn van de diverse systemen en als er voor draadloos wordt gekozen blijf je in zekere mate altijd de beperkingen houden die je nu gewend bent. Het enige dat je kunt proberen is om de huidige situatie te verbeteren, tenzij je een kapitaal wilt investeren in je draadloze camera systeem. In dat geval leverd een ethernet oplossing vele malen meer rendement (of je hiervoor {veel} gaten moet boren is ook maar de vraag want ook hier zijn veel oplossingen voor te bedenken waaronder bestaande leidingen, kabelgoten en minder conventionele aansluitingen vanaf een router).


Glansspreeuw
Website Member
Posts :199

Website Member
2009-05-21 - 17:16:41 send message to Glansspreeuw

Wat zijn de ervaringen met camera's in de volière voor gewoon privé gebruik. Dus camera's die geen beelden op het internet moeten doorsturen maar gewoon te bekijken zijn op je eigen computer?

Spreken we hier dan over andere toestellen dan deze hiervoor reeds beschreven?

Mijn bedoeling is om de nesten van mijn vogels te voorzien van een camera (draadloos) en de beelden dan van binnen in huis te bekijken.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 250 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede