Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > voedsel Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : voedsel
niekjuh
Website Member
Posts :22

Website Member
2009-03-01 - 20:12:23 send message to niekjuh

hallo allemaal

ik start vandaag voor de 2de x een ondewerp sorry daarvoor dit is echt een super site

maar bij ons in de buurt ik woon in appeldoorn
is een sloot daar zwemmen alteid veel eenden en ze hebben daar ook nesten maar ieder jaar worden er eenden verstoten

ik heb al meer vogels opgevoed en eenden die verstoten waren maar eenden heb ik alleen opgevoed als ze wad groter waren dat is gemakkelijker maar als ik nou kleine eendjes ga vinden ik hoop het niet maar als en ze klein zijn hebben meer warmte nodig enz maar vaak sterfen ze als ze te klein zijn

wat moet ik ze eten gevenals ze nog zo klein zijn

als ik een eendje vind loop ik eerst de beken af om eenden te vinden met jongen en vaak lukt het wel om ze bij andere moeders te plaatsen


alvast bedankt


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2009-03-01 - 22:39:24 send message to roodmus

Kijk eens op Google Niekjuh,daar staat echt alles over verzorging van eenden kuikens.

grt.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-03-02 - 07:55:51 send message to ParkietenPeter

Als je dit soort werk nu in samenwerking met de plaatselijke dierenbescherming of ambulance doet, dan help je de dieren in mijn ogen nog beter.


Jhoukes
Website Member
Posts :156

Website Member
2009-03-02 - 10:13:14 send message to Jhoukes

Waarom moet er altijd negatief gereageerd worden op dit soort onderwerpen. Ik vindt het juist erg goed dat je dit zo aanpakt Niekjuh.



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-03-02 - 12:36:30 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik weet niet waar je , in mijn reactie, het negatieve van wilt zien?

Ik meen alleen maar dat de dierenambulance/asiel/opvang/bescherming meer mogelijkheden heeft, meer kennis heeft en meer machten heeft.

Alles bijeen dus aardig positief. Zo hoef je je kennis niet theoretisch op te doen maar kun je meteen vanuit de praktijk ván praktijkmensen leren.

Daarbij is het vangen van ook eendjes niet eens toegestaan bij de wet. Zo voorkom je dus ook nog eens een kans op bekeuring o.i.d.!

Niet meteen zo negatief denken van de mensen hier. wink ;) laugh :D

Peter


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-03-02 - 13:31:17 send message to Ton Koek

Afblijven is het enige goede, al het andere is juist negatief.
Waarom denk je dat eenden zoveel jongen uitbroeden? Echt niet om ze allemaal groot te krijgen. Van de 10 jongen dienen er 8 als voedsel voor snoeken, karpers en grote vogels. Natuur is hard, veel mensen denken zich ermee te moeten bemoeien, fout dus.


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-03-02 - 14:50:33 send message to Max.Weijers

Ik heb nog een leuk weetje.

Als je eentjes gaat voeren dan moet je geen brood in de vijver gooien maar op de kant, want als het in de vijver komt wordt het zwaar.


niekjuh
Website Member
Posts :22

Website Member
2009-03-02 - 16:43:30 send message to niekjuh

oke bedankt maar er word alteid gezged van afblijfen maar als je van die hele kleine jonge eendjes ziet zwemmen en hij wil oonder de moeder en hij dieuwt het jong onderwater dat kan ik niet aanzien je kan nu wel makkelijk praten van lkkr zo laten maar dat kan ik gewoon niet ik bedoel dit niet stom hoor maar ik denk dat jully dat wel snappen maar iniedergeval bedankt happy :)

groetjes niek


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-03-02 - 17:59:47 send message to ParkietenPeter

quote
maar ik denk dat jully dat wel snappen


Ik snap dat ook wel. Ik ben alleen bang dat de agengt die jou ze ziet vangen niet.

Daarom: Doe dit samen met de officiele instanties en dan kan het alleen maar goed gaan.
(In ieder geval beter gaan)

wink ;) Peter


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2009-03-02 - 19:31:30 send message to Rogert

Ik snap het ook wel, maar dat is nu juist het nadeel van de mensheid. Die willen zich overal mee bemoeien en alles onder controle houden. En daar moet je je overheen zetten in het belang van de natuur!

Als moeder-eend haar jongen verstoot zal dit wel een reden hebben. Ouderdieren weten immers beter of hun jongen gezond zijn dan mensen. Want mensen willen nu eenmaal alles groot krijgen (maar of het gezond is is een tweede vraag).

Je moet het verstoten van jongen en het dood gaan van dieren in een veel groter perspectief zien. De een zijn dood is de ander zijn brood.

Zoals boven al geschreven dienen veel jongen als voer voor roofdieren. Als jij dat voer weg haalt dan hebben de roofdieren minder eten. Dan eten ze de jongen op die wel gezond waren. De ongezonde jongen plaats jij later weer terug.
Als de roofdieren niet voldoende voedsel hebben dan kunnen ze zelf hun jongen niet groot brengen of gaan ze dood. Dus de bemoeienis van het één heeft een gevolg voor het ander.

Iedereen mag dit een negatief verhaal vinden, maar het is wel zoals de natuur geschapen is! En bedenk goed wat de mensheid al vernield heeft, en dat begint bij onwetendheid!

Kijk eens op de volgende site: http://www.dooddoetleven.nl/dooddoetleven/home hier staan leuke weetjes op en wat het POSITIVE is van de dood.


niekjuh
Website Member
Posts :22

Website Member
2009-03-02 - 20:34:48 send message to niekjuh

bedankt maar wat zouden jully doen als je zoon zielig eendje zn moeder ziet roepen
ik snap het hoor van jully heel goed zelfs

gr niek


EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2009-03-02 - 23:47:44 send message to EdensB

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Heb vroeger talloze eenden opgevoed....woonde toen nog bij m'n ouders en op n flat, de eenden zaten op het balkon (geeft wel aan hoe tolerant m'n ouders waren happy :))
Ik gaf ze meestal universeelvoer en droog brood...kattenvoer (fijngeprakt) gaat er ook goed in en is zeer voedzaam.
Heb nooit een dier in nood kunnen weerstaan, eenden, koolmezen, kraaien, zelfs spitsmuisjes.
Om ze warm te houden kun je er een oude deken ofzo bij leggen, elke dag even in een teiltje met lauw water zetten (diep genoeg dat ze net kunnen staan) ze gaan dan vanzelf zwemmen


niekjuh
Website Member
Posts :22

Website Member
2009-03-03 - 15:56:29 send message to niekjuh

bedankt


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-03-03 - 16:24:47 send message to chrislaevers

Je kan voor je zelf misschien een gulden middenweg uit stippelen.

Wat Rogert en andere berichtgevers zeggen, daar sluit ik me volledig bij aan. De natuur heeft echt geen mensen nodig om zich in stand te houden en zich eventueel te herstellen.

Ik maak een onderscheid tussen mijn tuin (20m op 15m) en het platteland waar ik soms met de hond ga wandelen. Tref ik een dier 'in nood' aan op het platteland, dan neem ik die niet mee. Ik ga er zeker geen acrobatentoeren voor uithalen om het dier te vangen en te verzorgen en zo.
Zit het dier in mijn kleine tuin, dan ga ik daar echt wel niet een hele dag op zien kijken tot het door een kat gepakt of nog meer gekwetst wordt en langzaam dan dood gaat. In mijn tuin zijn er geen goede predatoren (katten), geen wilde predatoren en zeker geen predatoren met jongen.

Dat verschil maak ik dus wel.

Christine.





Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 209 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede