Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Waarom leggen mijn Chinese dwergkwartels geen eieren Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Waarom leggen mijn Chinese dwergkwartels geen eieren
tomhuigen1
Website Member
Posts :185

Website Member
2009-03-18 - 19:53:24 send message to tomhuigen1

Hallo,

Ik heb vorig jaar een triootje chinese dwergkwartels gehad maar ik heb nooit eieren gezien.
nu heb ik weer een triootje gekocht en zie ik weer geen eieren.
Wat doe ik fout? ik geef ze frutti patteé en tropische vogels voer en zand voor de spijcevertering.

Ik hoop graag op een reactie


Ruben89
Website Member
Posts :300

Website Member
2009-03-18 - 20:16:48 send message to Ruben89

hallo,

als ze buiten lopen is het nog te vroeg voor eieren. Bij mij zijn er nog maar 1 of 2 van de 15 kwartel die af en toe een eitje leggen. Het moet eerst warmer worden. dan gaan ze wel leggen.

mvg, ruben


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2009-03-18 - 20:26:49 send message to digipeet58

ik heb ook een trio.
heb elke week 1 eitje,
weet niet van welke,
maar ik heb ze nog wel binnen.
geduld is een schone zaak.
niet wanhopen.
komt wel als het warmer wordt.
Peter


tomhuigen1
Website Member
Posts :185

Website Member
2009-03-18 - 20:41:33 send message to tomhuigen1

Ok bedankt voor jullie reactieshappy :)


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2009-03-18 - 20:52:47 send message to lZebravinkjel

Ik heb even bij je voliere gekeken. Ziet er goed uit. Mijn kwartels beginnen meestal pas in juli met hun eerste legsel (dit gaat al 10 jaar zo).
Ik zie dat je wel schuilmogelijkheden hebt gemaakt maar mijn ervaring is dat de kwartels daar inderdaad niet zo snel in gaan. Het gaat bij schuilmogelijkheden dan ook eerder om bijvoorbeeld een hoopje stenen/bos takken waar ze zich achter uit het zicht kunnen onttrekken. Misschien kun je daar eens naar kijken happy :)


birdies
Website Member
Posts :143

Website Member
2009-03-18 - 22:43:38 send message to birdies

Het eerste eitje van mijn japanse kwartels, die buiten zitten, heb ik altijd tussen 1 & 8 april.

Inmiddels zijn 2 van de 3 al zo bejaard dat ik me afvraag of die nog wel dooiers hebben of het kunnen opbrengen laugh :D


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-03-18 - 23:37:20 send message to Ton Koek

Geef ze dagelijks een paar meelwormen per dier en je zal zien, dat doet wonderen.
Ik heb al 2 bezette nesten, een met 9 en een met 6 eitjes.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-03-19 - 11:00:02 send message to chrislaevers

Kan het dat hennen en hanen gekweekt vorig jaar nog niet klaar zijn voor lenteleg?
Ik zit nu met een oude haan en een hen die waarschijnlijk nog geen jaar oud is. Ook het tweede koppel is van vorig jaar.
Tot nu toe geen enkele ei. Mijn oude hen die legde met periodes het hele jaar door al dan niet in nest bebroed.

Ton, succes met deze grote nesten!

Christine.


Frankies
Website Member
Posts :162

Website Member
2009-03-19 - 11:09:06 send message to Frankies

Christine
Chinese dwergkwartels zijn al legrijp op +/- 8 weken.
Ik doe vooral aan machinebroed, en als de jongen op kleur zijn, duurt en nog slechts een week of 2 vooraleer ze de eeste eieren leggen.


tomhuigen1
Website Member
Posts :185

Website Member
2009-03-19 - 14:58:38 send message to tomhuigen1

Hallo,
Ik heb vandaag tot mijn grote verbazing toch een eitje ontdekt.
nou is alleen mijn vraaf of deze niet van mijn valkparkieten is, omdat er een deuk inzat en hij precies ondereen zitstok van de vogels lag weliswaar achter een paal maar er zat wel een deuk in. hij is ong 2 cm lang en geheel wit er zat wel net zoals bij een kippenei eigeel en eiwit in.
misschien weet iemand hoe ik een foto kan plaatsen want daar ben ik nog niet achter


tomhuigen1
Website Member
Posts :185

Website Member
2009-03-19 - 15:02:43 send message to tomhuigen1

Hallo,
op mijn site staat als laatste foto het eitje ik hoop dat iemand hier iets aan heeft


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-03-19 - 15:58:00 send message to Karel

De bovenste is een valkparkieteneitje en de vierkante is een kauwgompje wink ;)

Kwarteleieren zijn over het algemeen bruin tot groen, maar niet spierwit. Nog even geduld dus en, zoals Ton schrijft, af en toe een meelwormpje zolang er nog zo weinig natuurlijke insecten zijn.


BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2009-03-19 - 21:17:20 send message to BZB

quote
Geef ze dagelijks een paar meelwormen per dier en je zal zien, dat doet wonderen.



Kleine kanttekening: een paar meelwormen per kwartel is mijns inziens teveel, zeker voor het haantje, dat kan hier erg fel van worden.

Overigens is het beter kwartels koppelsgewijs te houden. Ze gaan dan eerder en beter tot broedden over en bij het uitkomen van de eieren heb je ook geen last van de andere hen.

wat is er met het trio van vorig jaar gebeurd? En hoe oud is dit nieuwe trio?

En weet je zeker dat het 2 hennen en een haan zijn? je kunt dit zien aan de keeltekening, een soort witte teugel onder de snavel. Dat zijn de haantjes.

Kwarteleieren hebben een schutkleur, van lichtbruin tot donkergroen


BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2009-03-19 - 21:22:28 send message to BZB

heb even je voliere bekeken:
je hebt beukesnippers liggen, dit is prima spul. Kun je ergens in een hoekje ook een zandbak maken zodat je kwarteltjes een zandbad kunnen nemen? gewoon metselzand is prima

je zilverkleurige kwartel is een haantje


tomhuigen1
Website Member
Posts :185

Website Member
2009-03-20 - 07:23:59 send message to tomhuigen1

hallo mijn trio van vorig jaar is door plotselinge temperatuurwisseling dood gegaan
maar dank jullie wel voor jullie tips.

tom


jordy87
Website Member
Posts :17

Website Member
2009-03-20 - 21:33:56 send message to jordy87

geef ze ook ongeveer 2 keer in de week meelwormen en heb er ook al een stuk of wat eitjes liggen, toch wel een aanrader!

gr jordy



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 276 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede