Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Aparte voliere - tips? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Aparte voliere - tips?
lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2009-01-27 - 10:14:33 send message to lZebravinkjel

Hoi allemaal,

Ik wil van mijn huidige buitenvoliere een stukje afsluiten en daar een aparte (kleine) tweede voliere van maken. Het is dan in principe ook de bedoeling dat de vogels toegang hebben tot een nachthok en ik wil die voliere dan ook zo natuurlijk mogelijk aankleden.
De voliere zou er met name voor bedoeld zijn dat mijn jonge Goulds rustig op kleur kunnen komen, zonder dat ze mijn andere vogels in de weg zitten.
Ik heb nu namelijk nog zo'n 6 jongen (bijna allemaal mannen) van vorig jaar, die nog niet op kleur zijn. Helaas is een van mijn poppen deze winter gestorven en de 6 jonge mannen (plus de drie volwassen kweekmannen) zijn wat teveel voor mijn 2 arme popjes. Eentje heb ik zelfs moeten uitvangen en weer op adem laten komen omdat ze geplaagd wordt door de mannetjes. (Het valt nu gelukkig weer mee, ik denk dat ze wat verzwakt was).

Ik heb nu een aantal vragen...
- Als ik er tot zo'n 10 vogels in zou willen houden, hoe groot moet de voliere/kooi dan minimaal zijn?
- Hoe zit dit bij ongeveer 5 vogels?
- Moet ik ervoor zorgen dat de vogels uit de beide volieres elkaar niet meer kunnen zien om te voorkomen dat ze tegen het gaas aan gaan vliegen?

Heeft iemand verdere tips over hoe ik het dan zou moeten aanpakken met uitvangen uit zo'n kleine voliere e.d. of gewoon tips in het algemeen?

Heel erg bedankt!


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2009-01-29 - 18:24:26 send message to lZebravinkjel

Niemand? wink ;)


maikeltje
Website Member
Posts :313

Website Member
2009-01-29 - 18:38:59 send message to maikeltje

Ik zou een vlucht vrij maken van 1 meterlang 1 meter breed en 2 hoog voor 10 vogels hier bij de goulds kwekers zitten ze veel kleiner zou wel zorgen dat de andere vogels ze niet zien mischien dat ze dan te veel afleiding hebben.
Mvg,
Maikel


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2009-01-30 - 16:57:52 send message to lZebravinkjel

Dank je wel maikeltje! Super happy :)


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-01-31 - 00:12:38 send message to Ton Koek

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Als je de mogelijkheid hebt, 2 meter breed zou veel nuttiger zijn dan 2 meter hoog. Goulds vliegen horizontaal, aan die hoogte hebben ze niet heel veel.
60 x 60 150 zou ook al prima zijn voor 10 goudls die op kleur moeten komen, vind ik.

Groeten, Ton.


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2009-02-01 - 19:39:43 send message to lZebravinkjel

Oke bedankt! We gaan er eens goed over nadenken.


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2009-02-01 - 21:49:49 send message to goulds

Om vogels uit te vangen kun je een klepkooitje gebruiken,is vangkooitje die je in Belgie en duitsland makkelijker vindt,in NL veel lastiger.

Is ook ideaal om weggevlogen vogels mee terug te vangen.


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2009-02-02 - 09:54:01 send message to lZebravinkjel

Daar heb ik nog nooit van gehoord, is dat een soort vogel vriendelijke val? Ik zal eens googlen...



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 193 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede