Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Eten, beloning bourke parkiet Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Eten, beloning bourke parkiet
Tens
Oud Lid
Posts :204

Oud Lid
2009-01-05 - 03:16:31

Mijn bourkes eten alleen trosgierst en zaad.
De kweker gaf ze nooit wat anders en rade mij aan het ook zo te doen.
Toch zou ik graag willen weten of deze vogels kunnen leren om ander voer te eten als beloning of als toevoeging voor het broeden ed.

Kunnen zij dit nog leren en hoe pak ik dat dan aan?
Ze lopen wel rond het konijnenhok te struinen.
Eten ze soms broodkruimeltjes of stro uit de vloerbedekking?

Bij voorbaat dank! !

PPS morgen hang ik een rooster aan mijn plafond voor zitstokken ed. zijn er speeltjes die ik juist wel of niet op kan hangen? in de kooi zit mijn man de koperdraden waar ik wat takken mee heb vast gemaakt los te trekken dus ik dacht misschien is hij toch speels


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-01-05 - 10:34:53

"in de kooi zit mijn man de koperdraden waar ik wat takken mee heb vast gemaakt los te trekken dus ik dacht misschien is hij toch speels"

Gaat dit over de vogel? laugh :Dlaugh :Dlaugh :D


Tens
Oud Lid
Posts :204

Oud Lid
2009-01-05 - 11:18:29

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Nee, ben zelf een mannetje en verder is hier allen een mannetjes konijn. happy :)
Er zitten echte takken aan de zijkanten van de kooi en dwars door het midden vooraan zitten plastic zitstokken die verlengt zijn mt elkaar en stevig genoeg zijn om daar ook echte takken op te doen. Die takken zitten dan weer met dik 10 amp draad vast. Dat draad is dubbel, die kun je met een snavel makkelijk vast pakken. Het mannetje probeert zo de lussen er uit te trekken. Dat is wel leuk om te zien en als een knoop helemaal los gaat gebeurt er weinig. De tak gaat op zijn hoogst wat wiebelen.
Ik vindt het goed om een reden te hebben om in de kooi bezig te zijn zonder de vogels telkens te voeren en op deze manier kan ik het interieur makkelijk aanpassen en schoon houden. Daarnaast zijn echte takken natuurlijk mooi.

Overigens ben ik vandaag vrij dus ga ik de speelboom zo maken.
Ik heb een keramisch kastplankje dat te klein was voor de kast waar hij bij kwam en een oud houten tennisracket. Nu nog even bij mijn ouders schooien voor dik hout en een beetje zware bloempot. Met een beetje mazzel kan ik nog wat wieltjes scoren en dan hkunnen mijn vogels de kooi weer uit.


Tens
Oud Lid
Posts :204

Oud Lid
2009-01-08 - 16:12:51

De speelboom is af, nu de vogels nog.
Er moeten nog wel speeltjes in maar die kosten altijd handen met klauwen.
Maar ja, gezien ik hier nul op mijn reces kreeg op mijn vragen ga ik morgen maar gewoon wat dingen kopen en hoop ik dat de bourkes daar iets mee willen doen.

Is er trouwens echt niks dat bourkes lusten behalve neo zaad?
Grote zaden eten ze wel, maar poepen ze soms ook heel uit.
Gister zat de pop met een beetje verse boerenkool in d'r snavel.
Geen idee of ze dat ook at maar echt gek leek ze er niet op.
Het zou beter zijn om af en toe ook iets anders dan trostgiest te kunnen geven.
Ik ben ze namelijk heel erg vaak aan het belonen omdat ze vooheen opgroeiden in een voilere (ze worden nog redelijk nerveus door mensen, al weet ik dat er bij de meeste dieren wel goed uit te krijgen).

Wel grappig dat ze reageren op zo'n beetje elke vogel die langs vliegt, inclusief reigers (woon met een gracht, een kanaal, een vogelbroedplaats en het Ijsselmeer voor mijn deur dus het stikt van de vogels ook in de winter).


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2009-01-08 - 16:47:55

probeer eens zonnepitten.
niet te veel, (alleen als bijvoer, beslist geen hoofdvoer)
zie ook mijn persoonlijk bericht aan jou.
Peter



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 153 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede