Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Wie heeft ervaring met het middel Bertryl ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Wie heeft ervaring met het middel Bertryl ?
drenthe
Website Member
Posts :10

Website Member
2008-12-28 - 23:30:36 send message to drenthe

Ik heb me aangeschaft Bertryl 2.5 % wie heeft ervaring met dit geneesmiddel ?
ik wil het bij dikzitten bv rechtstreeks in de bek druppelen
hoe moet ik het verdunnen hoeveel etc ...2.5 %happy :)


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2008-12-29 - 11:11:42 send message to rajar

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Is het niet baytrill.
Wat zegt de DA.
Dosering zou op het flesje moeten staan.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2008-12-29 - 12:05:20 send message to dooren

Ik zou maar eens even eerst navragen of je bactril rechtstreeks onverdund in de bek mag druppelen.

Naar mijn weten verbrandt dan de slokdarm.

De verkoper (vogelarts) zou dat moeten weten te beantwoorden.
Gert


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2008-12-29 - 15:06:41 send message to hj de graaf

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

baytrill is een breedspectrum antibioticum en ik gebruik het alleen op advies na onderzoek van de da

nooit preventief gebruiken daar je daarmee resistentie kweekt!!!

en dan dosering van 6 ml op 1 liter dit 10 dagen lang dit is bij de 2,5% oplossing je er ook een van 10% dan is het 1,5 ml op 1 liter

als de vogels al helemaal dik zitten ben je in mijn ogen al te laat. ik heb een keer ziekte gehad in me vorigehok en heb het toen wel met baytrill kunnen stoppen maar de vogels die echt dikzaten stierven nog.

je mag het ook nooit rechtstreeks in de bek geven kan slokdarm en de nieren niet aan dit moet gewoon worden opgelost in water
volgens de dosering en dan kan je het in de bek druppelen


mvg


maikeltje
Website Member
Posts :313

Website Member
2008-12-29 - 17:35:27 send message to maikeltje

Als een vogel echt ziek is een druppel in zijn bek doen.
Ik heb hier al paar keer vogels er mee doorgekregen.


lonchura
Website Member
Posts :10

Website Member
2008-12-29 - 19:31:48 send message to lonchura

hoi
baytrill of baycox dit zijn antibioticum en dit mag je nooit in de bek druppelen want dan verbrand je z,n ingewanden en kan je de vogel af schrijven
dus eerst even de dierenarts raad plegen
gr lonchura


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2008-12-29 - 20:21:55 send message to broto

quote
dus eerst even de dierenarts raad plegen


En die zegt baytril 2,5 % rechtreeks ingeven
3 druppels per 100 gr vogel.

Henk


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2008-12-29 - 20:35:20 send message to Karel

Mijn vogelarts zei er ooit bij: "het maakt niet uit hoe, als het maar naar binnen gaat!".


ewals
Website Member
Posts :214

Website Member
2008-12-29 - 22:58:34 send message to ewals

dierenartaen die het advies geven Baytrill puur in de bek te geven hebben weinig verstand van zake, als je graag dode vogels wilt moet je dit vooral doen, geef hem/haar een pure druppel en binnen 5 seconden ligt hij plat. proficiat.

Neem de wijze raad en behandeling van Dooren en de Graaf aan als je vogels je lief zijn.

p.s Neem een andere dierenarts


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2008-12-29 - 23:00:57 send message to hj de graaf

Dan scheelt het advies per dierenarts dus altijd met de da overleggen

@ broto bij wat voor vogel ging het bij jou?

bij mij ging het om een kleine barmsijs van zon 15 gram wellicht moest ik omdat de vogel zo klein is het oplossen? zal dit de da is vragen

mvg


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2008-12-29 - 23:27:05 send message to broto

quote
bij mij ging het om een kleine barmsijs van zon 15 gram wellicht moest ik omdat de vogel zo klein is het oplossen? zal dit de da is vragen



Denk dat dit te maken heeft met dat kromsnavels veel minder drinken dan barmsijsjes.
En als kromsnavels merken dat er iets in het water zit, sommige helemaal niet meer drinken.

Bij mij ging het om 2 forpussen

Henk





hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2008-12-29 - 23:32:30 send message to hj de graaf

Dat zou goed kunnen heb wel is begrepen dat sommige parkieten wel 2 dagen zonder water kunnen.

dus dan kan ik me voorstellen dat je in de bek moet druppelen

mvg


parkelaar
Website Member
Posts :73

Website Member
2008-12-30 - 00:09:57 send message to parkelaar

n.b; IK ben GEEN dierenarts (Maar je hoort wel een wat!).
Een breedspectrum antibioticum werkt dus voor gramnegatieve aandoeningen en! grampositieve aandoeningen ,links en rechts van het spectrum dus.Als je niet weet wat voor aandoening de vogel heeft, geeft je dus maar een breedspectrum middeltje als baytril!? of te wel net als een aspirientje bij mensen?Beter is een DA opinie!
Kinderen geef je ook geen volwassen dosering.
Kleine vogels dus ook niet.Ik denk dat 1 pipet- druppel vergelijkbaar is met een 1/2ltr grolsch in 1keer naar binnen schuiven,lijkt me nogal veel als dit puur medicatie is.@drenthe,Je hebt het aangeschaft?! Uit voorzorg of....weet je wat de kwaal is?


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2008-12-30 - 09:06:51 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Met de 10% oplossing zou ik ook wat voorzichtig zijn om dit rechtstreeks in de bek te druppelen.

De 2.5% oplossing heb ik in het verleden weleens rechtstreeks in de bek gedaan.
Ik deed er dan vantevoren wel een beetje water bij(dus eigenlijk nog meer verdunnen)

Tegenwoordig heb ik voor eventuele problemen doxoral aqua drops(dit is bedoeld voor orale toediening)

Raar maar waar;maar problemen doen zich vaak voor s ávonds of in het weekend

Als men bij een zieke vogel altijd zou wachten tot men bij een vogelarts terecht kan,en voordat hij/zij de goede diagnose heeft gesteld ,zou men weleens vaak te laat kunnen zijnwink ;)

Groeten Rene

P.S preventief zou ik zulke middelen zeker niet gebruiken.






Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2008-12-30 - 20:06:17 send message to Antonia

Ik heb ook ooit eens baytril gekregen om rechtstreeks in de snavel toe te dienen, was bij een ontsteking in de keel.
Ik heb ook baytril gekregen om in het drinkwater te mengen.
Het hangt dus ws van de sterkte af, hoe je het moet geven, en ik neem aan dat de arts het wel aangeeft.


patrickprincen
Website Member
Posts :86

Website Member
2009-03-19 - 19:26:20 send message to patrickprincen

Vogelvrienden,

Ik heb een papegaai zitten die wat snotterig was. Ben bij een vogelarts in Nijmegen geweest en die heeft een baytril 2,5% voorgeschreven. Ik moet elke dag 1,2 ml van deze vloeistof rechtstreeks in de bek druppelen.
Ik doe dit nu een week, de vogel is behoorlijk opgeknapt. Tevens heb ik een week Nystatine Labaz door het drinkwater moeten doen tegen gisten.
Nu moet i?k elke dag de vogel uitvangen om deze te doseren en daar heb ik een gruwelijke hekel aan. Nu lijkt het erop dat de vogel minder eet dan normaal.
De behandelingsperiode is 14 dagen, nu vraag ik me af of het wijsheid is om de laatste week de baytril door het drinkwater te mengen? In een verhouding van 6 ml/l zoals hierboven is beschreven.
Nogmaals de vogel is goed opgeknapt maar ze eten te weinig naar om extra aan te sterken. Of zou e Nystatine de eetlust kunnen doen minderen?

Graag advies....

Patrick



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 257 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede