Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > valken, catharina´s en pruimekoppen buiten het kweekseizoen samen? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : valken, catharina´s en pruimekoppen buiten het kweekseizoen samen?
jerobas
Website Member
Posts :21

Website Member
2009-03-03 - 19:08:44 send message to jerobas

hallo,

Ik heb nu een buitenren van 2,00 meter. Hier heb ik nu twee koppels valken en twee koppels catharina's in. De bedoeling was om de ren nog 2 meter groter te maken zodat ik ook een koppel pruimekoppen in de voliere kan doen. Maar dit is alleen buiten het kweekseizoen. Want zodra het kweekseizoen nadert wilde ik van de lange vlucht 2 vluchten van 2 meter maken. Zodat de pruimen in het kweekseizoen apart gehuisvest zijn. Is dit mogelijk??? En welke andere parkieten zou ik ook kunnen nemen in plaats van de pruimen??

Alvast bedankt voor uw reactie!


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-03-03 - 19:26:10 send message to Max.Weijers

Hallo wij hebben in een volière van 1,50 bij 1,50 en 2 m. hoog binnen en muiten. dus in totaal 1,50 bij 3 en 2 hoog. een koppel catharina's, een koppel fischeris, prachtrosella man, pauwstaartduiven en zijdenhoenders. (maar we willen wel alles eruit helan zodat er een koppel prachtrosella's in kan.

En we hebben een volière van ongeveer 1,50 bij 4 à 5 en 2 hoog. met valken, grasparkieten, turquoisin parkieten, wat kleine tropen, fazanten zijdenhoenders en prachtrosella man. Ook hier willen we heel veel uithalen zodat er alleen nog zijdenhoenders, fazanten, ongeveer 3 koppels valken (in plaats van 20 stuks) en een stuk of 5 koppels raszuiver grasparkieten inplaats van 50 stuk.

Verder hebben we nog valken bij bourke's en grasparkieten bij pracht.


XjosX
Website Member
Posts :74

Website Member
2009-03-03 - 19:55:46 send message to XjosX

Je kan vb je volière verlengen met nog eens twee meter zoals je zegt. Hiertussen een tussenschot plaatsen van volièredraad, die je er altijd kan uithalen en weer insteken. Maar dan moet je ook terug een eetplaats voorzien, ook een deur zodat je de vogels kan vangen? En ik heb ook gelezen dat pruimkoppen nogal gevoelig zijn voor afvriezende tenen? Dus misschien een nachthok, als dit klopt.

Misschien handiger om direct een nieuwe volière te maken ipv je huidige te vergroten? Ook is 2 meter nogal kort voor pruimkopparkieten denk ik. Groeten



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 157 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede