Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kweekkooi pennanten/ roodvleugelparkiet Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kweekkooi pennanten/ roodvleugelparkiet
Pastis
Website Member
Posts :111

Website Member
2004-06-01 - 23:48:45 send message to Pastis

Kan men pennanten en roodvleugelparkieten ook in kweekkooien plaatsen? Zo ja , hoe groot zou ik die moeten maken.

groeten Pastis


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-06-02 - 08:55:27 send message to Karel

Pastis, als het al zou kunnen, vind je het dan niet een beetje zonde om zulke mooie grote vogels geen buitenvoliere te geven, waarin je ze kan zien vliegen?
Of heb je daar geen ruimte voorsad :(?


Pastis
Website Member
Posts :111

Website Member
2004-06-03 - 10:35:52 send message to Pastis

Euh , ja ik heb er de ruimte voor, maar moet de voliere nog bouwen. Heb ondertussen menig dicussie gehad met mijn wederhelft ivm de inplantatie in de tuin. Daar ik een schuur heb van zo'n 14 m bij 4,5m en die voor een stuk moet afgebroken worden ging de voliere op de vrijgekomen plaats gebouwd worden. Nl 5m op 4m.
Komt nu dat ons vrouwlief daar liever een terras zou willen. Eerst gingen we het terras en de voliere combineren, maar daar is de vrijgekomen ruimte te klein voor. Of ik zou een wandvoliere moeten bouwen. Blijft ook nog het probleem dat de rest van de schuur ook nog toegankelijk moet blijven. Daarom dacht ik om eerst in de schuur een kweekvoliere met ruime afmeting te bouwen.
Daar de zon ook nog es de hele namiddag pal op de eerstgekozen plaats schijnt en dit een wind vrije plek is, denk ik dat het geen zo'n goed idee is om daar de voliere te bouwen.

Mvg Stef "alias Pastis"


Pastis
Website Member
Posts :111

Website Member
2004-06-03 - 10:39:28 send message to Pastis

Nog een toevoeginkje,

wanneer de voliere gebouwd is, dan kan ik eventuele nakweek in de kweekkooien verplaatsenhappy :)wink ;)

Mvg


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-06-03 - 17:10:05 send message to Karel

happy :)
quote
Heb ondertussen menig dicussie gehad met mijn wederhelft ivm de inplantatie in de tuin
laugh :D Bekende discussie maar dat is nu eenmaal een onderdeel van de vogelhobby Stef, en dan hebben we het nog niet eens over de discussie die je krijgt als je eens een paar (te) dure vogels wilt aanschaffen laugh :D.

quote
Komt nu dat ons vrouwlief daar liever een terras zou willen
Vorig jaar was ik bij een liefhebber met hetzelfde probleem. Hij heeft toen de voliere 2x zo groot gemaakt en het terras er in geplaatst. Dat was geen goed plan, want hij was even vergeten dat 8 hele grote vogels een heleboel mest produceren laugh :D.

Ik hoop dat jullie er uit komen en dat er een paar knappe volieres komen te staan, waarin je volop kunt genieten van je roodvleugels en pennanten.

Een paar kweekkooien voor opvang van jongen is altijd handig. Ook als je jongen gaat verkopen is het handiger om ze alvast daarin te zetten, dan hoef je niet te gaan jagen waar de kopers bij zijn.

Succes en groet,
Hans (Karel)


agtenkr
Website Member
Posts :54

Website Member
2004-06-03 - 19:20:07 send message to agtenkr

Misschien is het beter om de schuur niet af te breken maar gewoon opruimen en volieres inplaatsen, indien mogelijk kan je er aan de buitenkant ook nog buitenvluchten tegen zetten.
O ja, als je klein begint en dan ieder jaar een beetje uitbreid laat je vrouw misschien beter toe, ik mocht eerst ook maar een klein volieretje zetten maar mijn vogels nemen nu 55 m² in beslag.
Over uw vraag: deze vogels in kweekbakken zetten zou ik nu ook wel niet doen.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-06-03 - 20:05:10 send message to Karel

Goed idee, want wat je afbreekt, bouw je niet zo gauw weer terug! En, je kunt er altijd nog een dakterras op maken.......dan is iedereen tevredenhappy :).


Pastis
Website Member
Posts :111

Website Member
2004-06-04 - 08:20:02 send message to Pastis

Hoi,
ik heb het eigenlijk verkeerd geformuleerd, de kweekkooi die ik in gedachten heb zou ook een lengte van zo'n 3,5m hebben. Dus is dit eigenlijk een binnenvoliere.
Om even terug te keren naar de schuur, we hebben er ook al aangedacht om deze plat te gooien en op de bestaande fundamenten deels een schuur (noem het liever een groot tuinhuis) en een voliere te bouwen. Maar vooraleer ik hier aan begin wil ik eerst nog wat duidelijkheid ivm met de ligging van de voliere. Nl: wat is nu ideaal, de ochtendzon op de voliere, of de middagzon. Als ik de voliere bouw op de plaat van de schuur, komt er enkel s'middags zon op deze plaats. Als ik ze zou bouwen op de tweede plaats die ik in gedachten heb, komt er s'morgens en deels s'namiddags zonlicht op deze plaats. Daar er aan de andere kant van de erfafscheiding een rij bomen staan is er in de late namiddag wat meer schaduw. Enige info en nuttige tips zijn zeer welkom.

Groeten


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-06-04 - 13:05:59 send message to Karel

De meningen daarover zijn nogal verdeeld. Als je bij anderen kijkt zie je meestal de voliere(s) zo geplaatst zoals het in de tuin het beste en mooiste uitkomt.
Zoals je zelf al zei: terras en wederhelft spelen hierbij een belangrijke rol!
Over het algemeen wordt een voliere op het noorden afgeraden, maar ik heb ze wel eens gezien met geweldige broedresultaten, dus wat is wijsheid?

De enige tip waar je wat aan hebt is wellicht dat de vogels nooit gedwongen in de zon moeten hoeven zitten. Zorg dus dat er altijd een tochtvrije schaduwplek voor ze is.
Er gaat namelijk vaker iets mis met vogels doordat ze het te warm hebben dan door de kou.




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 235 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede