Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > wie kan me helpen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : wie kan me helpen
jurn
Website Member
Posts :95

Website Member
2009-01-12 - 16:55:48 send message to jurn

Ik heb een aantal koppels papegaaien
Maar nu heb ik in twee weken al twee doden vogels. Een edelpapegaai pop en een blvh amazone man. De dag daarvoor niks aan de vogels te zien actief en geen vreemd gedrag. Wel heb ik een pop blvh amazone die de vleugels iets laat hangen.

Wie heeft een idee ??

Ik ga nu maar kijken om de amazone te laten onderzoeken op mogelijke ziekte !!

m.v.g j.w


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2009-01-12 - 18:32:05 send message to Rogert

Ik zou niet alleen kijken om de vogel te laten onderzoeken, ik zou als een speer die vogel opsturen. Elke dag gewacht kan er één te laat zijn!

Twee vogels in een aanzienlijk korte tijd is erg verontrustend!


jurn
Website Member
Posts :95

Website Member
2009-01-12 - 18:49:38 send message to jurn

Wie o wie heeft er een goed adres voor onderzoek in de haarlemmermeer of daar in de buurt?????


GRAAG REACTIE !!


jurn
Website Member
Posts :95

Website Member
2009-01-17 - 11:39:32 send message to jurn

Jammer dat niemand mij hier mee kan helpen.


marie rose
Website Member
Posts :377

Website Member
2009-01-17 - 11:44:25 send message to marie rose

ik ben niet van u omtrek, ik ga naar dr coutteel te nijlen, is een zeer goede vogelarts


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-01-17 - 12:42:00 send message to Ton Koek

Je kunt deze proberen, ik dacht dat hier ook dr. Kok bij is aangesloten, die weet veel van vogels.

Dierenartsenpraktijk Santpoort Pastorieweg 3 2071 AR SANTPOORT NOORD 023-5382818


jurn
Website Member
Posts :95

Website Member
2009-01-19 - 22:22:14 send message to jurn

ben inmiddels al wat verder heb sectie laten verrichten op een amazone. In utrecht.
En er is al een vermoede maar nog niet zeker.
Het gaat waarschijnlijk om kds dit is dus waarschijnlijk. Ben nu alles aan het ontsmetten en de dieren die een ziek beeld geven apart te zetten. En dan nu de rest van de resultaten maar afwachten. Ik heb wel door dat dit echt een rot ziekte is waar weinig tegen te doen is.

bedankt voor de info.

m.v.g j.w


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2009-01-20 - 13:37:55 send message to rajar

Ga eerst muizen en ander ongedierte bestrijden.Muizen kunnen drager zijn van het virus wat kds veroorzaakt.Google ook op bornavirus (Veroorzaker van kds of pdd)


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2009-01-20 - 16:48:27 send message to blg



lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2009-01-20 - 17:47:26 send message to lennard

Heb je de laatste tijd nog nieuwe dingen aangeschaft?

Lennard


jurn
Website Member
Posts :95

Website Member
2009-01-21 - 20:46:14 send message to jurn

Nee dat is dus juist het vreemde ik heb al zo'n 2 jaar geen nieuwe vogels meer bij gekocht !
Kom zelf ook niet bij mensen die veel vogels hebben. Heb er ook meteen aan gedacht.
Maar ik denk toch dat het wat koudere weer toch op een of andere manier iets heeft op gewekt.
De vogels waren de dag ervoor nog oke echt niks aan te merken en de volgende ochtend was het gebeurt. Met de rest van de vogels gaat het verders prima. Ik wacht de rest van de resultaten maar even af uit utrecht.


jboe
Website Member
Posts :89

Website Member
2009-01-21 - 21:04:51 send message to jboe

KDS kunne ze jaren bij zich dragen, komt er pas uit op een moment van zwakte. Stress van het overhuizen, poppen die hun lichaam belasten (leggen) etc.

Bij sectie is dit eigenlijk gelijk zichtbaar, de maag is dan flink opgerekt en zit vol onverteerde zaden. Ook word enkele dagen voor sterfte de wateropname hoger (lege bakken).

Maar wat ik niet begrijp is dat ze de ene dag goed zitten en de andere dag dood zijn....
meestal zie je een vogel dik gaan zitten en dan is het een kwestie van een paar dagen voordat ze dood zijn.

ik ben wel benieuwd wat het dan blijkt te zijn.


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2009-01-22 - 05:56:44 send message to bert1974

een papegaai laat niet eerder zien dat ie ziek op het moment dat hij eingelijk haast al dood is.
die zit niet zoals de meeste parkieten eerst een paar dagen dik.

dat is ook het groote probleem met ziektes bij papegaaien 9 van de 10 keer ben je al te laat om te reageren.

groet bert


jboe
Website Member
Posts :89

Website Member
2009-01-23 - 00:20:49 send message to jboe

hallo Bert,

daar heb je gelijk in, maar met een camera systeem zie je het vaak wel, of er dan nog iets aan te doen is is natuurlijk de vraag.

maar er zijn vaak meerdere symptonen die je ziet.

vogels lijken makker, rustiger, meteen op de voerbak om hier maar de makkelijkste zaden uit te eten, of juist niet mer, drinkwater opname in hoge mate (bij kds). veel op de bodem zitten, en als er iemand naderd snel de stok opzoeken
Uiteindelijk zal het toch niet goed aflopen, maar als je weet waar je op kan letten, kan het opvallen.





Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 154 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede