Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > HELP - kanaries iedere keer gewond aan pootje Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : HELP - kanaries iedere keer gewond aan pootje
ewj
Website Member
Posts :10

Website Member
2009-02-10 - 10:00:32 send message to ewj

Beste vogelliefhebbers,
Ik heb sinds 2 weken een soort van pootjesdrama. Als ik bij m'n volière kom dan is er iedere keer wel weer een andere kanarie die gewond is aan zijn poot. Van een kanarie was het zo erg dat het compleet open lag bij z'n 'heup' (of hoe je dat ook moet noemen). Dit beestje heb ik apart gezet in huis en het fluit de sterren van de hemel en is helemaal opgeknapt. Heel verwonderlijk als je de hoeveelheid bloed hebt gezien. Nu heb ik wéér een kanarie die met haar poot trekt. Geen verwonding aan te zien, maar deze pop trekt het steeds in.
Afgelopen zaterdag heb ik echt alles nog eens goed schoongemaakt en daarbij ook alle randen gevoeld waar de kanarie evt. vast zou kunnen blijven zitten. Ik kan het nergens ontdekken of andere scherpe punten. De hele volière gecontroleerd op muizen, of ander ongedierte. Is ook een onneembare vesting, mijn volière, maar voor de zekerheid maar wel geprobeerd. Heb echter nergens sporen aangetroffen. Ook merk ik niets aan mijn kwartels.
Voor de bevestiging van de stokken gebruik ik stokhouders. Zou het misschien daar mee samen kunnen hangen. Ik kijk iedere dag een aantal keren, maar nog nooit heb ik gezien dat een vogel daar last van had. Gebruik een draaivoederplateau maar -buiten het feit dat je dit voorzichtig moet gebruiken!- heb ik ook nog nooit gezien dat hier complicaties mee samen hingen.
In mijn volière zitten ook parkieten, maar ik heb nog nooit gezien dat deze m'n kanaries echt lastig vielen.
Om een lang verhaal kort te maken...
Wie - o - wie - heeft het antwoord en helpt mij uit de brand?

Superbedankt voor je antwoord!


Ruben89
Website Member
Posts :300

Website Member
2009-02-10 - 10:09:13 send message to Ruben89

Hallo,

ik zie bij je voliere dat je de tropen/kanaries bij je grasparkieten hebt. Ik denk dat zij het drama veroorzaken. Grasparkieten en tropen/kanaries zij absoluut geen goede combinatie, zeker niet in een beperkte ruimte.

mvg, ruben


ewj
Website Member
Posts :10

Website Member
2009-02-10 - 12:41:29 send message to ewj

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ha ruben,
Dank je voor je reactie! Mijn tropen hebben er helemaal geen last van. Het gekke is - alleen de kanaries. Ook heb ik de parkieten nog nooit kunnen betichten op 'fysiek' geweldwink ;). Natuurlijk jagen ze ze weleens weg, maar niet dat grasparkieten m'n kanaries bij de lurven pakt bijv. Daar hebben ze ook ruimte zat voor om weg te vliegen. Overigens heeft een parkiet het ook 1 keer gehad (daar begon het eigenlijk al mee in november) die last had van haar poot.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-02-10 - 14:05:49 send message to Ton Koek

Ik denk toch dat je oorzaak zelf wel weet, de parkieten...
Als een kanarie zit te slapen, is hij een weerloze prooi voor de snavel van een parkiet.
Het gaat héél soms goed samen, bijna altijd gaat het vreselijk mis.


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2009-02-10 - 14:39:53 send message to pietparkiet 10

ik kreeg eens een gele kanarie die heb ik in de voilere gedaan ik stond er bij kon niet meer reageren maar hij was al kapot gebeten dus ze hebben gelijk hier vang je parkieten uit en verkoop ze of een andere voilere want het gaat doden kosten en dat ze tropen met rust laten komt omdat ze kleiner zijn en vlugger en niet net zo groot als een parkiet een kanarie komt meer met de lengte overeen daarom worden ze aan gevallen


ewj
Website Member
Posts :10

Website Member
2009-02-10 - 15:20:10 send message to ewj

Allemaal heel hartelijk dank voor jullie snelle reacties!!!


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2009-02-10 - 16:44:01 send message to paintim

Het zijn ongetwijfeld de parkieten.
Absoluut geen goede combinatie.
Vr.groeten
ANTONI


Dyzer
Website Member
Posts :31

Website Member
2009-02-11 - 00:41:13 send message to Dyzer

het is zoals de rest zegt wss uw parkieten. da kanaries zijn sneller een prooi omdat deze inderdaad trager zijn. Maar ook is de kanarie een grotere dreiging voor het gezag van een parkiet dan een troop. De parkiet zal de grootste dreiging eerst aanpakken.

Parkieten zijn sterk bekend om het "poten-bijten" bij andere vogels. Met de mogelijkheid het afbijten van de poot. Een kameraad van mij zijn goudvinken zijn zelfs door (valk)parkieten doodgebeten. Nek overgebeten.

Dus zonder de vogels af. Uw kweekresultaten zullen beter zijn en geen last meer van kapotte poten.


trucker marc
Website Member
Posts :4

Website Member
2009-02-12 - 17:29:15 send message to trucker marc

hallo ik heb een voliere van 7m lang 3.20breed 2.30 hoog kan ze in 2 verdelen maar in de winter zit alles samen er zitten ongeveer 35 kanaries 6 zeebravinken 4 diamantduifjes 4 bourkeparkieten 2 elegantparkieten en 2 valkparkieten in en heb nog nooit problemen gehad maar er komen geen grasparkieten in en in de kweek ziiten ze wel apart groetjes marc


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2009-02-12 - 17:49:39 send message to digipeet58

heb zelf nog nooit problemen gehad met bourksparkieten.
hoor heel veel over andere parkieten, vooral over grasparkieten.
dus wil ik dat zelfs niet proberen.
vogelwelzijn moet, volgens mijn bescheiden mening, voorop staan; dus n o o i t doen.


Wilhelmus69
Oud Lid
Posts :38

Oud Lid
2009-02-14 - 22:38:48 send message to Wilhelmus69

Hoi, heb dit ook gehad met kanaries en grasparkietjes. De grasparkietjes zijn erg venijnig. Ik zou ze apart zetten. succes!


ken de bolle
Website Member
Posts :2

Website Member
2009-08-17 - 10:38:14 send message to ken de bolle

hallo, mijn kanarie kweegt al 5 keer op een jaar. waarvan dat er altijd maar 1 jong uitkomt
maar ik vind da ze is mogen stoppenhappy :)
en het gaat ze legt eieren da kanarie komt er uit en ze beginnen weer te kweken en ze legt aar ei als de kanarie er noch inlegt wat. doen
ik zou graag hebben dat ze stoppen want ze blijven maar paren



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 150 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede