Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Onzin Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Onzin
Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-03-07 - 19:45:44

Sorry hoor maar ik heb nog nooit zon onzin gehoort. Als jullie het allemaal beter weten zech dan ook eens hoe het wel zit.


XjosX
Website Member
Posts :74

Website Member
2009-03-07 - 19:50:09

Hoe het hier wel zit? Je bent 14 jaar, doet alsof je alles weet van vogels.
JIJ kan hier veel meer leren van alle leden hier dan omgekeerd. Je start hier topics waar je niets van afweet. Je geeft commentaar op topics waar je niets van afweet.
Misschien moet je wat meer lezen ipv van schrijven, zo zul je nog het meeste bijleren.


marie rose
Website Member
Posts :377

Website Member
2009-03-07 - 20:22:11

en waar over gaat die onzin? kan het niet goed volgensad :(


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-03-07 - 20:27:46

Dat is het juist jullie zeggen steeds dat ik 14 ben en nergens wat van afweet. Nou warom zeggen jullie mij dan niet hoe het wel zit?


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-03-07 - 20:28:07

Ps. op een ander forum hebben ze mij wel bedankt voor het topic.


Ruben89
Website Member
Posts :300

Website Member
2009-03-07 - 20:45:59

hallo,

misschien is het handig als je een topic opent, eerst eens te zoeken in het forum om geen dubbele dingen te krijgen.
Ook reageer je soms wat vreemd in bestaande topic, zoals over de bonte boer, waarin jij ineens de 3 soorten gaat geven en ook nog je eigen vogels gaat opnoemen(heeft in mijn ogen niets met de vraag te maken).
en verder. domme vragen bestaan niet... dus als je iets niet weet kun je altijd een vraag stellen(na zelf-zoeken natuurlijk, forum en google)

mvg, ruben


mezorro
Website Member
Posts :40

Website Member
2009-03-07 - 21:05:34

volgens mij zijn hier ook mensen die je "bedanken" voor je reacties.........


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-03-08 - 01:47:14

Max, hier wordt niemand wijzer van. Probeer je eens op te stellen als een beginnende liefhebber. Je zal zien dat veel mensen je dan graag helpen bij alles wat je weten wil.


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-03-08 - 09:20:10

Oké volgens mij is een forum voor mensen die niet alles over vogels weten, Dus vind ik het alleen maar geweldig als jullie mijn beweringen verbeteren, maar dat hebben jullie nog geen een keer gedaan. Jullie zitten mij alleen maar af te kraken. En daarbij komt dat van die bonte boer heeft er wel iets me te maken, want op het begin staat dat hij er alles van wil weten beter 10 dingen te veel als te kort en hij geeft aan dat het wildvangvogels zijn, dus wil ik vertellen wat ik ook allemaal vildvang heb en dat die juist wel tam zijn. (nouwja tam ze eten uit men hand)

Gr.Max.W

Ps. ik zal het warderen als de volgende keer als ik weer iets fouts schrijf (wat ook mag, omdat daar andere mensen voor zijn die het wel weten en kunnen verbeteren) Het dan ook daadwerkelijk verbeteren inplaats van alleen maar te zeggen dat het niet klopt.

En wat ik dus al helemaal niet kan snappen is dat dat toppic over vererving is afgesloten, want jullie zeggen allemaal dat ik niet weet hoe het zit, maar ik weet het nog steeds niet.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2009-03-08 - 10:32:01

quote
En wat ik dus al helemaal niet kan snappen is dat dat toppic over vererving is afgesloten, want jullie zeggen allemaal dat ik niet weet hoe het zit, maar ik weet het nog steeds niet.




Zou het niet komen omdat je verkeert begind met het openen van een topic.

quote
Hallo

Ik zal eerst even uitleggen hoe het zit bij vogels.


Als je zo een topic opent moet je wel zeker zijn van je uitleg, maar het blijkt dat je nogal wat fouten maakt. Dit gebeurd regelmatig in verschillende topics en dat gaat knagen bij forumbezoekers.
Ga geen artikels van het internet plukken waar je zelf niet voor 100% achter kunt staan.Je kunt namelijk ook foute artikels hierheen kopiëren en dan krijg je deze problemen.
Wat jij moet doen is veel lezen, heel veel lezen en luisteren wat anderen je zeggen. Als je vragen hebt kun je ze hier stellen er is altijd wel iemand die je wil helpen, maar kom niet met allerlei beweringen waar je zelf niet achter kunt staan. Wij zijn allemaal klein begonnen dus daar hoef je jezelf niet voor te schamen.

Gelukkig ben je niet de enige welke dit doet dus je staat niet alleen.shocked 8O

Groeten Meyerwink ;)


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-03-08 - 10:35:03

Oké u hebt gelijk ik het beter zo kunnen beginnen (ik zal eens PROBEREN uit te leggen hoe het met de vererving zit), maar ik heb het niet van internet afgehaald.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2009-03-08 - 11:07:53

Je had beter even kunnen kijken onder zoek in forum om daar met het zelfde topic verder te gaan. Als je op een forum als VA met dit soort onderwerpen begind moet je iets meer ervaring hebben. En niet overkomen als, ik weet het en zal het jullie wel eens even uitleggen hoe het moet.

Ook met opmerkingen als
quote
Het zijn gewoon dierenbeulen die papegaaien alleen houden.

kun je problemen verwachten.

Maar ik heb geen zin om jou bij elke fout op je vingers te tikken. Let zelf op wat je schrijft en neem niet te grote stappen want je struikelt gegarandeerd.

Groeten Meyer
wink ;)


Tens
Oud Lid
Posts :204

Oud Lid
2009-03-08 - 12:03:36

Max heeft gelijk wat betreft het in twijvel trekken van informatie alleen omdat het geschreven is door iemand die jong is of net begint in de hobby (of als nieuweling wordt gezien).

Veel oudere hobbyisten in elke tak van sport gaan er heel dom vanuit dat je dan maar alle informatie van internet af plukt. Dat slaat echt helemaal nergens op.
Alsof er geen verkeerde informatie door ervaren kwekers wordt verspreid. Veel van hen werken met verouderde boeken, of boeken die veelal met behulp van internet worden samengesteld en gnostische kennis; die zouden net zo goed in twijvel getrokken mogen worden.

Kennis die van een kweker af komt is wat mij betreft net zoveel waard als kennis die van een school of internet af komt.
Want verassing: vogelarena is OOK internet en iedereen is hier annoniem dus kun je gewoonweg niet stellen dat iemand niet over de juiste bronnen beschikt. Misschien is Max wel aan het studeren voor bioloog, weten wij veel?

Dat neemt niet weg dat Max misschien wat handiger om had mogen gaan met zijn communiceren maar wat mij betreft moet iedereen dat maar voor zichzelf bepalen: het voordeel van internet is dat je jezelf niet veel aan hoeft te trekken over hoe iemand schrijft. Je kunt net zo goed toch even reageren.

Hou de eer aan jezelf zou ik zeggen.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2009-03-08 - 12:31:32

quote
Gelukkig ben je niet de enige welke dit doet dus je staat niet alleen.



Ze hebben elkaar gevondenlaugh :D


Groeten Meyerwink ;)


Marc_o
Website Member
Posts :120

Website Member
2009-03-08 - 12:36:13

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik ben het met Tens eens, over hoe men hier wordt benaderd als beginneling. Toen ik me inschreef was dat omdat ik een droom had, namelijk het houden en kweken van vogels. Toen ik hier wou informeren naar bijvoobeeld hoe ik mijn voliere moest inrichten en andere vragen kreeg ik van verschillende leden te horen dat ik me moest gaan verdiepen, dan vraag ik me af wat het nut van dit soort fora is? Het delen van ervaringen van gerespecteerde kwekers noem ik ook verdiepen, hier leert men van. Door het delen van deze informatie krijgt men een andere kijk op een bepaalde situatie. Tuurlijk zijn er mensen bij die met 21 jaar meer ervaning hebben dan ik met mijn 21 jaar, maar je mag niet iedereen over een kam scheren. Ik heb op aanraden van een gerespecteerd roseicollis kweker die ik hier heb leren kennen het welbekende boek van Dhr. van den Abeele aangeschaft wat ik nu door aan het nemen ben. Dus mezelf verdiepen doe ik wel degelijk, maar geef mensen en vooral beginners ook de kans om zich te verdiepen en niet meteen beginnen te roepen bij het eerste topic dat men start dat diegene zich moet gaan verdiepen. En als beginner groeit men ook, misschien heeft de starter van dit topic al jaren ervaring en is opgegroeid met vogels, dat is iets wat ik niet weet. Samenvattend vindt ik dat men hier anders om moet gaan met vragen van beginners en zich ook anders op moet stellen.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-03-08 - 12:54:18

Ik heb het ook niet gevolgd en reageer uitsluitend op deze berichten als dat mag.

Of je nu 14 of 50 bent dat maakt niet uit. Als beginnend vogelliefhebber maak je een leerproces door waarbij je informatie leert te vergaren en dan een plaats te geven. Dat is soms een bots- en blutswerk.

Ik vind wel dat de info afkomstg van mensen met ettelijke jaren ervaring in vogelhouderij zeer waardevol is, zelfs als de kweekstijl niet de mijne is.
Info op internet is soms foutief : bv foto van een wever met verkeerde benaming.

Max, blijf schrijven en blijf vragen stellen.
Probeer een beetje te werken aan de manier waarop je een bericht schrijft. herlees je bericht en tracht je in te beelden hoe deze zou overkomen.
Ik moet dat ook nog altijd doen en ik ben over de vijftig. 't Is gewoon een beetje leren, een beetje wikken en wegen met woorden en zo.

Als het moet, stel je vragen opnieuw maar op een andere manier. Dat is ook leren en dat doen we allemaal op tijd en stond.
Niet opgeven!

Christine.




Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 184 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede