Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Op welke leeftijd is de piekkweek van een kanariepop voorbij? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Op welke leeftijd is de piekkweek van een kanariepop voorbij?
chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-02-17 - 14:41:09 send message to chrislaevers

Mijn bonte kleurkanarieman is van 2005. Enkele maanden geleden is zijn pop overleden. Gedurende drie jaren hebben ze ongeveer twee nesten per jaar gehad.
Nu had ik een advertentie geplaatst met vraag naar een oude pop van 2006 om mijn man nog wat gezelschap te geven en te voorkomen dat hij eventueel met een andere soort zou willen proberen. Het idee is dat de beide oude vogels dan van ouderdom in ongeveer dezelfde tijdspanne zouden overlijden zodat ik met de soort kan stoppen.
Ik zou natuurlijk een jonge pop kunnen kopen en die dan terug verkopen na het overlijden van mijn man. Ik ken mezelf en doe niet graag gekochte vogels terug naar de handel. Ik zou waarschijnlijk dan terug een man kopen (het syndroom van de Ark van Noë...grapje).
In mijn advertentie had ik 7 euro aangeboden.
Ik heb een reactie gekregen maar dat was 15 euro. En die prijs is de normale prijs voor een jonge vogel.

Ik ga er dus van uit dat een pop van 2006 haar piekjaren heeft gehad en dus voor kwekers minder waarde heeft. Zit ik er nu naast of niet?
Misschien zit een kanariepop van 2006 midden in haar kweekpiek?
Als dat zo is, dan kan ik misschien beter een pop van 2004 vragen. Daar gaan ze dan toch geen 15 euro voor vragen of wel?
Het gaat om een gewone zang- en/of kleurkanarie.
Kleur maakt niet uit als het maar niet oranje is.
Ik ken het kanariewereldje niet goed daar ik altijd maar één koppeltje heb gehad in de gezelschapsvolière.

Dank bij voorbaat.

Christine.



ronbrum
Website Member
Posts :152

Website Member
2009-02-17 - 19:24:23 send message to ronbrum

Kanarie's worden wel duurder, maar hier worden ze voor de verkoop rond de €10a12 euro gevraagt.


EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2009-02-17 - 19:27:30 send message to EdensB

Blij te lezen dat ik niet de enigste ben die zo aan de beesjes gehecht raakt, t is bij mij zo erg dat ik het niet kan laten van elk koppel een jong te houden (daarom bereken ik straks ook de grootte van mij voliere niet op het aantal vogels dat ik erin zet maar het aantal waar ik op uitkom als ik van alle koppels een jong heb gehouden en nieuwe koppels heb gevormd...de alleen overgebleven vogels worden huiskamervogels happy :))


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2009-02-17 - 20:39:35 send message to P.Rooth

Hallo Christine

Heb jaaaaren geleden kanaries gehad en die brachten de wereld aan jongen groot ook na 5 jaar waren drie nesten wel het minimum .

Nu is uw pop in een rottijd gestorven want nu is de vraag veel groter dan vlak na het broedseizoen zodat de prijzen oplopen gelijk ieder voorjaar .

De prijs ja wil u de man een nieuwe pop geven die goed gezond is knijp de beurs dan niet af , of heeft u een beurs van uienleer ? ( om te
janken )
sad :(
Succes
Paul


maikeltje
Website Member
Posts :313

Website Member
2009-02-17 - 21:03:14 send message to maikeltje

Heey christlaevers ik heb nog wel een goede pop van 2006 voor jouw.Kun je zo hebbenwink ;)


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-02-18 - 09:59:10 send message to chrislaevers

Dank voor de reacties!

Maikeltje, ik wil wel maar de afstand is te groot! Bedankt in elk geval.

Ik ga mijn advertentie wijzigen en de nadruk leggen op 'afdankertje oude pop'.
Blijkbaar zijn mensen het niet gewoon dat je een oude, versleten pop vraagt en er toch nog 7 euro voor wilt geven. In mijn advertentie stond er zelfs dat er een teentje of zo mocht mankeren.

Elk jaar worden er toch kanariepoppen afgeschreven voor de kweek, wat gebeurt daar dan mee?

Christine.



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-02-18 - 10:45:57 send message to ParkietenPeter

De prijs die je in dit geval voor een kanarie betaalt is inderdaad enorm relatief.

Degene die de kanarie aanbood is dan waarschijnlijk toch een handelaartje ofzo.

Vorige week in Mol op de markt werd zonder pardon €15 (gewone) tot €30 (rood) gevraagd.
Mijn vriend wilde er hebben maar ik draaide mij om omdat ik mee gekregen hda dat die man ze nog geen 5 minuten vantevoren van een kwekertje gekocht had voor €7.

Tja, waar ligt je hobby? sad :(

Succes met zoeken.
happy :) Peter


Dyzer
Website Member
Posts :31

Website Member
2009-02-19 - 00:54:53 send message to Dyzer

Als je nu net voor het kweekseizoen een pop koopt, heb je snel te maken met enkele nadelen.
Namelijk:
De prijzen van poppen liggen momenteel heel hoog (iedereen wil nog wel een koppeltje vervolledigen of enkele reserve poppen nemen)
EN wat nu van overjaarse vogels wordt aangeboden, zijn vaak geteste vogels. Hiermee bedoel ik vogels die niet of heel slecht kweken.

Dus, als je kan en je wilt toch nog enkele jonge vogels kweken voor het plezier, koop een jong popje.
Als het puur voor het gezelschap is, maakt een oude pop niet veel uit.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2009-02-19 - 18:08:04 send message to Niltava

Zoals gezegd zullen de prijzen nu wat hoger zijn. Maar snap je probleem niet zo met een jonge pop. Je kunt een pop van gelijke leeftijd kopen maar dat wil geenszins zeggen dat ze in een gelijke periode sterven. Een pop/kanarie van 2006 is nu ook niet echt oud, zeker niet voor het broeden waar bij serieuze tt kwekers, volgens mij bij 3 jaar zelfs het beste jaar is in het leven van kanaries.
M.a.w. volgens mij zadel je jezelf op met een criteria die niet hoeft.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2009-02-20 - 17:43:10 send message to paintim

Ja,idd. Een goede kanariepop van 2006 is niet echt oud
en zeker de serieuze kweker,die in het algemeen
zuinig is met de poppen(niet meer dan 2 nestjes p/j)zal deze node wegdoen. Deze poppen hebben dan in 2 seizoenen totaal slechts 4 nesten gehad.
Vr.groeten
ANTONI


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-02-26 - 16:53:26 send message to chrislaevers

Bedankt voor alle reacties.

Ik mag dus concluderen dat een kanarieman van 2005 nog niet heel oud is en dat een pop van 2006 nog niet uitgeblust is.

Ik had een mooi aanbod gekregen voor 5 euro maar dat was te ver.

Vandaag heb ik in de dierenzaak waar ik wekelijks mijn eten koop, een pop kanariegekocht voor 12 euro.
In deze zaak komt alles wat afgedankt wordt terecht. Het waren vooral kanaries van 07 en dat was me te jong.
Dus heb ik een pop genomen met een bondsring aan maar... valselijk aangebracht want de ring is gebroken.
Waarschijnlijk dus een oude pop met een verjongingsringetje aan.
Maakt me niet uit, het beestje krijgt het hier naar haar zin en iemand anders zou bij aankoop van deze vogel misschien reclameren of de vogel zou niet of na zeer lange tijd verkocht worden.
Misschien is de ring vanzelf gebroken, zou dat kunnen?
Aan haar poten te zien, lijkt ze me helemaal niet oud.
Enfin, dit was nog eens een kat in een zak kopen.
Maakt niet uit, de vogel zit goed en kweken mag maar hoeft niet.
De twee hebben elkaar onmiddellijk gevonden.

Christine.






paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2009-02-26 - 20:37:29 send message to paintim

Hallo Christine !
Nee ringen breken niet zo maar.
In ieder geval is het toch goedgekomen.
Vr.groeten en succes toegewenst.
ANTONI



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 241 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede