Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Nieuwe voliere met kakariki's en..............................? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Nieuwe voliere met kakariki's en..............................?
cardwizard
Website Member
Posts :3

Website Member
2009-03-22 - 18:58:53 send message to cardwizard

Hoi

ik heb nu een koppel kakariki's in een 6 kantige voliere , graag gun ik ze iets meer ruimte en zit te denken om een voliere te kopen van 2,50 x 1,80 x 1,00 (lxhxd), graag had ik het nog groter gehad maar ik heb simpelweg de ruimte daar niet voor

Hier komt dus mijn koppel kakariki's in maar zou graag minimaal een ander soort erbij doen (het maakt me weinig uit wat)

Wat kunnen jullie me aanraden of kan ik het beter helemaal niet doen ? en hoe moet ik er mee aan als ze willen broeden

Graag jullie info



stefke2
Website Member
Posts :68

Website Member
2009-03-22 - 19:42:41 send message to stefke2

valkparkieten gaan goed samen met kakariki's.
Het zijn allebij rustige vogels, maar er bestaan natuurlijk wel uitzonderingen.

gr stefke2


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2009-03-22 - 20:05:36 send message to digipeet58

ik heb jaren kakeriki's gehad.
had ze toen samen met grasparkieten, zebravinken en rijstvogels. later chinese dwergkwartels op de grond, die hebben zelfs een nest van 10 jongen grootgebracht.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2009-03-22 - 20:35:14 send message to Daniel

In een voliere van die maat zou ik er niks extra's bij doen. Misschien een koppel kwartels maar meer niet.


XjosX
Website Member
Posts :74

Website Member
2009-03-22 - 21:33:30 send message to XjosX

quote
Nieuwe voliere met kakariki's en ...

... wat je zelf wilt.

Als je een bepaalde vogelsoort graag ziet, zoek je gewoon even op google of ze niet te aggressief zijn en klaar is kees. happy :)

Voor de beste broedresultaten houd je best alle kopels gescheiden. Als je geluk hebt kun je broeden met twee koppels in één volière, maar of dat veel jongen zal opleveren?
Groeten


cardwizard
Website Member
Posts :3

Website Member
2009-03-22 - 22:30:26 send message to cardwizard

Bedankt voor de reacties , het gaat me niet om "het fokken" maar puur voor het gezelschap , als ze willen geen probleem natuurlijk (ze hebben nu ook een nest)

Het gaat me er dan ook puur om dat alles goed samen gaat zonder oorlog

Zebravinken en een paar kwartels is me goed zat af
Vind zebravinkjes zelfs wel leuk met dat gekwetter , maar zoiets zou ik nooit bij elkaar instoppen eerlijk gezegd


112marc112
Website Member
Posts :378

Website Member
2009-03-30 - 18:17:33 send message to 112marc112

ik zou gewoon nog een koppel kakariki's kopen en tijdens de broedperiode ze gescheiden zetten (in de andere voliere)

grts marc


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-03-30 - 19:03:56 send message to Max.Weijers

Als zebravinken gaat mischien gaan wevers dan ook wel? Die maken van die leuke zelf gemaakte nesten.


Robert84
Website Member
Posts :44

Website Member
2009-05-22 - 23:59:24 send message to Robert84

Hoi,

Is het mogelijk om een koppel swiftparkieten samen te houden met koppel kakariki's???


112marc112
Website Member
Posts :378

Website Member
2009-07-07 - 16:40:54 send message to 112marc112

ze zeggen dat je sommige vogels niet bij elkaar kunt zetten maar ik heb zebravinken kakariki's grasparkieten kanari's catherina's en chinese dwergkwartels bij elkaar gehad zonder problemen...
ik heb dan wel een voliere van 6 bij 2 bij2 meter maar ze konden gewoon samen op een stok zitten hoor

grts marc

p.s. hiermee bedoel ik dat het ook van het gedrag van de vogels afhangt


gravaka
Website Member
Posts :283

Website Member
2009-07-07 - 21:21:04 send message to gravaka

hallo

kakariki's kun je makkelijk in die maten houden qua voliere.
ik heb zelf 4 koppels in een vlucht van 2.20 bij 2.00 bij 1.00 en een nachthok van 2,50 bij 0.60 bij 1.00 en heb er elk jaar goede broedresultaten van.

je kunt er van alles bij in doen wat zachtaardig is.
bijvb. valken grasparkieten(niet te veel koppel zowel genoeg blokken inhangen) princess of wales swiften veelkleuren.dit alles is na mijn ervaring altijd goed gegaan.

kakariki's zijn absoluut geen rustige vogels vergeleken met de valken.ze zijn erg actief en nieuwschierig en zitten weinig stil.

heel veel succes.

grtz yvonne


112marc112
Website Member
Posts :378

Website Member
2009-07-08 - 15:20:12 send message to 112marc112

dat klopt maar ze maken ook bijna geen geluid


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2009-07-08 - 17:50:47 send message to whitebulldog

kakarikies zijn vrij gemakkelijke vogels, enkel in de broedperiode kan de man wel eens fel worden, maar ook dat verschilt weer per vogel.
zou er niet te grote vogels bij kopen gezien je ruimte.
wellicht grasparkieten, catharin's bourks? wat je zelf ook een leuke vogel lijkt, jij moet er immers tegenaan kijkne, van genieten, en verzorgen, ik zou ze alleen tegelijk plaatsen met je kakarikies, zodat er nog geen eigen"stek /terretorium "is


gravaka
Website Member
Posts :283

Website Member
2009-07-09 - 18:52:06 send message to gravaka

misschien scheelt dat per kakariki maar die van mij hebben best wat herrie.(geen probleem hoe meer hoe mooier)

zal ze idd wel tegelijk in het verblijf plaatsen.


PauluZ
Website Member
Posts :2

Website Member
2009-07-15 - 23:37:39 send message to PauluZ

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Wij hadden catarina's swiften en een koppel kakariki's in een vlucht van 2.75 lang en 1.25 breed.
dit ging goed totdat de papariki en mamariki aan gezins uitbreiding gingen denken. vooral pa ontpopte zch als een ware terrorist en jaagde vooral de catharina s door de hele vlucht.

aangezien we 2 catharina popjes in een blok met 3 jongenen 4 eites hadden, hebben we voor de kakariki s een tweede vlucht van 3 meter gemaakt.

Vandaag het stel verhuisd en je merkte dat de catharina s helemaal tot rust kwamen.

Nu nog uitzoeken of we andere grote parkieten bij de kakariki s gaan zetten of een ander kopeltje kakariki s

Is wel een heerlijk gezicht de kakariki's met alle ruimte rond te zien vliegen.



gravaka
Website Member
Posts :283

Website Member
2009-07-17 - 12:45:48 send message to gravaka

heb wel een koppel gele GVH kakariki's waarvan de man een echte terrorist is tegenover de andere kakariki's.

je zou er een koppel valken bij kunnen doen of grasparkieten maja die zijn wel een stuk kleiner.
maar je hoeft dan niet bang te zijn dat ze die afpikken tijdens de broedperiode want bij mij hangen de grasparkieten dan bij de kakariki's aan de staart als ze er genoeg van hebben.

succes.




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 245 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede