Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Pruimekoppen samen in blok? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Pruimekoppen samen in blok?
Tenzi
Website Member
Posts :261

Website Member
2009-03-10 - 18:51:17 send message to Tenzi

Hoewel ik al jaren pruimekoppen heb, zie ik dit jaar voor het eerst (bij een nieuw stel) dat de man ook in het blok zit. Ik heb ze beiden al dagen niet meer gezien, maar er wordt flink gegeten, dus ze zijn er nog wel.
Bij australische parkieten zie je het vaker dat ook de man veel in het blok zit, maar dit had ik bij aziaten nog niet eerder gezien.
Hebben anderen ook deze ervaring?


catteeuw
Website Member
Posts :96

Website Member
2009-03-10 - 20:04:16 send message to catteeuw

ik zie dit toch vaak bij mijn halsbanden , ik heb 1 koppel pruimkopjes en hebben de blok nog maar 4 dagen , ze gaan er nog niet in dus kan ik niet zeggen of zij dit ook doen of niet , is ook hun eerste kweekjaar maar bij halsbanden zie ik dit regelmatig .


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2009-03-10 - 20:17:27 send message to whitebulldog

hoi tenzi,

Ik heb vorig seizoen ook een koppel pruimen gekocht , en ze wilden heel het jaar niet ëcht"veel van elkaar weten, ze tollereeden elkaar wel, maar de man is half tam en heeft meer oog voor mij zo lijkt het wel.
nu hangen de blokken iets langer dan een week in de volliere, en de pop is nu aan het "twijfelen"tussen 2 blokken, vreemd genoeg kiest zij tussen een neophemablok, en een blok van mijn grasparkieten/catharina's dit terwijl er een 2 blokken voor de pruimen hangen van 40 bij 25 bij 25 cm, maar ook de man gaat al regelmatig bovenop het blok zitten, en steekt al geregeld zijn kop in het gat, ik heb hem nog niet binnen zien gaan, maar lijkt dit wel van plan.
gr
Michel, en succes met je kweek


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2009-03-10 - 20:29:02 send message to P.Rooth

Hallo
Heb enkele stellen pruimekopjes en niet ieder stel is hetzelfde , het ene stel gaat met z'n tweeen het blok in het andere stel daar hoeft de man het niet te proberen om het broedblok in te komen wat later als er jongen te voeden zijn weer wel mag is bij mij bij ieder stel anders
maakt het ook wat leuker zie je ook weer een ander gedrag dan verwacht .

Paul


sylvain
Website Member
Posts :178

Website Member
2009-03-10 - 20:53:25 send message to sylvain

volkomen mee eens paul bij mij mag de man nu ook het blok niet in maar als er jongen zijn vanaf dag èèn happy :)


Tenzi
Website Member
Posts :261

Website Member
2009-03-12 - 18:49:22 send message to Tenzi

Bedankt voor jullie reacties. Ik zal het gewoon maar afwachten. Meer kun je vaak ook niet doen, nietwaar?


sylvain
Website Member
Posts :178

Website Member
2009-03-14 - 15:52:41 send message to sylvain

afwachten is inderdaad soms de beste optie happy :)


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2009-03-17 - 19:12:54 send message to denegon

ik heb ook een koppel waar de man regelmatig in het blok gaat en er dan lang in blijft maar ook koppels die dat helemaal niet doen dus kan altijd anders zijn.
wel leuk dat gedrag te bestuderen steeds weer anders.
dat houd de hobby leuk
groetjes egon



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 243 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede